zaterdag 5 april 2008

Frankrijk

Een oude kaart van het land waar ik een grote liefde voor heb.
Ik koester de mooie herinneringen en hoop er nog vele bij te krijgen......


Mijn favoriete vakantieland is toch wel Frankrijk.
De ongedwongen sfeer, mooie natuurlijk, heerlijke dorpjes en natuurlijk niet te vergeten de croissants, wijn, kaas en voor mijn niet onbelangrijk de heerlijke brocante... Ik geniet van al het moois wat Frankrijk te bieden heeft.
In mijn huis komt deze landelijke sfeer ook terug de matte afgezwakte kleuren en het stoere gecombineerd met het truttige Engels.
In onze vakantie vorig jaar deden wij het plaatsje Aigues-Mortes aan, daar in één van de straatjes liep ik tegen deze mooie paspop aan. Opslag verlieft en zonder twijfel gekocht en mee genomen naar huis. Daar heeft heeft het nu een ere plaatsjes gekregen voor de kaart van het land waar ik mijn hart aan verloren heb.

9 opmerkingen:

Tante Tee zei

Heerlijk, prachtig land! Over 2 weken ga ik ook naar frankrijk, ben er 2x geweest. 1x toen ik 2 was en 1x toen ik 15 was, en dat is dus al 12 jaar geleden, kun je voorstellen hoe ik er naar uitzie!!!

My lovely cottage zei

Prachtige stijl, mooie grijze muur en daar een oude landkaart tegen. hmmm smullen. Goed weekend en groetjes, yvonne

Anja zei

Hoi hoi! Die bovenste foto is mooi zeg! Wij gaan dit jaar naar Spanje, met de auto, dus Frankrijk zullen we uitgebreid aandoen! Ik zou je willen vragen om mee te doen met een nieuwe challenge die ik gestart ben. Meer info vind je erover op mijn blog. Zou het heel leuk vinden! Lieve groetjes en fijn weekend nog, Anja

my lovely cottage zei

hi hetty, nee k krijg er geen melding van, puur toeval dat ik net na plaatsing op je blog kwam. Ik had het laatst ook ik was nog bezig met mijn nieuwe bericht, had alleen nog maar de foto's en was bezig met de tekst toen ik zag dat er al 2 reacties waren, heel grappig! zeg, nogmaals een heerljke weekend hè, yvonne

M. zei

Ja, Frankrijk ligt me ook na aan het hart, niet alleen heb ik er 7 jaar gewoond, maar heb er ook mijn man leren kennen! Zo'n grote landkaart vind ik prachtig. Groetjes en fijn weekend.

I. zei

Prachtig land! Wij gaan er ook weer naartoe, in juli en dat is heus niet meer zo lang ('k wou dat het er al was, dat merk je :-))
Fijn weekend, Hetty!!

Hanna zei

Unfortunately I don't understand anything but I must say that your kitchen is beautiful!!!!

vosgesparis zei

ja Frankrijk is een heerlijk land en t is toch geweldig als je daar mooie herinneringen aan hebt overgehouden. Zelf heb ik van de week oude foto's bekeken van mijn eerste keren in frankrijk omdat ik mij afvroeg waar die liefde voor dit land toch vandaan kwam. Toen wist ik het weer en ben gaan googlen op de aangetrouwde familie waar ik met mijn ouders kwam. Zo kwam ik op een site van een van de zonen terecht en er stond een video op over zijn kunstwerken en hij vertelde over zijn vader *een artiest in Bretagne) en t huis waar ik ook altijd kwam... nu hebben we na 35 jaar weer wat woorden gewisseld per mail ;) Lang leve het internet Et Vive La France.

maisonamy zei

Hi Hetty
Prachtige blog heb je ,heel mooi gedaan !
Ik ga dit jaar ook weer es in Frankrijk kijken of ik nog wat leuks kan scoren
veel succes met je blog en lieve groetjes Maison Amy