zaterdag 13 november 2010

Gooi wat in mijn schoentje

Gelukkig we komen weer in een iets rustiger vaarwater.. de zorgen om mee moeder nemen wat af, het gaat goed met haar. Mijn zus en ik helpen haar daar waar we kunnen en samen met mijn vader lukt het allemaal heel goed.
Voor mijn moeder kan het niet snel genoeg gaan, maar het zal toch gewoon tijd nodig hebben voor zich weer de "oude"gaat voelen........

Vandaag is sinterklaas in het land aangekomen.. en ook onze stad heeft hij met een bezoek vereerd...
Hier zijn geen gelovige kinderen meer, dus ik sta niet meer aan het kanaal op de boot te wachten... maar ik kan me de jaren dat ik daar stond nog zo weer voor de geest halen..
Heel veel zwarte pieten en een prachtige Sinterklaas.
En als de sint dan voet aan wal gezet had, en de kindertjes voor hem hadden gezongen.. liep ik met de kids naar huis.. op naar de warme chocolademelk en pepernoten.. En dan hup snel de tv aan..want daar kwam hij nog een keertje "opnieuw" binnen... er werden nooit geen kamer vragen over gesteld..ze vonden het heel normaal.

"s avonds werd de schoen gezet en vol verwachting 's morgens naar beneden gelopen om te kijken wat de "Sint"toch wel niet gebracht had ...
Leuke tijd was het..
Bijna jammer dat het voorbij is....
Maar vanavond ga ik stiekem de schoenen zetten ....... ben heel benieuwd naar hun gezichten morgenvroeg. Schoenmaat 46 en er dan toch nog een chocolade zwarte piet in vinden......!! Ik kan er nu al om grijzen....

25 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Daar zullen ze ondanks schoenmaat 46 vast geen problemen mee hebben...iets wat lekker is, blijft ook op die leeftijd lekker!

Fijn dat het zo goed met je moeder gaat!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

La Maison en Wonderboom zei

Gelukkig dat het beter gaat met je moeder en hopelijk is ze weer snel helemaal zichzelf.

Ik heb ook net naar Sinterklaas gekeken op tv. Het blijft toch leuk en een klein beetje spannend ;).
Leuk je verrassing voor morgenochtend.

Groeten
Hermine

De sfeer van ..... zei

hihi..ik kan mij de voorpret nu al voorstellen. Fijn om te lezen dat het met je moeder goed gaat.

Fijn weekend!

Groetjes van Petra

Collie-Collie zei

Hahaha, schoenmaat 46, daar kunnen héél véél schocolademuntjes in!!!!

Dat worden verbaasde gezichten morgenochtend.

Fijn dat het met je moeder zo goed gaat!!

Groetjes, Collie

Yvonne zei

Ja leuke tijd idd.
Wij doen er natuurlijk niets meer me
Behalve dan... wat lekkers bij de koffie.
Hier in Vlaardingen, hoorde we wel de stoomboot om 9,45 al.
Arme ouders zo vroeg al op pad ....

Maar het blijft een leuke traditie echt HOLLANDS.

Mijn dochter in Belgie doet er nog niets aan. Kleindochter is pas 2 jaar en zit nog niet op het schooltje.
Ook mijn man die werkt op een basisschool met veel buitenlandse kinderen, ook daar wordt het amper gevierd.Die traditie wordt daar niet voortgezet ook de kerst is geen happening.

Jammer het was zo spannend vroeger op school.

Gr Yvonne

lia zei

Ik mis die tijd ook wel. En heb net als jij ook ooit eens de schoenen gevuld , maar ze stonden de hele dag in de gang en hadden niets gezien.

fijn weekend, lia

Passione Helena zei

Wat fijn te horen, dat het wat beter met je moeder gaat!

Ooh en maat 46...daar kan toch wat lekkers in, dat heeft dan toch ook weer zijn voordelen. Mijn maat 37 kan heel wat minder in hihi Alhoewel... een laars past ook heel wat in;-)
Maar ik denk niet dat deze word gevuld hihi

Geniet van de voorpret.

Gezellig weekend!
Liefs Helena

Kom Achterom zei

ooh ja hoor!! hier met mijn 17 jarige dochter de intocht gezien!! hhihihi compleet met choco!! helemaal niet te oud hoor ook niet met schoenmaat 46 geweldig!!!
fijne avond en veel voorpret!!
Yolanda

Colinda zei

Op dit soort dagen vind ik het bijna jammer dat ik pubers ivp kleine ukkies heb en ik stop ook elk jaar een paar keer wat in de schoen ... kan het niet laten :-)

Corine zei

De schoenzetten... tot vorig jaar zette en vulde ik de schoenen van de meiden nog altijd als de sint weer in het land was, maar nu Rianne de deur uit is is dat toch echt afgelopen ;)
Fijn dat het met je moeder goed gaat, al moet ze nu wel geduld oefenen!!
Groeten, Corine
PS.Ik vind je bij de servieskast trouwens bijna niet te herkennen...

