vrijdag 16 mei 2008

Onze tuin

Onze tuin 1 jaar na alle aanplant van planten en er zijn al wel weer wat verandering doorgevoerd maar het wordt steeds mooier en steeds meer naar ons zin.
Groter kunnen we het helaas niet maken, maar het sfeertje is helemaal goed.
Mijn favoriete hoekje.. sfeer en kleur zijn helemaal goed en tegen het eind van de middag is dit een heerlijk hoekje om even een kopje koffie of thee te drinken.
De Olijfboom vind ik hier ook helemaal goed staan hij komt mooi tot zijn recht en steekt mooi af bij de kleuren van zijn omgeving.
Het Franse straatnaam bordje is gekocht op de brocantemarkt in Lille die altijd plaatst vind het eerste weekend van september.





Onze Tuin op dit moment, mooie grijze kleuren op elkaar afgestemd en de vaste planten die ik er in zet zijn wit.
Zo krijg ik een mooi contrast tussen grijs en wit.
De tuin is nog niet helemaal klaar maar de basis is goed zo.
De Vijver is één van de laatste projecten geweest, door ons zelf verzonnen en uitgevoerd
Sinds gisteren zwemmen daar nu ook 5 mooie oranje goudvissen in.

Het door ons zelf verzonnen fonteintje doet goed zijn werk, het geluid is zo gezellig als je lekker buiten zit op een mooie zomeravond.
We hebben lang nagedacht over wat we hier toch van moesten maken, er zijn tal van ideeën voorbij gekomen, een kruik een bol een meisje met kan maar alles vonden we het net niet hebben.
Tien zag ik de oude kruiken in de schuur staan en het idee was geboren.
Misschien is het niet blijvend maar voor nu goed genoeg.
Als straks de schutting volgroeid is met klimop dan is er van de slang niets meer te zien en zal het alleen maar mooier worden.

14 opmerkingen:

Marie Louise zei

Hi Hetty,
Very wonderful photos on your blog,
especially the ones of Italy!

NaturelSuus zei

Hey Hetty,

Wat een mooie tuin. Voor de vijer.. super bedacht.
Ons tuintje is ook net af, hebben er al heerlijk van genoten de afgelopen dagen.
Enne de komkommer begint weer te groeien haha!!

Marianne zei

Jullie hebben een mooie tuin. Ik ben niet zo'n liefhebbern van de kleur grijs, maar het ziet heel mooi uit. Ik vind het straatnaambord erg leuk.

marga zei

Jullie tijd ziet er supermooi uit.

Lien zei

Wat een mooie tuin heb je. En wat een orgineel idee dat fonteintje. Leuk hoor!

Esther zei

Hoi Hetty, natuurlijk vind ik dat goed! Ik zal jou blog ook bij mijn favorieten zetten, leuk! Kan best zijn dat je me nog niet eerder had gezien. Ik ben niet zo actief op het moment. Vlak nadat ik de blogs begon kreeg ik hernia. Ik ben 2 weken geleden geopereerd, dus langzaam aan pak ik alles weer op. En nu ga ik eens lekker op je site snuffelen! Fijn weekend, groetjes ESther

sommar-rummet zei

Hello!!! Thank you! I´m glad you enjoy me pictures... New it´s snowing here, 27cm sins yesterdag!!! Have a nice time!

LiLi M. zei

Hoi Hetty!
Leuk weer nieuwe tuinfoto's. Origineel zeg die metalen kruiken. Het wordt elk jaar mooier!
Ik heb ook weer in de tuin gewerkt maar nog geen tijd gehad om de foto's te plaatsen. Ook wij hebben nu oranje vissen, een collega van B. had ze over, maar wij hebben regelmatig een reiger op visite en hij blijft dan mee eten, als je begrijpt wat ik bedoel. Af en toe moet ik ineens naar buiten rennen om ze te tellen....
Fijn weekend!

Elly zei

Het ziet er nu al erg mooi uit! Een heerlijk rustig plekje waar je je zalig kunt terug trekken. Origineel idee van die kruiken! Mmmm... ik moet ook nódig aan de gang buiten, maar ja, nu regent het weer! Oh ja, nog welkom thuis! Ook jullie hebben het heerlijk gehad zo te lezen!

Karin v D. zei

Hoi Hetty,
Bedankt voor je reactie. Natuurlijk mag je mijn link op je site vermelden. Ik moet er nog even inkomen hoe het werkt in Blogland, maar het leuk me wel leuk! Mijn favorieten, en links komen tzt wel!
Karin v D.

jeanette zei

had je tuintje al even op picasa gezien maar wil hier ook nog even zeggen dat ik je tuin helemaal leuk en ook helemaal hetty vind, die kruiken is echt heel slim van je bedacht en dat franse emaille bordje, een pracht vondst!

LISBETH---<-@ zei

Hello Hetty.Thank you so much for visiting my blog , you have a lovely site with beautiful photos. I can see that we have a lot of blogging friends in common ;o)) I will put you on my link list ;o) Wish you a wonderful week.
Klem(hug)

casa nostra zei

je tuin ligt er prachtig bij. vind dat franse straatbordje zo leuk! vijver is ook heel erg mooi geworden.

juth zei

Nou meis, ik heb het genoegen gehad er vorige week heerlijk met jou en je gezin een bakkie te doen... Fantastische mensen in een fantastische omgeving! Het sluit naadloos aan op jullie mooi ingerichte huis... Een plaatje!
Liefs Juth