dinsdag 11 mei 2010

Tuin kleuren


Er is al kleur in de tuin te bekennen.
De Witte sering bloeit er stevig op los.
En dit jaar voor het eerst dikke knoppen in de boompioen, ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien als de knop een bloem gaat worden.
De Zwarte tulp is al over het mooiste punt heen. (op de verpakking stond zwart, maar het kan net zo goed heel donker rood zijn)
De witte Anemoon doet flink zijn best.....
De pioenroos staat op knappen en de sneeuwbal wil ook zijn bloemen laten zien.
Kortom er is kleur te bekennen in de tuin.
Als de zon nu ook zijn gezicht wat meer laat zien, dan valt er vast nog meer te genieten in de tuin.
Helaas het zit er nog niet in.
Ik heb gekeken maar voorlopig komt de temperatuur niet boven de 20 graden dus het blijft van binnen uit genieten en af en toe als de zon tussen de wolken door piept dan ga ik naar buiten en geniet van al dit moois.
Na een lange winter was ik wel aan een warm voorjaar toe, maar helaas.. ik heb het niet voor het zeggen...het komt zo het komt..!!



23 opmerkingen:

Ineke zei

Ja, ik heb ook erg zin in een beetje warmte en een zonnetje! Mooie kleuren al bij jou in de tuin.
Groetjes,
Ineke

Lynda zei

Boompioen????? nog nooit van gehoord??? Dat ik ga ik eens nader onderzoeken;)....dat lijkt me wel gaaf! Ben dol op pioenen...jammer van het weer he.....maar je doet er niks aan...we mogen blij zijn ALS het al 20 graden wordt.....zul je mij niet horen!:)
Groetjes
Lynda

Mayflower zei

Hoi Hetty, wat jammer dat het weer bij jullie niet zo mooi is, hier een vrolijk zonnetje, wat een verschil dan in zo'n klein landje.
De kleuren in je tuin vind ik prachtig, die 'zwarte' tulp vind ik supermooi van kleur en dan die witte sering en pioenen, prachtige planten.
Lieve groet, Mea

All Seasons zei

Ik mis de zon ook zo en het is zo koud en nat gewoon niet leuk. Tja er niks aan te doen. Volgens de nieuwe berichten die ik net zie, wordt het met Hemelvaart wel iets beter, dus daar hopen we dan maar op.
Prachtig je bloemen in je tuin, ook hier staat de 'zwarte' tulp in bloei.
Geniet van de dag ☼
Lieve groet,
Patricia

lia zei

Oh, hier regent het nu, en ik heb net de verwarming hoger gezet. brrr..koud.
Van mij mag de zon ook wel komen. Gelukkig worden we nog vrolijk van die bloemen...

lieve groet Lia

kienkele zei

Prachtige foto's Hetty en inderdaad, er begint nu langzamerhand wat kleur in de tuinen te komen. Wat het weer betreft: ik denk dat iedereen het wel met jou eens is, maar gelukkig kunnen we het weer niet sturen....
Fijne dag, lieve groet, Tineke

Petra zei

Ja, de openhaard staat hier lekker te loeien, natte jassen kunnen er voor opdrogen. Ik haal steeds meer bloemen naar binnen om de moed er in te houden.

Je hebt veel moois in je tuin en prachtige foto's.

Groetjes Petra

Jacqueline zei

Everything in your garden looks so fresh and healthy, Hetty. The black tulips....I think that that is as black as any flower gets...and the peonies are about to burst forth. Make sure that you take some photographs of them in full bloom.
Have a lovely week. XXXX

Pieternel zei

Mooie foto's, dat doet alleen maar meer hopen op de zon. Hopenlijk blijven je bloemetjes nog even mooi en dat ze niet verregenen.

Groetjes Pieternel
Geurkaarsje al op???

Ger zei

Er zijn veel meer bloembollen soorten op de bollenvelden te vinden dan wij ooit in de bloemmenwinkel tegen zullen komen.
Daar ben ik een paar weken geleden wel achter gekomen.Af en toe kom je een pluktuin tegen waar je bloemen kan plukken voor 'n aardig prijsje, maar het gaat de bollenkwekers voornamelijk om de vermeerdering van bloembollen.Kwekers hebben al heel lang geprobeerd om door kruisen een zwarte tulp te veredelen, maar helaas is dat nog steeds niet gelukt. Soms zijn er berichten dat er eindelijk een zwarte tulp is verkregen maar dan blijkt later weer dat de tulp heel donker paars of bruin is.

