maandag 12 januari 2009

Winter, ijs, schaatsen


Zondagmorgen schaatsen



Zondag morgen half 11, we binden onze schaatsen onder en genieten van de rust die er dan nog is op het bevroren water.
Het is stil, er zijn nog maar heel weinig mensen, het ijs is glad, her en der wel een scheur maar dat mag de pret niet drukken.
De rust is voelbaar en het geluid dat je hoort is dat van de eenden die vechten om het laatste plekje in het niet bevroren water, onze schaatsen en die van de man die er zijn baantjes aan het maken is.
Dit is een zondagmorgen op zijn best.


Samen genieten we van het ijs.
Een goed begin van onze dag.
Koud, maar voldaan gaan we naar huis en dit pakken ze ons niet meer af.

13 opmerkingen:

FrenchGardenHouse zei

Wat heerlijk, op de schaats! Het ziet er zo stil en mooi uit.
Lidy

Manuela zei

leuk om te zien dat iedereen van het ijs geniet....heb er zelf helemaal niks mee..maar dat terzijde..

een hele fijne week!!
groetjes manuela

Miss Marple zei

Herrlijk, dat ken ik nog van mijn jeugd! Mijn ouders namen ons altijd gelijk mee schaatsen zodra het mogelijk was...Ik heb nu geloof ik al meer als 20 jaar niet meer op de schaats gestaan!

Vasthouden dat gevoel!!!

LG - Irma

La Flotte zei

Ja, het was geweldig afgelopen weekend...zo te zien hebben jullie flink genoten,mooie ijsvlakte ook! Het is maar weer afwachten wanneer we de volgende keer kunnen schaatsen!

Welkom zei

Hoi Hetty

Mooie schaats plaatjes!
Ik heb ook weer voor het eerst geschaatst op zondag, voor het eerst in ongeveer 15 jaar, geweldig! Kan het nog steeds;-)

Groetjes Anita

English style zei

Op een dag als vandaag kan je, je zowat niet voorstellen dat het een paar dagen geleden nog zo koud en zulk mooi schaatsweer was...
Hier was het vandaag een miezerige en druilerige dag, geef mij maar dat lekkere zonnige weertje met wat vrieskou !
Afgelopen zondag was een dag waarop jullie weer even kunnen teren :-)
Hopen dat het snel weer zover is !
Groetjes Yvonne

jeanette zei

ik vind je super flink dat je op het ijs hebt gestaan, en misschien ook wel een slag geschaatst hebt, hihi..ik wil het altijd weer proberen als het ijs weg is. mooie foto`s hetty!

Inspiration i vitt zei

Hello Hetty, vhat fun it looks like to go on the ice and what a wonderful day you must have.
Hug/Ingela.

Bertina zei

Hallo Hetty,
Ja wat was het heerlijk die vorstperiode. Helaas is nu alles weer grijs en grauw....
Wat is jullie slaapkamer prachtig geworden zeg, wat een plaatje! Daar kom je toch helemaal tot rust.
Groetjes Bertina

revesdargile.canalblog zei

coucou Hetty

Nous aussi nous avons eu de la neige en Provence !!!

Amitiés et à bientôt

Monique

gamla skolan zei

Hallo ! It s look cold but nice ! A wonderful winter afternoon ! Hugs Susanne / den gamla skolan

Marianne@Songbirdisnesting zei

Goed dat je nog zo genoten hebt van al het ijs. De wereld is nu weer helemaal bruin en grijs. Ik vond het echt te gek dat we weer eens winter hadden, al heb ik totaal geen schaatsbenen, zit niet in mijn genen.
Groetjes, M

Hemma på Landet zei

I can see you having a wonderful day.:-)