Stina zei

Grappig, kan me voorstellen dat jij er nu al van geniet.

Fijne avond liefs Stina

It's me zei

Fijn dat het weer de goede kant op gaat met je moeder.......ben blij voor haar en jullie......ja heerlijk he sinterklaas.....ik ga ook mijn schoen zetten hoor...proberen kan altijd toch ???....liefs Ria.....

Lynda zei

je bent nooit te oud/groot voor een chocopiet!!!:) Het is een heerlijke tijd, en ook al geloven ze hier ook niet meer, we willen de sfeer NIET missen he!!

Liefs
Lynda

queenieshome zei

Fijn dat het met je moeder beter gaat

En ja STKlaas feest ,dat waren nog es leuke tijden he
Jammer dat alles zo snel voorbij gaat ,voor je het weet zijn ze het huis uit ....
fijn weekend
Gr Amy

Musje zei

Jaa was echt een heerlijke tijd vroeger,de zenuwen gierden door onze lijfjes en mijn vader moest altijd even weg om vervolgens hard op de deur te bonken,samen met mams kijken en dan stond er een zak met cadeautjes en vaders kwam even later binnen en had niemand gezien haha,hoop dat er wat in je te grote schoen zit en fijn dat het met je moeders beter gaat,lieve groet Joke.

Anja zei

De magie van Sinterklaas :) Wat is zoiets toch leuk! Fijne week en groetjes, Anja

katja-Mariska zei

Fijn dat het met je moeder beter gaat.
En ja ik zit er met 5 kinderen oudste 19 en jongste 5 al een tijdje midden in en dat vind ik nog steeds heel erg leuk. En ook de ongelovige in mijn gezin vinden het ook nog steeds leuk dus maat 46 zal het ook wel leuk vinden om toch nog iets in de schoen te vinden.
Inmiddels weet je dat al :)
Fijne zondag.
Lieve groet Katja

Marieke Reintjes zei

Fijn om te lezen dat het beter gaat met je moeder..
Ook ik vind de tijd van sinterklaas erg leuk, onze jongste is nog helemaal onder de indruk...misschien wel voor het laatste jaar..Dus voor nu ..nog volop genieten!!
Fijne zondag, hartelijke groet,Marieke

Nieneke zei

Ik zit er midden in en GENIET!!!!!
Maar ook VOOR we kinderen hadden, genoot ik al enorm van deze tijd! Vooral de gedichten en stiekeme cadeau's...Heerlijk!
Fijn dat het met je moeder wat beter gaat!
Nieneke

Nicole zei

Hi hi , ben benieuwd wat ze gezegd hebben van die piet in hun schoen...
Fijne week!
Gr., Nicole

Willy zei

Fijn dat je moeders gezondheid de goede kant opgaat.
Hier vragen de kinderen (21-19) zelf nog of ze de schoen mogen zetten. Dochter zei vorige week nog dat ze het jammer vond dat ze niet meer geloofde in Sint, daar kijkt ze met fijne herinneren op terug.
Groetjes

Judith zei

En, waren ze stiekem toch wel blij met hun vondst???
Tja, hier met zo'n klein broertje hebben de 2 ongelovigen natuurlijk wel een heel goed excuus om hun schoen nog te zetten, want ze moeten het uiteraard allemaal wel geloofwaardig 'meespelen'... hahaha... Wij mogen nog heel wat jaartjes die bijzondere tijd meemaken met een kind vol spanning (Ninno begint het nu zelfs pas een beetje bewust meemaken) en daar gaan we zeker van genieten!

Modern Country Lady zei

Wat leuk, ach ja, dat hebben ze hier niet in Engeland, Sinterklaas, de pepernoten mis ik wel- moet ik nu zelf bakken want kopen kun je ze niet hier. .Intocht van Sinterklaas, altijd leuk!!
Wat een leuk blog zeg!!
Ik ben niew in bloland en ben net begonnen met mijn blog, http://moderncountrylady.blogspot.com
Kijk maar eens als je tijd hebt !! Tot ziens en binnen kort ..:-)

Mooi (Karin) zei

Wat fijn dat het met je moeder beter gaat!
Tja..Sint blijft een leuke tijd en toch de voorbode van de gezellige kersttijd etc. Heerlijk! Ik had niet eens mijn schoen gezet, maar vond toch een cadeautje in mijn laars..het nieuwe boek van Esther Verhoef (lief he?!)
Wat heb je trouwens een leuke nieuwe foto erop staan (van jezelf bij de kast)
Lieve groet,
Karin

peet zei

Hoi Hetty
Evn over de handschoenen .. ik he ook geen patroon maar ik heb het zelf uit gedokterd ..
eerst een boord gebreën ( gebreid ..hoe zeg je dat ook alweer ??)! recht 1 aafrecht dit aan de zijkant dicht maken en dan verder haken en terhoogte van je duim ruimte houden zodat er een gat voor je duim onstaat en dat dan later de duim eraan haken ...
ik hoop dat je er een touw aan vast kan knopen ..!!

Liefs Peet