We wachten op de zon en wat warmte, maar bij jou is het al kleurrijk in de tuin.
Als ik naar buiten kijk in mijn tuintje geniet ik van al het frisse groen wat ik zie.

Lieve groet,
Ger

Eleonore zei

Prachtige bloemen heb je in je tuin.Vooral de pioenen zijn geweldig.Ik heb een bloemenwinkel en de pioenentijd vind ik samen met de hortensia's het mooiste van alles.Op dit moment heb ik niet zo'n geweldige tuin,wel groot genoeg maar sinds ik een winkel heb kom ik niet meer aan tuinieren toe helaas.Nou,dan geniet ik toch van jullie mooie foto's,ook leuk.
Fijne avond,groetjes van Eleonore.

Jacqueline zei

My dear friend Hetty,
Plese don't apologise about your English. It is wonderful and I understand every word. I don't speak any Dutch and just a little French so, you are much better than me !!!! XXXX

Beatnheart zei

Hello Hetty, Greeting from Sunny Southern California!
Thank you so much for stopping by my blog and entering my giveaway...I love Jacqueline's "HOME"..she seems so cool don't you think!

Your blog is very pretty and interesting...I would like to become a follower...Thank You, Cynthia Wolff @ Beatnheart

G-style zei

Hoop dat je een fijne vrije week hebt , idd jammer van het weer maar zoals je het al zei , er is niets aan te doen en komt zoals het komt....
Je foto's zijn prachtig , vooral de onderste !
groetjes Gea

It's me zei

Hoi Hetty..........wat een mooie kleuren...........geweldig hoor !!

En ja het weer wat een ellende he??!!


Fijne dag morgen ! lieve groetjes Ria

Karin zei

WE WILLEN WARMTE, zodat we de hele dag van al die mooie kleuren in de tuin kunnen genieten. Ik ben al volop aan het knippen en in vaasjes binnen aan het zetten, voordat alles is uitgebloeid. Vandaag regen, regen en nog eens regen :(

le ciel flamand zei

Jouw bloemen staan toch al wat verder dan die hier bij ons. Die 'zwarte' tulpen zijn echt wel heel mooi. Het was hier gisteren maar 7° en vandaag wordt het niet warmer dan 9° :(( We hebben gras gezaaid, en nu pas, na drie weken komt er een lichtgroene waas tevoorschijn... Maar het kan alleen maar beter worden! Dit weekend wordt een 15° voorspeld...

Bonjade zei

Toch lijkt het hier met jouw beelden al heerlijk lente......
Oké voor de kachel dan, maar toch......
We blijven hopen.
Fijne dag

Corinne. zei

Wouhaaa !
Superbe cette tulipe et cette couleur presque noir, j'adore
Amitié
corinne

queenieshome zei

Heb je je sneeuwbollen al ?
Wat snel zeg ,bij mij nog niet hoor
T ziet er prachtig uit ,net wat je zegt ,nu nog een zonnetje erbij (twil maar niet lukken lijkt het wel )
Fijne dagen weer
Gr Amy

Corine zei

Kleur in de tuin.. mooi! Maar ik wil ook graag kleur op m'n huid, zon dus! Ik zit hier in m'n luie stoel met de laptop naast de brandende kachel!! Ik heb het de hele dag al koud.
Ben je vandaag wel gezellig op pad geweest?
Groeten, Corine(THUIS)

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie foto's...echt genieten hier! Ik wil morgen eigenlijk de tuin kleur gaan geven, maar het schijnt nog te gaan vriezen vannacht...ik kan na de Italiaanse temperaturen hier ook maar niet warm worden!

Wat spannend Hetty...je vrienden in Afrika! Je gunt het niemand en ik duim dat je gelijk hebt met hun vertek op vrijdag!

Lieve groet, Ingrid

Kom Achterom zei

Wat een prachtige kleur hé die tulp!
Je ben me voor want bij mij zitten ze nog in knop en zitten ze nog net tegen het zwart paars aan.
Ik ga nog even van jou tulp genieten want buiten is het te koud om die van mij te bewonderen hopelijk wordt het de komende dagen wat beter
Hele fijne dagen
Yolanda