zaterdag 7 augustus 2010

Verander plannen


Deze week was ik nog in de ban van vakantie.. en in huis is het ook nog vakantie... De ontbijtboel staat, denk ik de hele dag op het aanrecht en veranderd van ontbijtboel in lunchboel en als om 15.00 uur iedereen twee keer gegeten heeft ruim ik het maar eens op...!!
De kinderen nemen het er ook nog even goed van.
Nog even en ze mogen weer naar school..
Geef ze eens ongelijk.....en helemaal als MAMS het oké vind....( stiekem baal ik er wel van, maar ach....jaja ik weet het, dan mag ik ook niet klagen ;-), dus ik hou er ook over op.)
Maar goed... het gaf me deze week wel even tijd om de woonkamer eens even op te ruimen en eens na te denken over wat ik nu eigenlijk wil in de woonkamer.
Want dat ik niet blij ben met het geheel daar was ik het zelf al over eens.


Op de foto hierboven zie je in onze voorkamer de eethoek staan, deze willen we in de keuken gaan zetten en hier willen we een lekker lounge kamer gaan maken, je kan hier zo leuk naar buiten kijken en de zon schijnt hier na 17.00 uur zo lekker naar binnen. Jullie denken misschien wel waar heeft ze het over, maar het feit is dat we eigenlijk nooit zitten aan deze tafel en dat is toch ook weer jammer.
De schouw, die nu nog in het woongedeelte staat willen dan ook hier naar toe verplaatsen, zodat het daar iets rustiger gaat worden.


De TV moet dan weer komen op de plek van de schouw, zodat iedereen lekker TV kan kijken..Ook wel weer belangrijk.!!
Kortom we gaan weer lekker aan de schuif, vind ik altijd leuk.
Ik denk dat dit klusje voor het najaar op het programma komt te staan, eerst de inloop kast afmaken die wacht al 4 jaar op een likje verf en daar zijn we (lees Victor) nu eindelijk mee begonnen. (foto's volgen) Verven is niet echt mijn ding,( dus Victor heeft de koe maar eens bij de horens gepakt) alle kleren hangen er gewoon in dus eerst alles eruit..pfff.. en waar blijf je met al die kleren, gelukkig heb ik niet zo veel.. ;-)), echt een klus waar je aan moet beginnen en dan is het even een puinzooi maar het resultaat wordt vast erg mooi.

Ach die vakantie is zo gek nog niet.....!!
Maandag mag ik zelf weer aan het werk en na 5 weken vakantie zal dat echt wel weer wennen zijn, maar hoe dan ook ik heb er ook wel weer zin in.
Fijn weekend allemaal..

Liefs Hetty

22 opmerkingen:

It's me zei

5 weken vakantie ???!!! Hetty geweldig......wat een lekker sfeertje in jullie huis....heb genoten van de foto's.......en nu opschieten moet naar de winkel!! de bloemetjes wachten......fijne dag liefs Ria

with love zei

Daar staat een grondige "schuifpartij" bij jullie in de planning! Maar het is wel leuk natuurlijk, weer eens iets veranderen! Wij moeten eigenlijk nodig de muren in de woonkamer sauzen maar ik ben er nog niet helemaal uit dus wordt deze klus ook steeds uitgesteld!
Ik ben benieuwd naar jullie resultaat, het ziet er nu al zo mooi uit;)!
En dat van die ontbijtboel s middags nog op tafel...ik ken het, en ach ik ben heel wat makkelijker geworden want anders loop je de hele dag te poetsen en te ruimen!
Geniet nog even van je laatste vakantieweekend!
groetjes, Erna

Lynda zei

Ha Hetty,

hier hebben de kids nog 4 weken vakantie dus we rekken het schuiven en ruimen nog even, maar moet zeggen dat ik er wel weer zin in heb.....de grote seizoensschuif;)....
Die laatste vakantieweek vindt ik altijd heel bijzonder...nog éven genieten en rekken, maar stiekem toch wel weer uitzien naar ritme en regelmaat......alles is leuk!

Groetjes
Lynda

lia zei

Heerlijk om alles even te laten liggen, hier net zo hoor. Gisteren heb ik wel even de belangrijke dingen gedaan (badkamer/toilet) en verder even snel snel.... Maar heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die steeds wat wil veranderen. En ik denk dat je gelijk hebt om daar een loungeplek te maken. Lijkt me heerlijk om daar in de zon nog even te kunnen genieten van de afgelopen dag. Ben reuze benieuwd..
Wij zijn nog aan het denken voor een nieuwe kast voor de tv en sterio. Pfff ook zoiets waar ik nog steeds niet uit ben.

Wij hebben nog 1 week vrij en jullie een fijn weekend en voor volgende week een fijne werkweek.

Groetjes Lia

Musje zei

Oh wat ziet alles er gaaf uit bij je,ooit zijn wij ook zover haha,nu moet ik het nog met onze poppenkast meubels doen en zoo 5 weken,ik had er 3 en ga maandag weer beginnen,succes met je verander plannen,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Joke.

nieneke zei

Hoi Hetty,
Heerlijk hè, nieuwe plannen maken??
Ik zie dat jij bij je tafel net zo'n soort kast hebt staan als ik..
Ben benieuwd naar de resultaten van het verfwerk en de loungehoek..Het wordt vast weer prachtig..
Lieve groet, Nieneke

Room Seventeen zei

Mooi Hetty, ik had ook al een een paar foto's in je Picasa album gezien, maar daaar ben ik wat minder actief, dus ik zet het hier maar even naar neer. Ben zelf ook lekker freubelen en schuiven in mijn huis.
Groetjes Hennie

Bo Butiek zei

Ben besmet met hetzelfde virus, alleen zijn jouw plannen al wat concreter. Iki wil bij ons ook graag iets veranderen, een nieuwe start voor de tweede helft van het jaar zodat we er weer fris tegenaan kunnen.

