dinsdag 15 april 2008

Paspoppen


De Paspop hiernaast liepen we tegenaan tijdens één van onze vakanties in Frankrijk.
Een heerlijke fonds die ik niet kon laten staan.
Uit elkaar paste hij precies in de dakkoffer en thuis heeft ie een mooi plekje gekregen.








Dit is eigenlijk geen echte paspop maar meer een etalage pop.
Ik heb deze ook al heel wat jaartjes en hij verdiend toch wel een bijzonder plekje in mijn huis.
Gecombineerd met oude hoedendozen een mooi geheel, het geeft de tijd van toen aan.







Deze kleine paspop is toch wel mijn favoriet, hij is denk ik nog geen meter hoog en of ie echt oud is.. ik denk het niet maar in combinatie met de grote wel voor mij een vorm van moeder en kind.
Deze heb ik ook over kunnen nemen van een lieve vriendin.

Deze kleine paspop heb ik ooit een keertje van viktor gekregen voor valentijn dag.
Een super lief gebaar, van iemand die me heel lief is.
ineens stond ie in de kamer, je snapt dat ik er erg blij mee benDeze pop met ballerina´s is mijn eerste pop
Daar begon alles mee.
Een tuincentrum bij ons in de buurt was bezig met een opheffings
uitverkoop en daar stond ie ergens tussen de oude rotzooi en iedereen liep
er langs heen.


De paspop hieronder heb ik overgenomen van een vriendin, samen delen we dezelfde passie..
En soms wil je wel eens wat anders.


De kleine paspop hieronder heb ik gekocht op de brocante markt in Lille Frankrijk, een markt waar we als het even kan naar toe gaan om lekker te struinen tussen het verleden.
Kijken naar de spullen van toen en naar net datgene wat nog een toevoeging kan geven aan mijn interieur.

11 opmerkingen:

ABACAXI & HORTELÂ zei

Oh Hetty, wat een prachtexemplaren!!
Enne... ik ben de 3e van links!

sommar-rummet zei

Hello! I hope it was my house on the picture. Sorry! I have find a new blogg, called: anettehus.blogspot.com and I reference to her. It`s her house. She is from Norway. Have a nice day. Bye

marga zei

Zo hetty.....dat is een hele verzameling. Wel héle mooie.
Bedankt nog voor de ariadnes!!!

LiLi M. zei

Leuk om je verzameling nu eens bij elkaar te zien. Elke pop met zijn (ik schrijf eigenlijk liever haar!) eigen verhaal. De etalage poppen zijn eigenlijk weer een aparte categorie, maar alle oude dingen combineren toch altijd mooi met elkaar!
Fijne dag!

Ippibacken zei

I´m so happy that you found me. I´m not so good at english but i try.I have looked at your blog it is very intressed to se a blog from another country so I came back another day.
Here were I live its still winter, I live in the north of Sweden.
Have a nice evening Susanne

Pure&Simple zei

Dankjewel voor het mooie compliment! Kwam via Desiree terecht op het picasaforum en heb enorm genoten van je prachtige interieur. Kon haast niet geloven dat het een nieuwbouw huis is.
Wat een sfeer....

groetjes Mel.

Making it lovely (SP) zei

Hihi I don´t undestand i word, but interesting pics!
You are welcome to my blog, in Singapore.
Gunilla

jeanette zei

je hebt toch al best wel een verzameling he, ik vind je pop met je spitzen en die met dat boordje het mooist, zie dat je ook al bezoek hebt uit singapore, ze komen soms ook overal weg he...

me and alice zei

Hello!
Beautiful dolls you are showing...
Love the ones with the black bottoms...
Love from Susanne

Desi zei

Hai Hetty,

OHhhhh zo mooi die paspoppen! IK was op de fair en daar zag ik een hele oude (met wespentaille)paspop, helaas al verkocht €165,- !!! Ik doodziek natuurlijk. Die brieven zijn heel oud, heb ik gekocht in Den Haag (denneweg) Daar zit een piepklein winkeltje met allemaal brieven, kaarten en prenten. Stinkt daar als de hel naar oud papier, maar ernstig gave dingen! Doei doei
XXXDESI

English style zei

Hoi Hetty,

zit nog even naar jouw paspoppen te kijken, wat is dat toch leuk he, en ook verslavend hihi
sinds gisteren heb ik een oude paspop, gekregen voor mijn verjaardag van mijn zus en zwager, was er helemaal verlegen van, ze is zooo leuk !!
vandaag gaan mijn zus en ik naar Iet op de koffie, dus wie weet zie ik nog wat leuks (heb nog verjaardags geld :-))
Fijne dag vandaag !
groetjes Yvonne