woensdag 11 juni 2008

Kijkje in de keukenkast

De Keukenkast
In de keuken staat mijn zwarte servieskast.
Een grote open kast waar mijn mooiste serviezen in staan.
Gecombineerd met op de borden soms oud bestek en er tussen mooie zilveren sauskommen en dekschalen.
De dekschaal hierboven heb ik gekregen van een vriendin van mij, als welkom cadeau voor ons nieuwe huis.
Een super cadeau waar ik heel erg blij mee ben.

Een goed gevulde heeft voor mij iets gezelligs, zo'n open kast vol schalen, bordjes en kopjes het geeft aan gastvrijheid. schuif maar aan ik heb borden genoeg.
Ik zal snel iets te eten maken.


Mooi Engels servies van het merk HB (Henry Bassinger quality colection Engeland) ooit gekocht in een heel leuk winkeltje de koffer genaamd, helaas is het winkeltje er nu niet meer.
Dus ik moet nog een adresje vinden waar ik het kan aanvullen
Oud en nieuw serviesgoed door elkaar gecombineerd met oud bestek.
Er staan ook een aantal schaaltjes van Petrus ragout Maastrichts aardewerk.
Hier ben ik super blij mee, mede door het feit dat ik ze gevonden heb ook leuke brocante marktjes

7 opmerkingen:

vosgesparis zei

ik krijg altijd zo'n zin in zwarte meubels als ik de foto van je kast zie ;)) en dat terwijl ik twee zwarte kasten in de kamer heb hangen ;) maar toch. Ik zie dat jij ok van wit servies goed houd ;) ik had ook geen roosjes servies verwacht in jouw kasten.

Les Cotrions zei

Hi! What beautiful china! You have lovely pictures!
Greetings from Italy!
Vale

Marianne zei

Het witte servies komt prachtig uit in die zwarte kast. En je hebt helemaal gelijk dat het er uitnodigend uitziet. Ik zie mezelf in ieder geval wel zitten naast die kast met een lekker kopje thee in een rozenkopje met een versgebakken stukje appeltaart op zo'n mooi bordje. Mooi gedaan!

rosabeer zei

Prachtige kast en mooi servies.
Je kunt er zo iedere dag van genieten en naar kijken.
Ik ben pas in Haarlem in een servies winkeltje geweest waar ze dit servies volgens mij ook verkochten.
Groetjes Marja

Elly zei

Een mens kan servies teveel hebben zeg ik altijd maar (maar m'n mannetje trapt daar nog niet erg in!), ook ik heb oud en nieuw door elkaar, dat geeft juist de charme denk ik. Je kast is prachtig!

marga zei

Vind het prachtig uit zien....zo'n "open" kast met mooie spulletjes erin. Wij hebben er jammer genoeg geen plaats voor in de keuken dus kom ik maar bij jou genieten!!!!
Fijn weekend.

Anoniem zei

De kopjes en schotels waren tot voor kort te verkrijgen bij 'de Pelikaan' in Zutphen. Ik heb daar een paar gekocht. Gisteren wilde ik er wat bij kopen, maar was het uitverkocht. Onbekend of het nog wordt aangevuld.