maandag 9 maart 2009

Brocantemarkt in Chatou - Parijs


Vrijdag 6 maart en zaterdag 7 maart zijn we met z'n tweetjes naar de brocantemarkt in Chatou - Parijs geweest
Een markt die twee keer per jaar plaatst vind op een eiland in de Seine.
ongeveer 800 stadhouders stallen hun mooie spullen uit, in de hoop goede zaken te kunnen doen.
Op de eerste dag ( donderdag 5 maart) is er een dag speciaal voor handelaren en daar na tot 15 maart voor particulieren.
Het is een gezellige markt, alleen liggen de prijzen wel erg hoog en dat is erg jammer.
We hebben genoten van de heerlijke Franse sfeer en het struinen op de markt.
Het waren twee heerlijke dagen we zijn een ervaring rijker maar helaas ook een illusie armer.
Onbetaalbaar....
Prachtige spiegels
Mooie vergrijsde kleuren ik vind dit echt een heerlijke Franse sfeer

Mooie gebruikte letters en een hele mooie klok.

Prachtige hoedendozen en mooie koffers.. Hier had ik wel voor willen gaan,..
als de prijs iets aantrekkelijker was geweest dan had ik deze twee mee genomen.

17 opmerkingen:

English style zei

Hoi Hetty,

Ik heb genoten van je prachtige foto's, jammer dat het zo vreselijk duur was,maar het weekend was gelukkig evengoed wel geslaagd , dus je bent niet voor niets geweest !!
de batterij is weer opgeladen en je kunt je weer gaan verheugen op de volgende leuke markt hihi (de tijd komt er weer aan van leuke marktjes en fairs :-)
Groetjes Yvon

Welkom zei

Wat geweldig dat jullie geweest zijn!
Het is inderdaad wel jammer dat de (op-de-markt-is-je-gulden-een-daalder-waard) al lang niet meer van toepassing is. Deze markten zijn tegenwoordig zo populair dat de prijzen ook omhoog zijn gegaan, jammer,... zou niet zo moeten zijn!
Maaaarrrr, genoten van je mooie plaatjes!!

Fijn week, anita

Mayflower zei

Hallo Hetty,
Wat leuk dat we even mogen meegenieten van jullie weekend Parijs. Wat een mooie spiegels en tja dan die hoedendozen ook prachtig, jammer dat het allemaal zo duur is. Maar er even tussen uit om de Franse sfeer te proeven is ook heel wat waard.
Fijne avond nog en tot de volgende keer.
Groetjes Mea

lia zei

Hoi Hetty,

Jamme dat je zonder iets "leuks" naar huis bent gekomen. Maar je hebt in ieder geval een leuk weekend samen gehad. Dat is net zo fijn. En die leuke dozen komen nog wel een keer.

Groetjes Lia

La Flotte zei

Ik zag je foto's op picasa, ik heb nog nooit zoveel spullen bij elkaar gezien wat ik allemaal mooi vind!
Ik vond alles even mooi!
Jammer dat het zo duur was!

Ik heb mijn sjabloon veranderd van mijn blog, het is nu 'minima stretch' dan gebruik je heel de pagina en zo kunnen er grotere foto's geplaatst worden.
Ook aan de rechterkant heb ik grotere foto's gezet.
Bij je dashboard naar instellingen en daarna op sjabloon klikken.

M zei

Mooie foto's en wat een gave spullen allemaal. Jammer dat het zo schreeuwend duur was maar toch weer een ervaring rijker.

Something White zei

Wellicht ben je zonder het te weten een paar van onze Franse collega´s bloggers tegen het lijf gelopen! Op http://espritboheme.canalblog.com zag ik ook al een paar mooie indrukken van de markt. Het is in elk geval een ervaring die mooi meegenomen is, duur of niet duur! :)
Groetjes

manon 21 zei

le temps des belles brocantes recommence, c'est bien.

manon

Esprit Bohème zei

Tes achats sont très jolis...;-))
Merci pour ton petit mot !
Bises

Janneke zei

Wat lijkt me dat leuk Hetty, op zo'n markt rondstruinen alleen jammer dat het dan zo prijzig is !Maar sfeer proeven is ook super. Ben er een poosje uitgeweest en had dus nog veel lees-en kijk werk in te halen :)
Je foto's zijn weer inspirerend ...het vogelkooitje super en de keukenkast, wow.... kan me voorstellen dat je blij bent met het resultaat !!!Wat leuk dat je er ook zoveel dingen in hebt staan met een (familie) verhaal !! Komt me bekend voor :))
Groetjes, Janneke.

vosges paris zei

de derde plek waar ik kan genieten van die prachtige sjablonen ;) Gemnieten toch , ook als je alleen maar gaat kijken ;)

Miss Marple zei

Hoi hetty

Ik heb al je fotos gisteren al op Picasa zitten bewonderen...Jammer jôh, dat die prijzen zo hoog waren, er waren echt mooie dingen...veel had er zo bij je in huis gepast!

LG - Irma

Bleudelavande zei

Coucou,
quelle chaaaaaance le foire des brocantes et du jambon,Je sais que est super jolie!!! Superb ton blog!!!

t brocante sfeertje zei

Hai Hetty,je hebt er in ieder geval n lekker weekeinde aan over gehouden en hele mooie foto's.
Wij zijn naar Duuseldorf geweest,helaas geen mooie locatie,geen mooie spullen maar echt troep.Toch maar weer Belgie voor ons!

thema van de winkel zal dan ook minimalistisch zijn vrees ik.Groetjes,Ingrid

Bleu Cottage zei

Hoi hoi,

Jammer van de prijzen Hetty, je kunt maar beter naar de plaatselijke brocante-marktjes gaan, die zijn veel goedkoper.
Ach je hebt weer even van de sfeer mogen proeven dat heeft toch ook wel wat.
Gr Cobi

singamaraja zei

Singamaraja reading your blog

me, myself, I zei

I can't wait for the start of the Brocante season in my part of the world - 10days to wait still!
Love you blog :)