Liefs Claudia

Lina zei

Gaat helemaal leuk worden Het!
Ik heb je nog wat plattegrondjes gemaild!

Mama Monique zei

Héérlijk, al die veranderplannen. Al vind ik het er nu ook erg leuk uit zien bij je binnen. Maar een mens moet som swat hé? ;o)

Geniet nog even van je laatste vrije dagen. Succes weer met het werken!

Franse Lelie zei

Leuk he al die plannen. Wij zijn ze aan t uitvoeren:)

Home and Lifestyle zei

Een loungeplek zal daar prachtig staan, vooral omdat je aangeeft dat jullie daar nu bijna nooit zitten! Zie je het voor je...lekker in het avondzonnetje een woonblad induiken met een drankje in je hand!

Ik ben benieuwd naar het resultaat van al het geschuif!! Dat laat je nog wel zien toch?

Succes met werken....mijn vakantie is gisteren begonnen!

Lieve groet, Ingrid

Sanneke Panneke zei

Ik ben echt benieuwd naar hoe het gaat worden.
Een hele omschuiving.
Maar...ik weet zeker dat een loungehoek daar heel mooi gaat worden, want het is natuurlijk heel zonde als die hoek anders niet gebruikt wordt.
Ik vindt je muren heel erg mooi, en ben verliefd op de geweldige paspoppen.
Die staan bij mij ook nog heel hoog op het verlanglijstje.
Groetjes monique en veel succes met schuiven.

queenieshome zei

Ach straks wordt het weer herfst dan kan je binnen lekker weer pimpen ,is ook wel weer leuk
Vooral voor ons ,dan kunnen wij (hopelijk) weer meegenieten
Bij ons staat de zolder op de wachtlijst (zoonlief gaat het huis verlaten dus komt er een verdieping leeg )

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Prachtige foto's en blij om te horen dat er nog meer zijn die in de vakantie niet als een gek de huisvrouw uithangen...ik heb daarnet een was terug aangezet die muf rook omdat ik 'm twee dagen had laten zitten (ohhh) en dat is in 't normale dagelijkse leven niets voor mij! hihi

Ik wens je een goede eerste werkweek, volgens mij heb je echt genoten van die 5 weken!

Groetjes, Veronique

Corine zei

Heerlijk zo'n laatste vakantieweek! Én je veranderplannen!!
Knap dat je dat dan uitstelt tot het najaar, ik zou gelijk gaan sjouwen :))
Lijkt me trouwens helemaal goed die lekkere zithoek in de voorkamer, gezellig met een paar paspopdames en een kop thee even rustig zitten..
Ik zie het helemaal voor me!
Groeten, Corine(THUIS)

Jeanette zei

hoi Hetty, Heerlijk 5 week vakantie maar ik weet dat gaat net zo snel als een week, want je stelt je er gewoon op in. lekker is dat hè dat je in je hoofd al helemaal weet hoe je het hebben wil. Binnen zijn wij zo`n beetje wel klaar, nou ja alleen de zolder moet bij ons nog eens dat is nog steeds 1 open ruimte en dat is zo groot daar kan nog wel weer een zolder boven op. Maar we zijn maar met z`n 2en en gebruiken de zolder alleen voor wassen drogen en strijken. De tuin daar heb ik nog wel veel wensen en oo..ja ik wil nog houten jaloezieen voor de ramen. Ach zo blijven we toch altijd bezig.
Ik lees verderop dat je ook een fijne vakantie hebt gehad.

Fijne week, groetjes jeanette

karolina zei

hoi hetty
Ik ben echt benieuwd naar hoe het gaat worden en ik hoop dat wordt vast weer prachtig...ik vind dat uw muur schildert zijn prachtig kalkverf maar ik weet niet hoe verf omdat ook ik wil bij de woonkamer.Kan u vertaal me hoe verf naar muur?Dank je wel.
Groetjes Karolina

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Heej Hetty, wat heerlijk dat je weer veranderplannen hebt, het zal vast weer mooi worden. De klusjes hier komen deze week bij ons aan de orde, sta net met het ene been weer in Nederland ;-))

Groetjes van Petra

La Maison en Wonderboom zei

Heerlijk om plannen te hebben en die ook uit te voeren. Het wordt vast iets heel gezelligs en ik ben nieuwsgierig naar het resultaat t.z.t.
Je paspoppen komen dan nog mooier uit denk ik.
Groetjes
Hermine

Nostalchique zei

Leuk, die nieuwe plannen, ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Wat heb je toch een heerlijk huis! Geniet nog even van je laatste vakantiedagen!

Collie-Collie zei

Hoi!! Gefeliciteerd met je zoon!! Alweer 17, inderdaad de tijd vliégt!

Wat leuk zo'n schuifpartij in huis, hahaha en het wordt prachtig.
Je eettafel staat schitterend in de keuken. Dat van die ontbijtboel is héél herkenbaar, ik zie hier de hele ochtend de ene slaperige kop naar de andere, dus niet meer zoals vroeger alle drie tegelijk, hahaha!!

Maar volgende week gaat de jongste weer naar school en de oudste twee mogen een week later. Dus ik laat ze maar rommelen...

Geniet van het weekend!!

Groetjes, Collie