maandag 1 maart 2010

Van bol tot een enorme kleur



Deze bollen hadden van mijn best bollen mogen blijven, ik vind het mooi de grillige ruige ronde vorm en de mooie ingetogen kleur van de bol.
Maar de bol ging groeien en groeien en na het groene puntje verscheen een er een lange groene stengel............ en ach daar kan ik ook nog wel mee leven, maar wat er toen gebeurde............!!!!!





Veel kleur zul je in mijn huis niet tegenkomen. En volgens mij zouden de bollen echt witte bloemen geven........!!!! maar de natuur laat niet met zich sollen en geeft een explosie aan kleur.
Ik bleef nog even hopen tegen beter weten in, dat de kleur wit zou zijn, maar helaas.
Toch vind ik het wel erg mooi staan, en gun ik ze een plekje in mijn kamer.


21 opmerkingen:

It's me zei

Hahahahah!! wat grappig Hetty.....

............verwacht je een witte krijg je dit...............tja........maar hij is prachtig hoor!!
Je kan het inderdaad niet zien bij een amarylles wat het word,..........maar mooie foto's hoor ! geniet er maar van !!

Fijne week groetjes Ria

Home and Lifestyle zei

Dat was wel een verrassing dan hi hi! Ik had er een aantal weken terug ook één, maar daar zat een kaartje aan, zodat ik wist welke kleur het was! Nou ja, dat is dan nog afwachten, maar in mijn geval klopte het wel! Ik vond de bol erg mooi en omdat de bloem alle tijd nam om uit te komen, hebben we er wekenlang plezier van gehad. Je hebt de bloem prachtig neergelegd!

Lieve groet, Ingrid

La Maison zei

Een beetje kleur na deze koude weken mag toch wel?
Op je foto ziet het er prachtig uit, het is een mooie bleke kleur.
Goed dat je hem de kans geeft om te bloeien.

Groetjes
Hermine

lia zei

Moet zeggen dat ik dit ook wel mooi vind. Zelf heb ik ze ook altijd in huis, en zodra de uitloper te lang is gaat de schaar erin.

lieve groet Lia

Corine zei

Zo herkenbaar dit!! En ook ik laat het dan eerst staan want het is best mooi, maar dat duurt vaak toch niet lang.. het past gewoon niet bij mij/in ons huis :))
Ben benieuwd hoelang jij het volhoudt!
Groeten, Corine(THUIS)

Musje zei

Geweldig zeg,ach dan maakt het kleurtje ook niet meer uit,ik had ze ook een keer met kerst,met kant erom heen en leuke parelpinnen en ik kreeg ook een bloem,dacht eigenlijk er is zo mee gerotzooid door de pinnen,dat het wel gewoon een kale bol zou blijven,maar niet dus,pracht van een foto heb je ervan gemaakt,fijne avond,groetjes Joke.

Mayflower zei

HoiHetty, het staat heel erg mooi en wat ik vooral zo leuk vind is dat hij zo nonchelant in de franse vaas ligt.
Fijne week.
Lieve groet, Mea

haikeyy zei

Geweldig!
Op de foto's ziet het er prachtig uit. Het is een mooi geheel zo!

groetjes,

Haikey

The Old and the Beautiful zei

Tja,kwestie van verkeerde kaartje erbij gezet misschien?
Vind hem toch wel erg mooi hoor al is de witte nog iets mooier.
Die had ik vorig jaar en je kan niet voorstellen dat uit zo'n knol zo'n grote bloem komt.
Je schouw uit je vorige post is ook prachtig! Helemaal Hetty.

Groetjes,
Gonda

Bo Butiek zei

Hallo Hetty, zit zelf momenteel met geel, ja geel in huis. Maar die bollen die blijven fascineren hé? Ook al zijn het dan gele narcissen. Groet, Claudia

kienkele zei

Ja, dat is altijd heel vreselijk, verwacht je wit en dan krijg je dit.... (dat rijmt). Ze zijn natuurlijk sowieso prachtig, maar als je niet van rood houdt (ik ook niet hoor) dan is de teleurstelling wel erg groot. Vind het knap dat je em dit leven nog gunt. Fijne avond (met uitzicht op je rooie bloem, hihi) lieve groetjes, Tineke

oma leentje zei

Wat een verassing moet dat geweest zijn.....vooral als je denkt dat hij wit is. Wij hebben hier donker rode gordijnen en daar staan juist heel donkerrode prachtig bij. Rood is na zwart en grijs de enige kleur hier in huis.Vind trouwens de bol mooier dan de bloem jij ook????

fleur zei

Grappig he....de natuur doet wat ze wil...
Heb je in de tuin zo'n mooie witte border; komt er een knalpaarse judaspenning opdringerig tussen....en eigenlijk vind ik dit NOG mooier!
groetjes van Fleur uit de polder

nieneke zei

Hahaha!
Zal jij even lelijk opgekeken hebben! Kan het me wel voorstellen, hoor! Doe mij maar wit!

@nne zei

Heerlijk toch hoe de natuur haar eigen willetje heeft. De kleur is echter prachtig ... net als de foto's. Met vriendelijke groet, @nne

Ger zei

En......zie ik het goed dat deze Amaryllisbol op schaal zonder enige aarde,nat mos of water tot volle bloei gekomen is?
Dat is op zich al een wondertje....
De bol heeft idd maar zeer weinig vocht nodig, dat wel.

Jij gaat vast niet in de weer om deze bollen over te houden zodat ze dit jaar met Kerst weer in bloei zullen staan.

Leuk dat je wel even de moeite nam om het op de foto te zetten.....
ik vind het in elk geval een mooi plaatje.

Groetjes,
Ger

Hester zei

Dan heb ik mee geluk bij mij kwam er een witte bloem uit.
Groetjes Hester

Ik geniet elke dag van het boorden doosje.

Kim zei

Mooi hoor en wat een aparte vaas voor een amaryllis. Zo heb ik ze nog nooit gezien.

Groetjes van Kim

Petra zei

Ach, als je het heel rustig in huis hebt kan het best een keer, ik vind het een heel mooi plaatje zo.

Groetjes Petra

jeanette zei

Ja hoor en dat overkomt hetty:-) Meeastal moet het kaartje wat er vaak wel bij zit toch de juiste kleur aangeven, zo zie je maar heb je weer een kat in de zak gekocht. Zo heb ik al twee jaar hardroze pioenen in de tuin gekocht ipv de zachtrozen 2x aan toe wel het juiste kaartje maar toch een andere kleur...Hoe dan ook ik vind je foto`s van je prachtige bloem mooi hoor!

Groetjes,
jeanette..

Ineke zei

Ik kreeg laatst van een lieve vriendin hele mooie witte!!!!!
Ze deden het fantastisch. Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken....... liefs