zondag 11 april 2010

Nieuwe oude tafel



Onze nieuwe oude tafel is een feit........
Een poosje geleden hadden we een nieuwe tafel.. een onderstel gelast van kokerprofiel en nieuwe planken er op... die oud moesten lijken...Tja en hij was het niet..errug hé Victor was er heel erg druk mee geweest. Hij was wel mooi maar net niet dat wat ik in gedachten had..
Mooie oude planken dat was de bedoeling.
En zo belande de nieuwe nieuwe tafel op Marktplaats.
Al heel snel was ie verkocht en begon onze zoektocht opnieuw.
Nu moest er wel mooi oud hout komen...want dat had ik in mijn hoofd.
En jullie wisten het misschien nog niet, maar ik ben een Ram en ik dram altijd net zo lang tot ik dat heb wat ik graag wil hebben....ik blijf wel aardig hoor...maar voor minder doe ik het niet.

Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil een reden...!!,........dus ik op zoek naar de mogelijkheden.
Dus zoals ik al zei, op zoek naar oud hout.... en dat vonden we.
In het plaatsje "Middelaar" bij meubelboulevardmiddelaar.....en het heeft niets met een meubelboulevard te maken, maar alles met een houtzagerij..dus ik snap die naam ook niet helemaal.
Vorige week zaterdag reisden wij af richting Middelaar.
En ja daar stonden ze,........hele mooie oude Franse wagondelen......!!!
Nadat ze op maat gezaagd waren en afgeschuurd....werd ik helemaal blij, dit was het precies..
Opgetogen reden we naar huis, met achterin de auto mijn nieuwe, oude planken.
Thuis gekomen moest er wederom door Victor geklust worden, al had hij het lassen deze keer uitbesteed.
Donderdag was de tafel klaar.........JA..!! dit was wat ik bedoelde.
Het resultaat mag er zijn een mooie nieuwe tafel van oude planken.
Ik ben er super blij mee.....Op naar de volgende klus

24 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Hoi Hetty!!

Wat heb je toch een geweldige man...! Maar je nieuwe oude tafel is prachtig! Ik ben geen ram, maar als het net niet is wat het moet zijn, kan je er gewoon niet optimaal van genieten....erger nog, het kan zelfs gaan irriteren!

En wat wordt de volgende klus?

Nog een fijne zondag en een hele fijne week gewenst!

Lieve groetjes, Ingrid

Mayflower zei

Hoi Hetty, ik begrijp helemaal wat je bedoelt en ik ben geen Ram hihi. Je tafel is prachtig met die oude planken.
Veel plezier ermee.
Lieve groet, Mea

Ineke zei

Hee, oude wagondelen.... waar is de oude deur gebleven?
Dit is trouwens wel heel erg mooi!
Zaterdag live bekijken.....
liefs

Haikey zei

Kan me voorstellen dat je er blij mee bent. Hij is heel mooi geworden!

Leuk geheel, Complimenten!

groetjes,

Haikey

Musje zei

Wauw wat een prachtige tafel,ik ben er ook op slag verliefd op,ik ben een steenbok en ik zoek ook net zolang tot het is wat ik voor ogen heb,ik vind trouwens alles wat ik op de foto zie prachtig,ik zou zeggen,geniet van je tafel,een fijne zondag en fijne nieuwe week toegewenst,lieve groet Joke.

fleur zei

Erg mooi; en zelfgemaakt is helemaal leuk; want dat heeft NIEMAND!
Erg stijlvol allemaal in bijpassende kleuren.Vind ik zelf wel moeilijk, want er komen vanzelf wel weer spullen die kleurig zijn...maar dat vind ik ook wel weer leuk.
Veel plezier met je tafel

groetjes van Fleur uit de polder

Granny's Place zei

Hoi Hetty,
Mooi hoor kan me voorstellen dat je hier helemaal blij mee bent. Heel veel plezier ermee. Nog een fijne zondagavond,
groetjes Madelon

Petra zei

Ja ik snap het, ik ben ook een ram. Maar ik had denk ik m'n oude tafel gewoon voorzien van nieuwe oude planken. Want ik hou ook van recyclen.

