dinsdag 8 april 2008

Grijstinten


Mooie verschillende grijstinten gecombineerd met sfeer


Voor de één heel saai voor de ander heel mooi.
Ik heb wel wat met grijstinten, een sobere kleur die van licht naar donker kan gaan.
Mooi gecombineerd met wit zwart en bruintinten.
Kan heel goed bij het landelijke Frans maar ook in sfeer met het tuttige Engels.
Wij hebben op alle muren van ons huis met uitzondering van de slaapkamers de grijstint Gritti van Carte Colori gebruikt. Een kalkverf die gemaakt is met oude pigmenten afkomstig uit Italië en met de hand gemengd. Mooie matte verf die opgebracht wordt met een grote kwast.
Een hele klus maar het resultaat mag er zeker zijn.

7 opmerkingen:

Pure&Simple zei

Puur genieten.

My lovely cottage zei

Carte colori heeft inderdaad de meest geweldige kleurtinten. Als je eenmaal kalkverf hebt gebruikt wil je eigenlijk niet ander meer. Groetjes, yvonne
p.s. op mijn blog staat een woonkamer van vrienden hij heeft een prachtig oud effect op de muur gecreeerd door het te bewerken met antiekwas en daarna weer uitvegen met terpentine. Het resultaat is om te smullen.

Marianne zei

Ik ben zelf niet zo'n fan van grijs, maar als ik die foto's van jou zie, dan ga ik toch twijfelen. Mooi hoor, die stemmige sfeer.

M. zei

Ja, grijs is inderdaad een neutrale kleur die nooit 'out' is. Vooral met spierwit vind ik het heel elegant en tijdloos chique! Groetjes, Marjolijn

vosgesparis zei

hier hoef je mij niets over te vertellen dus he , maar dat wist je allang, mijn kinderen plagen mij er al mee... dus ik zeg maar zo, ik zeg maar niets.

Anoniem zei

Hallo, ik heb de foto's gezien van je de kleur en ik ben er helemaal gek van! Wat voor kleur heb je dan voor de slaapkamers gebruikt? En zou je een woonkamer helemaal met de Gritti doen? Bedankt voor het laten zien van je foto's. Ik heb er onwijs van genoten. Wij hebben net een ander huis gekocht en ik wil ook graag zo'n keuken als jij hebt.

All Seasons zei

Hallo Hetty,
Wat leuk ik ben via google aan het zoeken naar grijstinten en waar kom ik als eerst bij terecht...hier dus.
Hier zijn nu de stucadoors bezig met de muren in de hal en het wordt zo mooi. Helemaal blij..Maar het leuke is, nu de muren nog nat zijn, dus grijs, dit vind ik helemaal geweldig zo. Je snapt nu wel dat als de muren droog zijn, worden ze waarschijnlijk in die kleur geschiderd.
Jammer genoeg kan ik hier bij jouw geen foto's openen, weet niet waarom. Misschien door deze kleine laptop...
Ik ga nog even verder neuzen.
Groet,
Patricia