zondag 28 juni 2009

Feest op Apeldoornskanaal






Het hele weekend is er een drakenbootfeest bij ons op het Apeldoornskanaal.
Drakenboten die tegen elkaar strijden op het water.
1 Trommelaar, 1 stuurman en 16 peddelaars.
Rond het kanaal allemaal kraampjes, leuke eettentje's en 's avonds muziek.
Vrijdagavond zou Ilse de lange optreden, maar door het vreselijke slechte weer is dat afgelast. Dankzij een sponsoring van een aantal bedrijven mag ze het vanavond nog een keertje overdoen.

3 Drakenboten strijden steeds tegen elkaar.
Gisteren (zaterdag) was het de dag van de bedrijven en vandaag is het de dag van de buurten.
Met mijn werk hebben we gisteren meegedaan en ook ik zat in een drakenboot.
Het is een hele kluif om het goed te doen.
Met z'n 16en aan het peddelen en voorop zit de trommelaar die het ritme aan geeft.
Op dit ritme moet je peddel in het water, hoe beter dit gaat hoe sneller je bent.
Iedere race die we hebben gevaren zijn we tweede geworden.
Uiteindelijk was al onze tijd bij elkaar opgeteld niet genoeg om mee te doen in de finale...... ;-)) maar dat mocht de pret niet drukken.
We hebben een hele leuke dag gehad en dat is ook heel belangrijk.

4 opmerkingen:

G-style zei

Ziet er gezellig uit Hetty en dat roeien lijkt mij ook helemaal niet gemakkelijk ........volgens mij zouden ik en m'n collega's dan ook meer lachen dan roeien .
Leuk dat Ilse de Lange nog komt , veel plezier nog vanavond !!
groetjes Gea

jeanette zei

dat jullie van dat slechte weer gehad hebben, zie maar weer hoe plaatselijk het zijn kan. gelukkig kreeg ilse nog een kans;-) wat leuk joh, dat je ook meegedaan hebt. je zal vast veel lol hebben gehad en met dit mooie weer kan je op geen beter plek zijn als op het water.

Twa zei

Het ziet er allemaal heel gezellig en feestelijk uit. En als je maar pret hebt, dan is het winnen niet het belangrijkste.

Something White zei

Die drakenboten geven bijna een Chinese feestsfeer! Super! Ik vind dit soort evenementen wel eens leuk om mee te maken, maar zoveel komen die bij ons niet voor. Laatst hadden we wel een grote paardenmarkt met allerlei festiviteiten er omheen, maar daar ben ik zelf niet naartoe geweest.
Ik wens jullie een fijne vakantie toe; bij ons is die vandaag begonnen, maar in Nederland moeten jullie - dacht ik - nog even wachten.
Liefs, Marjolijn