woensdag 1 december 2010

Ben ik nu de enige


December.........tja een maand vol verwachtingen.. de sint staat op de stoep... dit jaar gaat de sint onze deur voorbij..we hebben lootjes getrokken maar hebben besloten om elkaar met de kerst een pakje te geven..De kinderen weten niet dat ik voor hun een letter in huis heb, met natuurlijk een klein pakje erbij... ik kon het niet laten. Anders is het ook zo kaal.
Als de sint dan weer het land uit is....staat bij menigeen de kerst boom in de kamer.. En ik moet eerlijk zeggen ik vind het allemaal wel leuk...maar het is toch niet zo mijn ding... Het sfeertje..vind ik super gezellig.. maar ieder jaar als ik de kerstboom sta te versieren denk ik zie mij nou...ballen in een boom aan het hangen..Nee ik geloof dat het niet zo mijn ding is. Vroeger was ik het hele huis aan het versieren..maar tegenwoordig vind ik het al snel te vol en te druk..
Ik hou het dit jaar ook basic... Buiten een boom met lichtjes en binnen een kleine boom ...in een schaal de oude kerstballen en verder gezellig veel kaarsjes aan..

Ben ik nu de enige die eigenlijk niet zo veel met de opsmuk van kerst heeft...??

42 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Het lijkt wel of ik mijn man hoor praten...die vindt ballen in een boom zo'n onzin hi hi! Ik vind het altijd wel gezellig staan, een kerst zonder boom zou ik toch wel erg kaal vinden!

Wat heb je een mooie lijst aan de wand hangen!

Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

ZoutHout zei

Hahah.... ik ben ook niet van de overdaad hoor! hier en daar een subtiele versiering in rustige tinten, een kerstboom hoort en bij ik nml. ook op kertavondgeboren :) Hang je toch geen kerstballen in de boom maar echte kaarsjes die je alleen op bepaalde momenten brand. Vier kerst gewoon zoals het bij jou past :) Wens je in iedergeval een hele warme&gezellige tijd toe.

liefs uit Zweden

Room Seventeen zei

Nee hoor, je bent vast niet de enige. Voor mij hoeft een boom ook niet zo, ik geniet meer van een stoere krans of een schaal met mooie ballen. Vind die hele decemberversiering een beetje teveel van het goede, verlichte rendieren in de tuin, flikkerende lampjes op de schutting, echt gruwel, brrr.

Marieke Reintjes zei

Hoii.
ik herken wel wat je zegt, van te voren heb ik er altijd wel zin...alles mooi versieren, maar ik hebb er ook wel weer snel genoeg van...Vind het vaak te druk..Dit jaar houd ik het ook wat rustig en ingetogen..
Hoe bevalt bij jullie de nieuwe bank??
Fijne dag, hartelijke groet, marieke

All Seasons zei

Je viert de kerst op de manier zoals je dat zelf wilt, met of zonder boom. Hier in huis komt wel een boom, vind het zo gezellig staan. Maar die komt er pas over 2 weken, dus ik heb nog even.
Bij mijn ouders in de straat heeft iemand de boom er al 3 weken staan, ik vraag me af of er dan nog wel het gevoel/verhaal van Kerst achter zit? Ik vind dit een vreemd idee dat mensen dit doen..

Ik wens je een hele fijne dag vandaag ☼
warme groet,
Patricia

Karin zei

Je bent vast niet de enige. Ik moet bekennen dat ik er altijd tegenop zie om er aan te beginnne, maar als het eenmaal zover is ben ik haast niet te stoppen. Dat moet ik dan ook ieder jaar weer horen van mijn twee mannen ;)

wonen bij de dijk... zei

ik hou ook niet van overdaad, maar wel van sfeer..
en daar hoort een mooi versierde boom zeker bij.
en hier een daar wat hoekjes met veel kaarsen..
de winter geeft mij zowiezo altijd kriebels tot het in huis gezellig maken, met oa kaarsen..
fijne dag vandaag..
Cobi

with love zei

Laat ik me dat nu gisteren net ook gedacht hebben..ben ik de enige..
Ik zie overal prachtige sfeerplaatjes en geniet daar ook wel van maar hier in huis..nee, het is ook niet echt mijn ding geloof ik! Ik geniet wel van mijn mooie adventskalender die ik bij Heidi gewonnen heb, ga vast nog wel een schaal met ballen ergens zetten, en een krans op de voordeur vind ik dan weer wel erg leuk maar daar blijft het ook wel bij.
Fijne dag, groetjes Erna