Hele fijne week.
groetjes Petra

Collie-Collie zei

Ik begrijp het hélemaal. Als je een compromis sluit, blijft het rommelen... Tenzij er een héle goede reden is voor een compromis natuurlijk. Anders kan je beter even wachten op hetgeen je in je hoofd hebt! Ik wel tenminste, ik ben geen ram maar een stier en die zijn weer supereigenwijs en koppig, dus volgens mijn man (grinnikend achter me!!) kan ik er ook wel een potje van, hahaha! En ik vind je tafel ontzettend stoer met die èchte oude planken en dan met die prachtige pot erop, pláátje!!!

Groetjes, Collie

queenieshome zei

Och die Rammen ook ,ze kunnen zo lekker doordrammen als ze wat in hun koppie hebben (ik ben dus ook een echte RAM )heel herkenbaar dus
Nou gelukkig is ie nu wel naar je zin ,zo sneu voor je mannetje ook he ? doet ie zo zn best

Ik ben Wendy zei

Hoi Hetty,
Ziet er echt schitterend uit hoor je tafel! Ja als je eenmaal wat in je hoofd hebt he......daar hoef je geen ram voor te zijn hoor, daar weet ik als weegschaal ook echt alles van!
groetjes, Wendy

Kind An Huys zei

Ik vind je tafel prachtig geworden!
En dat oude doorleefde hout heeft toch gewoon meer uitstraling dan dat nieuwe hout..
Je boft met zo'n geduldige en handige man!
Nog een gezellige avond, lieve groet, Anne.

karolina zei

Hi,Hetty:)
Wow een prachtige oude houten tafel.leuk dat u bijna alles wat je hebt een mooie oude dingen.
jij gekocht een mooie koffer in lille-france?
nog een fijne avond:)
groetjes karolina

Prulletje zei

aaargh het is ook wel super gaaf geworden zeg ! Een levende tafel, erg mooi! De jacht zeker waard he

nieneke zei

MOOOOI!!!!
Ja, ik ben ook geen ram,maar ken het wel...
(arme mannnen)

Fijne avond!
Nieneke

Kom Achterom zei

Wat een superman heb je zeg!!
Oh ik vind de tafel geweldig!!
Nou je hebt het echt goed voor elkaar hoor!!
Je mag op beide apetrots zijn.
Ik wens je een hele fijne avond met de voetjes op ...
yolanda

oma leentje zei

JA vertel me wat over (d)rammen,hier thuis hebben we er 2. Altijd iets bedenken en als het niet lukt ja hoor drammen. Maar bij jou is het in ieder geval gelukt. Super tafel geworden . denk juist door dat drammen. Anders had je nu nog met die andere tafel gezeten. Hij is echt heel mooi Hetty. Fijne avond nog in jullie gezellige huis.

Logement it Foarhus zei

Soms heb je inderdaad iets in je hoofd en valt het achteraf tegen. Gelukkig heb je weer iemand gelukkig gemaakt via marktplaats.

De oude planken zijn prachtig doorleefd, ben wel benieuwd naar het onderstel. De foto laat een prachtige tafel zien in wel een hele mooie kamer,

groetjes Pauline

It's me zei

Hoi Hetty

Hij is echt geweldig hoor!!

Wat een geweldige man heb je !!

Fijne week lieve groetjes Ria

Franse Lelie zei

Wat een man heb jij...mag je zuinig op zijn! De tafel is super en de rest van je kamer vind ik ook helemaal goed! Groetjes Jolanda

Corine zei

Gelukt voor de feestdagen dus..! maar je had toch een paneel van A? of wordt dat nu een ander project :)
Ik ben geen ram maar een tweeling en ik weet ook precies wat ik wil...! Dit ziet er stoer en gezellig uit, dus missie geslaagd hè?!
Groeten, Corine(THUIS)

Lynda zei

YEP dit is het!!!!! Erg is dat he, maar wel een les, als iets niet helemaal is wat je bedoelt....geen concessies doen, daar ga je je toch aan "storen"!:)
En ach Victor kent je toch al langer dan vandaag???;)
Plaatje, je tafel!!! Middelaar kan op het lijstje dus!

groetjes
Lynda

All Seasons zei

Je tafel is echt gaaf Hetty. Wij zijn zo blij met onze handige mannen!! We kunnen wel een bedrijfje beginnen met tafels ;-D
Tja soms zie je dingen en dan is het het nét niet. Dus dan maar omruilen of verkopen en anders maken totdat het wel naar je zin is.
Wat wordt de volgende klus....
Fijne dag
Lieve groet,
Patricia

lia zei

Leuk hoor, en ja als je iets in je hoofd hebt. Dat ken ik ook wel.

lieve groet Lia