maandag 30 november 2009

Parijs

Afgelopen weekend ben ik samen met mijn zus naar Parijs geweest.
We hebben een heerlijk weekend gehad, de weersvoorspelling waren niet al te best, maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee en hebben we alleen zaterdagmiddag vanaf een uur of 4 regen gehad.
We hebben veel gezien en gedaan,......... de Metro heeft ons overal naar toegebracht.
Van Gare du Nord waar we met de Talys aan kwamen naar ons hotel was een klein stukje.
Daarna zijn we het centrum ingegaan en hebben we de kerstmarkt op de Champs Elysees bezocht, vervolgens door naar de Madeleine, het Ritz Hotel waar prinses Diana in de auto is gestapt vlak voor het fatale ongeluk en natuurlijk de prachtige winkels er omheen.
's avonds hebben we gegeten in de studentenwijk van Parijs, Quartier Latin.
Moe maar voldaan kwamen we op onze hotelkamer terug.

Zaterdag zijn we eerst naar Puces de Clignancourt gegaan.
Een typische vlooienmarkt waar van alles te vinden is op het gebied van brocante meubels, prulletjes en kleding. Gelegen aan de gezellige Avenue de la Porte de Clignancourt.

Daarna naar het centrum van de stad waar Galeries Lafayette natuurlijk niet mocht ontbreken, het zag er allemaal weer even prachtig uit zowel binnen als buiten allemaal kerstversiering.
Helaas heb ik geen foto van toen het donker was, maar dan zal het er ongetwijfeld prachtig uitzien.

Na een kop thee en een broodje konden we er weer tegen en zijn we met de metro naar Le Marais gegaan een leuke wijk van Parijs met veel winkelstraatjes, en natuurlijk hebben we een bezoekje gebracht aan de St Paul en Place de Vosges dat wordt omringd door sierlijke en statige gebouwen.

Hier vandaan richting het gebied St.-Germain-des-Prés, ook hier was weer een leuke kerstmarkt. Helaas was het bij Café Floor te druk anders hadden we daar gezellig een kop koffie gedronken.
De Winkels in het gebied van St.-Germain-des-Prés zijn prachtig je ziet hier alle mooie en bekende merken.
Natuurlijk mocht een bezoekje aan de Bon Marché niet ontbreken, ik heb mijn ogen uitgekeken.
Vanuit hier zijn we richting Ile de la Cité gegaan het eiland in de Seine waar de Notre Dame op staat, in de kathedraal begon op dat moment juist een dienst..heel bijzonder, 's avonds weer gegeten in Quartier Latin.


Zondag hadden we alleen de morgen omdat onze Talys om half 1 vertrok vanuit Gare du Nord en daarom zijn we toen in de buurt van ons hotel gebleven en hebben Montmartre bekeken, een bezoek aan place du Tetre en de Sacre Coeur hebben we natuurlijk niet overgeslagen.
Een flinke bui regen dreigde even roet in het eten te gooien, maar uiteindelijk viel het mee. Kortom het was een gezellig en goed gevuld weekend.
Dankzij een voortreffelijke gids ( mijn zus) heb ik Parijs weer ietsjes beter leren kennen.
Moe maar voldaan liepen we richting onze trein die ons naar huis toe bracht.

21 opmerkingen:

oma leentje zei

O wat is het toch een heerlijke stad. Fijn dat ik even mee mocht op reis via de foto's dan wel . Maar toch .. Heerlijk dat word na genieten. Liefs leni

peet zei

Wow wat hebben jullie veel gezien/ gedaan in een weekendje !
Je zal vandaag wel zitten uitpuffen ...
Je hebt prachtige foto`s gemaakt , en nu nog foto`s van je aankopen !
Ik ben reuze benieuwd !!

Fijne dag
groetjes Peet

English style zei

Het lijkt net of je ons ook even mee neemt op reis, heerlijk zo'n weekendje zeg !!
en die vlooienmarkt, daar zou ik ook wel eens heen willen, mmm ziet er erg leuk uit !
Groetjes en geniet nog even lekker na
Yvon

Corinne. zei

J'espère que ton voyage à Paris a été très agréable pour toi !!!
Tes photos sont superbes!
amitié
corinne

Mayflower zei

Hoi Hetty, wat een heerlijk weekend heb je gehad en wat heb je veel bezichtigd. Prachtige foto's, vooral van dat gebouw met al die kerstversieringen, dat zal idd sprookjesachtig zijn s'avonds.
Geniet lekker na van alles.
Groetjes Mea

jootje zei

bedankt voor je rondleiding in parijs! ik ben er helaas nog nooit geweest, (staat wel op mijn verlanglijstje) maar nu weet ik het zeker, in 2010 moet het gaan gebeuren!!
groetjes van jootje.