Mayflower zei

Je zal vast niet de enigste zijn Hetty, maar ik vind die decembermaand heerlijk. Niet alleen het huis in een Kerstsfeer te brengen maar ook omdat het dagen zijn die je met familie doorbrengt. Ik heb in ieder vertrek straks wel een subtiele kerstversiering staan en een boom komt er ook dit jaar weer om dan in januari weer te verlangen naar rust in huis.
Fijne dag.
Lieve groet, Mea

Yvonne zei

Nou van mij hoeft het ook niet hoor.
Al die kitch en flikkerlichtjes muziekjes en pingeltjes.
Dit jaar heb ik ook geen boom.

Klein beetje versiering in 2 schalen bv, en een hoekje met kaarsen...
Dat was het dan weer.

Gezelligheid maak je toch zelf.
gr Yvonne

@nne zei

hoe vaak denk ik eind november ... dit wordt een "somptueuse" kerst, maar uiteindelijk is het resultaat eerder sober. dennengroen, lint, unikleurige kerstballen en wat eigengemaakte decoratie. ik geniet echter volop van alle fairy tale-kersthuizen op de blogs! lieve groet, @nne

English style zei

Ik zie elk jaar weer tegen die boom op (ik moet altijd een kastje of een tafeltje naar boven doen, omdat ie er anders niet kan staan)
en ook nu zie ik er tegen op (ook omdat er natuurlijk andere dingen zijn die meespelen) maar als hij eenmaal staat vind ik het ook wel weer gezellig, wil wel een echte boom, met nep heb ik niks, wil de dennengeur ruiken, en de ergernis hebben van al die vallende naalden hihi
met kerstballen heb ik niks, maar dan ook echt niks, ook niet in een schaal of in een krans
heb wat oude kerstversiering, en er komen dit jaar wat spullen in te hangen van vroeger bij ons thuis, die doos heb ik meegenomen nadat we het huis leeg moesten halen bij mijn vader...
ach en dat vind ik dan wel weer bijzonder
mijn zus zal er vast ook wat uit halen, hebben we nog een stukje "thuis"
Succes met hoe je het allemaal gaat doen, ben benieuwd !!
Groetjes Yvonne

Wendy zei

NEEEEEEEEEEEEEE, je bent niet de enige!!!!! Bij mij hier ieder jaar het zelfde drama! Ik kan er in oktober al tegenop zien. Best heel vreemd omdat ik mijn huis decoreren zo ongeveer het leukste vind wat er bestaat. Maar die kerstboom nee.......maar ook dit jaar doe ik maar weer gewoon mee.

Geweldig schilderij/tekst heb je trouwens aan de muur hangen zeg.

lieve groet, Wendy

oma leentje zei

Zo denk ik er dus ook over. Ik wil geen boom... Wel hebben we 2 kleine boompjes met balletjes lichtjes naast de haard staan. Ik versier alleen mijn kroonluchter met mooie kerstfiguren. En dat is het wel zo'n beetje. Ik kreeg een jaar of wat geleden opeens een giga weerstand van die ballenboom. Ach zo doen we het allemaal op ons eigen manier.
Fijne week.

Rianne zei

Normaal vind ik het leuk om uitgebreid uit te pakken met kerst, maar nu we de week voor kerst op wintersport gaan, doe ik ook niet zo veel. Wat takken en versiering, daar blijft het bij. En de Sint gaat aan onze deur voorbij.
Geniet er lekker van om je huis op jouw manier te versieren, dat is ongetwijfeld ook prachtig.
Liefs

Marja zei

Voorheen ging ik ook altijd erg los met kerst..maar net als bij vele was ik het ook snel weer zat!
Nu hou ik het allemaal wat rustiger ook met kleur(wit & zilver)..
Dus een kleine boom(wonen kleiner),hier en daar wat kerstgroen en wat lichtjes & ballen.
Dat vind ik al super gezellig & echt kerst..

Lieve Groet Marja

Mooi (Karin) zei

Ik herken mezelf wel in jouw verhaal. Met kinderen hoort een boom erbij, maar de krans en een pot met ballen etc maken het voor mij al gezellig genoeg. Ik vind het leuk, maar vind het ook altijd heerlijk als hij weer weg is en de tulpjes weer in huis staan en alles weer opgeruimd en schoon is ;-)
Succes met je dilemma (of is het al zeker dat er geen boom komt?)
Groetjes Karin

Collie-Collie zei

Ik merk dat ik de laatste jaar flink sta te zuchten om al dat versier in huis... En ik wil het "less is more" gaan doen. Ik was afgelopen jaar zo blij dat de boom weer weg was...

