woensdag 11 februari 2009

Keukenkast van zwart naar wit

Onze keukenkast hebben we van binnen voorzien van een ander kleurtje.
Het saaie zwart was ik al een heel poosje zat, maar om aan zo'n klus te beginnen heb ik echt wel even wat moed voor nodig.
Zondag heb ik de stoute schoenen aan getrokken de verf pot opgezocht en de kwasten erbij gevonden, de klus kon beginnen.
Ik was nog niet halverwege en vroeg mezelf af waar ben ik aan begonnen.
Verven is ook helemaal niet mijn ding, kunnen anderen wel zeggen dat het zo heerlijk rustgevend is... nu dat gevoel krijg ik er helemaal niet bij.
Mijn handen, armen en gezicht zitten binnen de kortste keer onder de verf.
Jippie...wat wordt ik hier blij van ..niet dus....!!!;-))
Gelukkig heb ik een hele lieve handige man, die het klusje van me heeft overgenomen en geklaard.
En het resultaat mag er zeker zijn.

Een kijkje in de kast, de mooie glaasjes zijn nog van mijn oma geweest.
Hier krijgen ze een ere plaatsje.

Achter de lichte achtergrond komt alles beter tot zijn recht.
Het oud met nieuw mixt heel goed.
Oud serviesgoed heeft zo zijn geschiedenis, helemaal leuk als het ook nog afkomstig is van een familielid.


Onze keuken is er een stuk lichter door geworden en ik vind het zelf heel erg mooi geworden.
Project geslaagd....

24 opmerkingen:

Manuela zei

Ziet er goed uit Hetty!!! mooi geworden!
geniet ervan...heerlijk hé van die dingetjes met een verhaaltje...ik hou daar ook zo van!

fijne week verder

groetjes manuela

Something White zei

O ja! Die witte achtergrond laat ook zoveel te meer je mooie spullen en spulletjes tot hun recht komen in die kast! Aan dit soort immense oppervlakken werk ik - eerlijk gezegd - ook niet echt graag en dan mag jij al blij dat je man erbarmen heeft... :D
(de mijne zou zeggen: ´dat is jouw werk´!).
Mooi resultaat!

La Flotte zei

Wat is ie mooi geworden!!
Ik geloof het meteen als je zegt dat het zoveel lichter is geworden, ik heb pas ook een witte kast in de kamer gezet en dat scheel zoveel aan licht!
En precies wat Marjolijn zegt, je spulletjes komen zoveel beter tot hun recht!
Groetjes Heidi

A Box Of Dreams zei

Hoi Hetty, project inderdaad geslaagd! Ik ben stiekem wel jalours wnat ik probeer mn man te overhalen om zo een kast aan te schaffen....ben dus extra blij met dit berichtje nu kan ik hem tonen wat ik nu juist bedoel en hoe mooi het is! De oude spulletjes van vroeger weet ik nu ook enorm te waarderen tot vreugde van mijn moeder die ook aan alles een enorme emotionele waarde hecht. Het verhaal achter die spulletjes probeer ik ook aan dochterlief mee te geven...

lia zei

Je kast is werkelijk schitterend geworden. Je spullen komen goed over. Geniet er maar van.

groetjes Lia

English style zei

Schitterend geworden Hetty, een hele andere kast zo, en je spullen komen helemaal tot hun recht !
nu lekker aan de keukentafel genieten :-)
Groetjes Yvon

Gammalt o nytt zei

Hello Hetty
Thank you for visiting my blog and now i have visit yours.You have a beutiful home.

hugs from Sweden
//Irene

Anoniem zei

Hetty hij is super geworden, kan idd geloven dat het lichter in je keuken is geworden nu. Complimenten en jou en natuurlijk je mannetje!! Groetjes Carolina

t brocante sfeertje zei

Hai Hetty,wat is t mooi geworden en eindelijk ook iemand die verven niet rustgevend vindt!!en ook ik zit altijd helemaal onder,weet niet hoe ik t voor elkaar krijg maar er zit vaak net zo veel verf om mij als op....noem t maar.En juist nu ben ik zo druk met t verven van kastjes en tafels voor in de winkel.Ben t echt zat aan t worden.Maar er is hoop Martin gaat t waarschijnlijk allemaal spuiten...dat maakt me blij.groetjes,Ingrid

Anita zei

Heel mooi geworden je kast en wat een bofkont dat je man het klusje wilde afmaken!!!Ik vind schilderen dus best wel leuk maar alleen met acrylverf .Groetjes

Moderncountry zei

Hello Hetty,

Thank you for you visit and message! What a wonderful home you have and your kitchen cabinet is fantastic! I love them in white, but black as a contrast is very good too. I have to take a look again, greetings from Norway!

