zondag 7 september 2008

Brocantemarkt Lille 2008



Het eerste weekend van september is het weer zover, de jaarlijkse terugkerende brocantemarkt in het Franse Lille. Dit is een waar spektakel in het oude stadscentrum, met een maar liefst tweehonderd kilometer aan kraampjes vol banken, kasten, tafels, stoelen, serviesgoed, spiegels, speelgoed en allerlei andere hebbedingetjes die je in Nederland niet zoveel tegenkomt.

We waren al vroeg vanuit huis vertrokken en hadden onze auto rond half 9 gunstig geparkeerd.
Het parkeren is al een belevenis op zich overal staan auto's op de gekste plaatsen.

We waren zo vroeg dat nog niet alle kramen waren ingericht,maar het was wel zalig rustig.
Al snel zag ik een mooie paspop staan en zoals jullie weten daar heb ik wel wat mee en mijn oog valt er ook altijd op.
Deze was heel leuk geprijsd dus ik moest er niet lang over nadenken...... VERKOCHT..!!.
Inpakken en meenemen zal ik maar zeggen.
Als je goed kijkt zie je de pop in de vrachtwagen staan.

De pop mocht even in de vrachtwagen blijven staan en later worden opgehaald.
Nog een aantal straten verder vonden we onze twee schat. Een mooie geleefde dame met wel de nodige gebruikers sporen maar dat geeft ook wel de nodige charme.
Het kantje onder aan haar lijf heeft wel wat
Ik kon de verleiding niet weerstaan en ben ook voor haar gezwicht.
Nu pop nummer twee aan ons was toe vertrouwd zijn we ook de eerste op gaan halen en hebben we beide naar de auto gebracht
.
Na een lekkere kop koffie konden we er weer even tegen en zijn we lekker verder gaan lopen.
Zo veel mooie dingen te zien, we kwamen ogen tekort.
Hieronder zal ik een aantal foto's plaatsen om jullie mee te laten genieten van al het moois en de sfeer die er hangt


Neem voldoende euo's mee, zowel briefjes als muntgeld . Handig om mee te nemen is iets met wieltjes eronder zodat je je zware net gekochte spullen niet hoeft te dragen maar kunt trekken, je hebt dan ook je handen vrij.
Altijd handig is een stel oude kranten en een paar extra plastic zaken om de kwetsbare spulletjes die je hebt gekocht in te verpakken.
Bij de VVV in het centrum van Lille kun je een gratis plattegrond halen deze wordt jaarlijks speciaal voor de markt gemaakt.

Het was een heerlijke dag en we hebben genoten, een dag met een gouden randje en volgend jaar proberen we zeker weer van de partij te zijn.





14 opmerkingen:

jeanette zei

ooo..zo leuk die straten vol brocante in lille. helaas door de verbouwing van de winkel deze week kon ik niet van de partij zijn. ik hoop echt volgend jaar wel te kunnen gaan. je hebt leuke dingen gevonden, ik vind die paspop met dat kantje juist super gaaf, leuk idee weer om daar zo`n kantje aan te maken. veel plezier met je aankopen en je kan terug kijken op een leuk dagje lille

Miss Marple zei

Hoi

Nou daar heb je lekker toegeslagen!
Ben nog nooit in Lille geweest, ik ga een paar keer per jaar naar Tongeren. Maar het ziet er heel interessant uit daar! Zo te lezen hebben jullie een gezellige dag gehad!

Prettige week! - Irma

marga zei

Leuke spulletjes heb je gescoord Hetty. Ik ben er zelf nog nooit geweest maar ja.....je weet maar nooit.

Janneke zei

Hoi Hetty,
Wat een mooie dag moet je gehad hebben zeg...ik heb de foto's even aangeklikt om ze te vergroten en ik zag al zoveel leuke dingen staan !! Wat knap van je dat je niet nog meer bepakt en bezakt bent thuisgekomen :))
Groetjes, Janneke.

vosgesparis zei

de poppen staan echt prachtig in je interieur, prachtig zo met de zwarte kast en grijze muren (vanmiddag had ik t met Myrna nog over de begintijd van picasa toen er nog maar 2 grijs freaks waren ;PPP hihi) Jammer genoeg is t dit jaar niet gelukt om naar lille te gaan maar ik ga t zeker goed maken met een dagje TOngeren oid als ik weer helemaal fit ben.. Dan ga ik zo wie zo met mijn zusje naar Parijs om de Marche au puches daar te bekijken. Ik ben er ooit 30 jaar geleden of zo geweest en herriner mij nog steeds het prachtige sfertje, t zal wellicht heel anders zijn maar toch ;)

Ik wilde je ook nog even bedanken voor het heerlijk geurende pakketje dat vanmiddag in mijn brievenbus lag , wat lief dat je me dat tijdschrift stuurt! ik ga er helemaal van genieten, dankjewel lieverd ;)

Marianne zei

Met al die nieuwe bewoonsters wordt het zeker wel druk in huis bij jullie. Gedragen de dames zich een beetje?
Lille is erg leuk, wij zijn twee jaar geleden geweest. Kreeg wel dagen de geur van de mosselbergen niet meer uit mijn neus.
Groetjes, M

casa nostra zei

mooie poppen heb je weer gevonden. vooral die tweede vind ik prachtig.
ik ben er een paar jaar geleden geweest en heb toen echt mijn ogen uitgekeken. misschien volgend jaar ook maar weer eens gaan.

Elly zei

Owww..., deze foto's doen me weer hevig terug verlangen naar de brocantemarkten! Elke keer weer die spanning of je iets naar je gading kunt vinden en dan ook nog voor een leuk prijsje natuurlijk! Je paspoppen zijn prachtige aanwinsten! Daar kun je mee thuiskomen!

Something White zei

Een charmante poppedame! Lille lijkt wel op een heksenketel, vooral met die beelden van mossel-afvalbergen en zo... En dan te bedenken dat Lille vroeger (en nu nog) altijd Rijssel heette en een deel van Vlaanderen was... Maar nee, hier gaat er duidelijk alles met de Franse slag aan toe! Laten de Fransen het maar behouden :)

I. zei

Gezellig verslag Hetty! Ik denk dat het erg leuk is geweest. Hopelijk kan ik volgend jaar ook eens gaan. Ik heb al een vriendin kunnen overhalen ;-)
Nog een hele fijne dag verder,
groetjes van Isabel

Marianne zei

Hoi Hetty,
Gefeliciteerd met je aankopen. Het lijkt me leuk om er naar toe te gaan, maar wij zitten rond die tijd altijd in Zwitzerland. Ook niet mis trouwens, maar geen brocantemarkten helaas. Ik ga straks eens in je album kijken naar de foto's van de nieuwe inrichting.
groetjes,
Marianne.

Yvonne zei

Hoi Hetty,

Ik weet ook eindelijk hoe ik een reactie moet plaatsen hihi
het heeft even geduurd, maar dan ben ik er ook...
wil je even zeggen dat ik met plezier jouw blog lees !!
ziet er gezellig uit en de foto's zijn super !

Groetjes Yvonne (picasa)

sandra zei

wat een leuk blog heb je, erg leuk dat je er ook links naar andere blogs op heb staan, heel erg leuk.

ik ga dit jaar bij leven en welzijn voor het eerst naar lille, zou je me een paar tips kunnen geven over de brocante markt en de spots..
groetjes sandra

Bianca zei

Hallo Hetty,
Je hebt een ontzettend leuke website zeg!
Ik ga dit jaar voor de 2e keer naar lille.
Heb je tips in welke straten je het beste kunt wezen?
alvast bedankt