Rem heeft van de week de dozen weer uit de opslag gehaald... een bèrg onder de trap... en ik heb nog geen greintje zin om het allemaal eruit te halen... ik denk dat ik dit jaar héél selectief te werk ga!!!

Maar wel een héleboel kaarsen!! Daar kan ik geen genoeg van krijgen!

Groetjes, Collie

Hester zei

Hallo Hetty. Nee hoor je bent echt niet de enige. Hier willen de kinderen graag een boom met alles er op en eraan. Maar als ik mag kiezen. Ik denk een kleine boom op de vensterbank met alleen lichtjes. En dan de dag na kerst de deur uit Dus je ziet je bent echt niet de enige.
Groeten Hester

Madelief zei

Hoi Hetty,

Je moet gewoon doen wat je zelf het mooist vind en waarbij je je prettig vindt.

Bij mij zijn de versieringen ook heel eenvoudig, maar zonder een kerstboom is het voor mij geen kerst!

Lieve groet & een gezellige dag,

Madelief

lia zei

Nee hoor, je bent niet de enige.
Al moet ik zeggen dat ik vorig jaar eens iets anders wilde maar dat beviel niet. En heb nog voor de kerst de boom die buiten stond naar binnen gehaald. Dus dit jaar wel weer een boom, maar niet groot hoor en wat erin komt is nog een ???? Want ik hou helemaal niet van al die opsmuk. Kransen en veel kaarsen is natuurlijk altijd goed

Lina zei

Nee hoor, je bent niet de enige. Ik twijfel elk jaar weer of ik de kerstboom neer ga zetten, maar ze willen het hier graag. En ik hou heel erg van al die versiering, maar niet im mijn huis. Ik ben het al gauw weer zat. dus een beetje versiering en wel een boom. als de katten de ballen maar laten hangen.....

Servies en Brocante zei

Nee hoor, ik ook..ook al houd ik enorm van decoreren, wij hebben hoogpolig tapijt en dan al die naalden erin..dat gedoe met die boom in het grond zetten..een mooie uitzoeken..100x de katten waarschuwen dat ze er niet in mogen..heb nu overal oude glas kralen slingers en wat oude ballen in een schaal..vind het wel goed zo..Maar ik heb dan een vriend die het wel helemaal super en gweldig vind..Dus ja..moet er toch aan geloven,,

It's me zei

Lieve Hetty

Nee hoor ik denk het niet ik heb nog nooit een boom gezet !!..echt niet waar.....stttt niet verder vertellen he.......heb al wel wat versiering in de hal....en in het keukenraam...en zondag ga ik verder.....lampjes hangen buiten......maar het word hier echt geen bling bling hoor!!.....ik vind ons huis zonder kerst al leuk genoeg ....ben een tevreden mens....hahahahaah!!...liefs fijne avond Ria....

Anja zei

Nee je bent niet de enige, ik houd ook niet van de glitters. Doe maar bescheiden en zelfs dat ben ik gauw zat.
Fijne avond nog groetjes Anja.

Nieneke zei

Laten we even voorop stellen dat iedereen doet wat bij hem of haar (of het gezin) past....Kerst vier je nog altijd vooral samen! Daar draait het vooral om!

Maar voor MIJ is een kerst zonder boom (en versieringen) als een fles zonder dop, een taart zonder kers, een sleutel zonder slot, een bruid zonder gom, een poes zonder staart, een bed zonder kussen, boerenkool zonder de worst, een kop zonder schotel......een...een...
Sorry ik draaf door..

Je begrijpt: ons huis gaat ondergedompeld worden in kerstsfeer!
En jullie gaan ook genieten van je eigen sfeertje; veel plezier samen!

kienkele zei

Dag Hetty, ik heb genoten van je post, heerlijk om te lezen dat er meer mensen zijn die al die rommel in huis niet hoeven. Ieder mag doen wat ie wil hoor, kan er bij een ander ook best van genieten, maar ik wil het NIET. Doe weer twee kleine boompjes met wat lampjes en lintjes op de commode, en verder vooral veel kaarslicht (maar dat is er nu ook al) want versieringen zijn mij ook gauw te veel!
Fijne avond (bij kaarslicht), lieve groet, Tineke

Jeanette zei

Ik heb ook altijd een boom, met ballen en de lampjes zitten er bij voorbaat al in. In de vensterbank wat kleine lampjes en buiten hangen de lichtjes in de dakplatanen. Niet teveel maar het zorgt voor veel gezelligheid en mijn zoon die vindt het geweldig.