Home and Lifestyle zei

O, heerlijk, ik ben een echte fan van Parijs, al is het lang geleden dat ik er geweest ben. Maar ik heb bijna overal beelden bij, dus dat maakt het lezen van je bericht nog leuker! Wat gezellig om dat samen met je zus in deze kersttijd te doen!

Geniet nog maar lekker na!

Groetjes, Ingrid

vosges paris zei

hier dan nog een keer genieten van je foto's en de iets langere verhalen ;)Le marais vond ik ook zo'n leuk wijkje, Ik denk dat ik de laatste keer in Parijs zo;n beetje precies hetzelfde heb gedaan , behalve de vlooienmarkten.. Die zou ik nu zeler wel weer eens willen zien want dat is alweer (schrik niet) 30 jaar geleden !!

Ineke zei

Hey Het! Geweldig, leuke foto's, mooi verteld.......
Ik wil ook........
liefs Ien

kienkele zei

Nou Hetty, jullie hebben het weekend wel benut zeg, volgens mij hebben jullie vele kilometers in de benen zitten. Maar het klinkt allemaal erg leuk en gezellig, fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Nog wat gescoord op de vlooienmarkt, ziet er allemaal wel aanlokkelijk uit!
Fijne dag, groetjes, Tineke

Madelief zei

Wat heerlijk zo'n weekend Parijs tussendoor! Je hebt er mooie foto's van gemaakt.

groetjes van Madelief

Corine zei

Wat gezellig met je zus naar Parijs! Ik ben er nu 4 keer geweest en het blijft genieten hè?! Ik moet zeggen, de kerstsfeer heb ik daar nog niet meegemaakt... dus...
Bedankt voor het mogen meegenieten! Groeten, Corine

lia zei

Leuk, om zo samen met je zus allerlei leuke dingen te doen. Ik heb ook een zus waar ik veel mee onderneem. Alleen nog niet Parijs. Mmmmm idee.....
Leuk dat je ons even meenam op jullie reis.

Groetjes Lia

Jacqueline zei

Oooo. I love the Porte de Clignancourt. Of course, I love all of the other famous tourist attractions of Paris. It is such a beautiful city. I'm so pleased that you had a wonderful time. XXXX

t brocante sfeertje zei

Nou,je zal best moeten uitpuffen.Jullie hebben veel gedaan en gezien.Heerlijk!Groetjes,Ingrid

Atelje Skärvan zei

Hej!
Vilka underbara saker du har,jag älskar skyltdockor,hattaskar,så tack för titten.
Kram Agneta

All Seasons zei

Leuk om je verhaal te lezen wat je allemaal gedaan hebt in Parijs. Tjee wat hebben jullie veel gedaan en gezien. Dat is heel anders dan naar de zee gaan...
Jullie hebben goed genoten. Heb je nog wel iets leuks gekocht daar in Parijs ?
Nu lekker na genieten.
Fijne dag voor vandaag
Lieve groet,
Patricia

The Old and the Beautiful zei

Wat een heerlijk weekend heb je gehad!
Nog iets gekocht of kon je niets meenemen?
Groetjes,
Gonda

@nne zei

Fijn om je blog te ontdekken. Het is inmiddels alweer 13 jaar geleden dat ik nog in Parijs was. Je foto's geven echt zin om een retourtje naar de lichtstad te boeken. Groetjes, anne

le ciel flamand zei

Heb je iets gevonden op de puces de Clignancourt? De prijzen zijn er wel hoog, maar ik heb toch al iedere keer iets gevonden voor een aannemelijke prijs. Jullie hebben vast genoten van de lichtstad in kerstsfeer!
Groetjes, Annelies

Jeannette zei

Oh...wat heb ik dat allang niet meer gedaan...een weekendje Parijs.
En als ik je bericht lees loop ik in gedachten weer even zelf in Parijs. Wat een kilometers heb je afgelegd in een paar dagen. ;)
En, heb je nog wat moois meegenomen uit de Lichtstad?
♥ Jeannette