vrijdag 22 januari 2010

Breiwerk en andere zaken



Er zijn van die weken dat ik met heel veel dingen bezig ben en dat er eigenlijk niet veel uit mijn handen komt..
Ik was/ben aan het breien, en met de kraag bezig.. kom ik 1 misschien 2 bolletjes wol te kort... ik zit nu al 2 weken te wachten tot de winkel belt dat de bestelling binnen is..schiet niet op....
En dan niet te vergeten de verschrikkelijke beelden op tv over Haïti..en ik blijf kijken en denk jemig wat is het erg...morgen is hier in de stad een actie.. ga toch mijn donatie daar maar brengen.!!
Op mijn werk ben ik van plek verhuisd en ik moet zeggen dat mijn oude plekje zo vertrouwd en prettig voelde en dat ik hier nog niet zo kan wennen.... maar dat zal gewoon tijd nodig hebben..!!
En verder hebben we particulier onze auto verkocht.
We zijn op zoek naar een andere...en wat brengt een man dan onrust in huis...;-)) want tja wat moet het worden.. en als het merk dan duidelijk is...tja welk type en hoeveel gaan we bijleggen..??
Kortom een week waar ik met hele andere dingen bezig ben dan met mijn huisje...en weinig inspiratie en eigenlijk geen puf..... wat mijn betreft mag de zon gaan schijnen ik ben klaar met de kou..!!!
Helaas.. ik weet het ... het is nog geen maart en nog helemaal geen april...
Maar hoe dan ook we zitten weer aan de goede kant van de zomer dus ik heb geduld.. ik doe de kachel wel wat hoger en trek mijn dikke vest aan.. en dat vest wat ik aan het breien ben.. ach dat past volgend jaar ook nog wel..!!
Fijn weekend allemaal..!!

15 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een klus, zo'n vest maar het ziet er al erg mooi uit. Lekker hè zo'n week dat er van alles op je afkomt, waar je helemaal niet zo'n zin in hebt! Maar goed, ook dat gaat voorbij net als de koude wintermaanden!! En Haiti, ik kan mij niet voorstellen dat iemand daar koud naar kan kijken en niet de behoefte voelt om de ellende daar te verlichten!! Elke donatie helpt denk ik dan maar!!

Ik wens je een fijn weekend!!

Lieve groet, Ingrid

Corine zei

Tjonge jullie hebben idd wel allerlei dingen aan je hoofd.
Toch lekker dat je dan even rustig kunt gaan zitten breien (stoer hoor zo'n vest voor jezelf).
Enne.. de auto verkocht? zit je dan nu vast in je dorp?
Bij ons ben ik juist degeen die onrustig wordt als het om auto's gaat :)
Succes op je nieuwe werkplek en óp naar de zomer!!
Groeten, Corine(THUIS)

Mayflower zei

Hoi Hetty, ja er zijn van die dagen....pffff heel herkenbaar, ik ben ook met van alles en nog wat bezig en schiet met heel veel dingen niets op. Je vest schiet toch al aardig op, een mooie kleur. Fijn weekend en hopelijk gaat het volgende week allemaal beter, ook op je werk.
Lieve groet, Mea

lia zei

Hoi Hetty, wat een mooi vest word dat. Heb de foto even vergroot, en je hebt een mooie gelijke steek. Soms heb je idd veel andere dingen en dan komt je huisje toch op een tweede of derde plaats. Heel begrijpelijk. En welke auto word het nu? En over een poosje heb je op je werk ook weer je plekje gevonden.

fijn weekend, lia

madame Vicq zei

Goed van je Hetty, een vest breien.
Ik waag me er niet aan, ben beter met de naaimachine.
Haiti is verschrikkelijk!!!!
Waar maken wij ons druk om denk ik dan.

Geniet van je weekend en een lieve groet van Hermine

La Flotte zei

Wat goed van jou dat je zo mooi kan breien!
Dat kan ik dus echt niet hé...ik ben in veel dingen thuis maar breien en haken dus helemaal niet!
Het vest ziet er nu al mooi uit, mooie wol ook...nu maar hopen dat je bolletjes wol snel binnenkomen.
En ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta met de auto...mannen en auto's!
En ik zou ook al wel wat zonnestraaltjes kunnen gebruiken maar daar moeten we nog even op wachten.
Fijn weekend!
groetjes Heidi

All Seasons zei

Oooh wat leuk een vest voor jezelf aan het breien. Daar kan je straks (en anders volgend jaar..)lekker mee lopen te pronken!!
Haïti, hier zijn de kids ook druk bezig op school. De jongste heeft gisteren lege flessen voor statiegeld opgehaald, ze had mooi €37.15 binnen en de oudste gaat volgende week de straat op met school. En ik, ik wil harten gaan maken van Buxus, zodat Mèl ze kan verkopen op school."Een ♥ voor Haïti!!"
Ik stuur je van hier wat zonnestraaltjes toe, dat zal je goed doen.
Fijn weekend
Lieve groet,
Patricia

Room Seventeen zei

Nou Hetty, de hoogste tijd voor een ritje naar het zonnige zuiden. In een leuke cabrio natuurlijk, manlief komt er vast wel uit :-)
Bolletjes wol op je schoot, en karren maar.
Lieve groet Hennie

Kind An Huys zei

Prachtig word je vest!!Ik kan het niet, maar als ik het zo weer bij je zie, lijkt het me toch wel erg leuk om eens te leren.
Ja, wat verschrikkelijk het die beelden op tv over Haiti.
Wat voelt het dan dubbel he om zo met je huis en mooie spullen bezig te zijn, aan de ene kant word je er des te meer van bewust en dankbaarder voor, en aan de andere kant is het dan ook zo onbelangrijk.

Lieve groetjes, Anne.

vosges paris zei

en ik maar denken dat je een grijs poefje aan het breine was ... moedig hoor de naalden op pakken, dat is iets waar je ook puf voor moet hebben ;)

@nne zei

Het ziet er in elk geval schitterend uit. Ik ben jàààren geleden begonnen met het breien van een wollen jas. Die is eindelijk afgeraakt en doet nu dienst als een heerlijke kamerjas. Misschien zet ik 'm wel op m'n blog. Veel succes! @nne

* zei

Wauw super knap dat je, je eigen vest kan breien en wat balen om nog 2 weken te wachten, hoop voor je dat je ze snel binnen hebt.

liefs bellavien

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Soms slokt het leven je meer op dan je zou willen, Heb je de bolletjes wol ondertussen al gekregen?

Hoe is het verder met je? Trek je het nog een beetje?
Groetjes van Petra

ABACAXI and HORTELÂ zei

Je vest ziet er prachtig uit, vind de kleuren fantastisch! ach ja, soms heb je van die weken hè... komt vast allemaal weer goed enne...ook in het voorjaar kan zo´n vest uitkomst bieden!
Lieve groetjes, Chantal

Tineke zei

Ik hoop voor jou dat je wolletjes intussen gearriveerd zijn en je verder kunt met je vest. Het wordt prachtig en ik vind het razend knap dat de dit kunt. Op de lente zul je nog even moeten wachten ben ik bang. Ik wens je een heel fijn weekend!