Aina Moderncountry

Mayflower zei

Hallo Hetty,

Wat leuk dat je een berichtje op mijn blog schreef en dat ik wordt toegevoegd aan je favoriete Blogs.
Ik kan er ook weer één toevoegen, want je heb een prachtige Blog met mooie verhalen, ik ga je zeker volgen.
Je kast is heel mooi geworden, staat leuk die contrasterende kleur.
Ik heb ook zo'n zwarte kast, die staat boven op ons kantoor, vol met boeken en ordners, maar ook de nodige prullaria. Gelukkig was deze al voorzien van een lichte binnenkant, want het lijkt me idd een mega-klus.
Maar het resultaat is er na, geniet ervan.

Groetjes Mea

Design by E zei

love your blog..very lovely home..E

vosgesparis zei

Vorige zomer heb ik een tafelblad, een kist en een heleboel onderdelen van een tuinbankje geschilderd, schren, gronden, schuren verven..mmm ik ben er geen fan van , doe t liever met en klodder kalkverf lekker snel. Bij julllie is t weer prachtig gelukt om het netjes af te werken en je spullen komen echt mooi uit zo.

G-style zei

Hoi Hetty ,ik had de foto's al gezien op picasa maar hier komt het nog mooier uit . Ik vind het prachtig geworden ,je hebt echt eer van je werk hoor ..... en je man natuurlijk ! Het gaat hier net zo ,ik vind verven ook helemaal niks aan en meestal doet mijn man het dan ook of neemt het over net als bij jullie .
Nou ,geniet van je kast ,tot de volgende keer
groetjes Gea

gamla skolan zei

I wish you a happy valentines day ! Hugs / Susanne den gamla skolan

casa nostra zei

hij is mooi geworden! en je spullen komen zo mooier uit. ik vind verven dus wel heel leuk en maar goed ook want anders zou er hier maar weinig gebeuren wat verven betreft, mannetje heeft er nl ook een gruwelijke hekel aan.

lottens vita och gröna zei

hallå hetty, your kitchen is like a drem, your cabinet is wonderful in black and the things inside, yummie!

have a nice valetin evening!//lotten

Marianne@Songbirdisnesting zei

Prachtig dat contrast tussen wit en zwart. Ik vind dat je spulletjes er inderdaad veel beter uit zien zo. Overigens heb ik in blogland ook een keer een hele snelle makeover gezien van zo´n kast. Zij had de achterkant met mooi (scrap)papier beplakt. Was in een mum klaar, makkelijk te wisselen en zag er prachtig uit. Misschien een tip voor als je weer eens wat anders wilt. Maar geniet voorlopig maar van je witte kast, hij is prachtig!

I. zei

Ik zag het al op Picasa, de kast is erg mooi en fris geworden! Toch beter dan ervoor, vind ik...
Ik heb hier ook nog wat schilderklusjes, maar heb er ook helemaal geen zin in ;-)
Groetjes, Isa

revesdargile.canalblog zei

Un petit coucou

A bientôt

Mo

Saint Ange zei

HI Hetty,
I dicover your blog to day, and al is very beautiful !
friendly from provence

M zei

Zo herkenbaar je verhaal ik heb precies hetzelfde met schilderen ;)

Bleu Cottage zei

Hetty dit is veel mooier.
Ik had het al een beetje gevolgd op picasa.
Alles staat ineens veel mooier.
Schilderen is ook niet mijn hobby "maar soms moet het als je iets heel snel gedaan wil hebben".
Gr Cobi