maandag 22 december 2008

Kerst


Kerst het feest van de lichtjes, het feest van saamhorigheid, familie, cadeautjes, het feest van een nieuw geboren kind, de engel, de stal en de koningen uit het oosten.
Een feest wat door de jaren heen zijn daadwerkelijke bedoeling is verloren.
Het is nu het feest van volle supermarkten, karren hoog opgestapelde boodschappen, mensen rennen van hot naar her om de laatste inkopen te doen.
En dan heb ik het nog niet over het vele eten wat we doen, hoeveel blijft er over..??
Voor mij is dat niet de ultieme kerstgedachte, zoveel mensen in de wereld die met kerst niet bij elkaar kunnen zijn, geen geld hebben voor een kerstdiner, maar die al blij zijn met een warm huis, een bordje eten. Kortom kerst is voor mij ook stil staan bij de mensen die het niet zo getroffen hebben in het leven.
Mijn bijdrage daarin is maar nihil, dat realiseer ik me terdege, er zijn zoveel mensen die vrijwillig klaarstaan voor deze mensen en hen draag ik een warm hart toe.
En als het even kan probeer ik, al is het maar een klein steentje te kunnen bijdragen aan het geheel.
Ieder jaar neem ik mijzelf weer voor, meer te doen voor de onbekende medemens en eerlijk is eerlijk het blijft bij een voornemen waar ongewild niet zo heel veel van terecht komt. Wel probeer ik er te zijn voor de mensen in mijn omgeving. Wat aandacht een klein gebaar een teken van liefde Ook voor als het even niet lekker gaat.
Een kleine bijdrage in deze grote wereld

Rest mij om jullie allemaal een fijne liefdevolle kerst toe te wensen met de warmte van de mensen om je heen die je lief zijn en een heel goed en gezond 2009 waarin je dromen waar kunt maken die al lang op je lijstje staan.

Prettig kerstfeest en een gelukkig Nieuwjaar



Merry Christmas & Happy New Year
Froehliche Weihnachten und ein glückliches Neues Jahr!
Joyeux Noël et Bonne Année!
Glædelig Jul og godt nytår
Buon Natale e Felice Anno Nuovo
God Jul og Godt Nyttår
God Jul och Gott Nytt år
Wesolych Swiat i Szczesliwego Nowego Roku.





23 opmerkingen:

Something White zei

Je hebt helemaal gelijk: door de stress rond het kerstgebeuren verliezen we gauw de essentiële betekenis van dit feest uit het oog. Maar ik denk ook dat we niet alleen met Kerst dienen stil te staan bij de medemens, maar het hele jaar door! :D
Een mooie boodschap heb je geschreven hier! Fijne kerstdagen voor jullie hele gezin!
Liefs, Marjolijn

Ippibacken zei

Merry christmas from me and my family.
Susanne

Inspiration i vitt zei

I want to wish you a wonderful Christmas and a really happy new year. hug Ingela

Lilla huset på prärien zei

And a very mery Christamas to you and your family! I hope you get some snow - here is none I'm sorry to say. Tonight I'm planning to make some fudge for Christmas Eve!

Kind regards Jenny

me and alice zei

Hello Hetty!!
I wish you a wonderful Christmas too!!
Many hugs from Susanne♥

English style zei

Hoi Hetty,

wat een mooie Kerstboodschap om over na te denken !
Niet alleen in arme landen, maar ook in Nederland heerst nog een boel armoede, maar ik denk ook aan alle mensen die net iemand verloren hebben, of waarvan een geliefde ernstig ziek is, er is zoveel leed !
Goed om bij stil te staan, maar ook om te beseffen dat je dankbaar mag zijn voor alles waar wij rijk om zijn.(gezonde kinderen, lieve man enz.)
Wij wensen jullie fijne dagen toe en alle goeds voor 2009

Liefs Yvonne

les fifoles zei

Merry Christmas to you and your family! I wish you'll have a wonderful time all together!
Hugs. Anne

Ele zei

Liebe Hetty,

mit dem Blick auf deine zauberhafte Weihnachtsdekoration

auch von mir
heute schon
gesegnete, frohe Weihnachten
lichterfüllte Tage
in der Geborgenheit lieber Menschen
und für das Kommende
alles Liebe und Gute

von Herzen
dir und den Deinen

Gabriele

~ ♥ LISBETH ♥~ zei

God Jul ! ;o)
Hugs,
Lisbeth

Les Cotrions zei

Buon Natale!!!
Vale

MiaMaria zei

Hello

The same to you.....
Merry Christmas and a Happy New Year......

MiaMaria

jeanette zei

hetty, je schrijft een mooie boodschap en kan het helemaal eens zijn met marjolijn, stil staan bij de medemens het hele jaar door. ik wens je hele fijne kerstdagen en een goed maar vooral gezond 2009

Elly zei

Mooi gesproken Hetty! Ik wens jou en je familie ook hele fijne dagen en een heel goed en bijzonder 2009!

belle-blanc zei

I wish you a merry christmas and a happy new year, love, Mira!

sommar-rummet zei

Hello!
I will wish you a Merry Christmas and A Happy New Year too.
Greatings from me!!!

Marianne zei

Hetty,
Bedankt voor je goede wensen. Ik wens jou en je familie een goed en gezellig kerstfeest.
groetjes,
Marianne

Gúa zei

To you...
I send my bestwishes for christmas and a happy new year!

Be well...

Hugs from Gúa...

ABACAXI and HORTELÂ zei

Feliz Natal e um bon Ano Novo! (die ontbreekt nog in je rijtje ;-)).
Je hebt het mooi verwoord Hetty, ben het ook helemaal met je eens!
Nogmaals: een mooie kerst voor jouw en je familie!
Liefs, Chantal

Bertina zei

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog, natuurlijk mag je me bij jouw favorieten zetten. Als je het goed vind zal ik jou ook toevoegen dan weet ik je weer te vinden!
Ik wens je hele fijne feestdagen en veel geluk, gezondheid en inspiratie in 2009!

LiLi M. zei

Fijne Kerstdagen met diegenen die je lief zijn!

vosgesparis zei

Ik zit hier lekker op de bank met mijn laptop en een wijntje.. eigenlijk tijd om naar bed te gaan... maar toch nog even zappen om een klein beetje nachtmis mee te pikken op tv... De kerststal van het Vaticaan is ook hoognodig aan vernieuwing toe trouwens maar dat ter zijde... Ik wens je nogmaals fijne dagen en een sereen en gezond 2009en dank je wel voor je lieve mailtje.
groetjes desiree

La Flotte zei

Hoi Hetty, wat leuk dat je bij mij langsgeweest bent, het is nog een heel gedoe zo'n blog, voordat je alles door hebt! hahaha
Ik wens jullie ook een geweldig 2009!

grangedecharme zei

Mooie blog voor inspiratie ! ik heb ook het zelde passie ! grappig een franse naam voor jou blog ! ik ben frans van me vader en nederlandse door me moeder en woont vak bij Parijs, jammer dat wij niet kunen schraatse ... daag en tot ziens. tania (van grange de charme)