Groet,
Jeanette

Corine zei

Goeie post gezien alle reacties ;)
Ik hou niet van veel poespas, maar ik heb wel graag een boom en dan met alleen glazen ballen, geen kleur, ook geen zilver, echt alleen teer glas..alleen jammer dat onze woonkamer zo klein is dat ie altijd een beetje weggepropt staat naast de bank.
Daarom zet ik 'm ook pas neer de week voor kerst en dan gaat ie nieuwjaarsdag weer weg..
Groeten, Corine

Petra zei

Hier ook geen boom, er is te veel gebeurd dit jaar. Al heb ik hem niet ieder jaar staan. Ben ook niet zo van de versiering, hang wel hier en daar een flinke dennentak, gewoon lekker stoer en gezellig.


Groetjes Petra

Lynda zei

Hmmm merk dat ik elk jaar minder zou willen...zou ook wel een kleinere boom willen! Maar manlief en de meiden willen een "echte"boom....geen boompJE!
Maar toevallig zei ik het gisteren nog, ik ga niet gek doen dit jaar....beetje sfeer....maar ja,...die boom he ;)
We zullen zien wat het wordt!

Liefs,
Lynda

Margot zei

O nee hoor, je bent vast niet de enige....Mijn andere schoonzus heeft ook nooit een boom, maar het sfeertje is altijd supergezellig.
Kaarsjes (veul..), muziekje, goed gezelschap= KERST op z'n best...
Geniet er lekker van, eerst gaan we de sint er nog doorheen jagen...
Warme groetjes, Margot

De Lorelei Brocante zei

Hoi Hetty,
Ja je zult wel denken,WIE is dit nu ???
Een Nieuwkomer,haha....

Een Kerstboom,eeehh tja,ik zet er wel eentje en die zit elk jaar echt stampvol met Witte versiering en Glas en Kristal.
Ik ben er een hele middag zoet mee,dat is wel erg lang,maar ja....
En veel rommel en dozen.....
Dat is dan nog daar aan toe,het Opruimen van de hele handel NA de Kerst,.......Nouuuuu....da,s pas ERG !!! bahhhhhh
Maar ja hoor het is wel leuk dus we gaan er weer voor !!

Groetjes
Dicky Marie

De Lorelei Brocante.

Nicole zei

Tsja, ik kan het me in ieder geval niet voorstellen, zo zonder of weinig versiering! Ik vind het prachtig, kan me helemaal uitleven, maar 2. kerstdag is het dan ook opeens over en moet alles weg!
Groetjes,
Nicole

Tanja zei

Hoi, Ik heb vorig jaar nog 3 bomen (boompjes) gehad, nu wil ik er maar eentje en alleen maar met kaarsjes en houdertjes(die niet aan gaan) en dan ook een keer een kleine echte

G-style zei

Hallo Hetty,
allereerst wil ik even zeggen dat ik je kamer zo mooi vind geworden.......prachtige stoere bank, een heel andere uitstraling he....

En met kerst wil ik het ook sober houden , waar ik eerder nog wel schalen met kerstballen had staan , laat ik nu gewoon m'n eigen spullen staan en alleen de boom komt er met kerstballen erin .
Daar kom ik niet onderuit, onze oudste dochter vind het zo gezellig die zou het liefst de boom twee maanden in huis hebben.

Nou fijn weekend, lieve groet Gea

Ingeborg Kramer zei

Hoi Hetty,

Dank voor je compliment! Erg aardig van je. Jouw blog is prachtig zeg. WAUWIE ! Jij hebt al in diverse bladen gestaan zie ik. Top joh. Maar ik zie, jij hebt het wel in de vingers ook...
Ik ben ook met wat dingen bezig, gaat goeie kant op. Als het zover is, is het te lezen op mijn blog.
Spannend dus....
Fijn weekend !
Groet, Ingeborg

NaturelSuus zei

Hoi Hetty, nee hoor je bent niet de enige! Ik vind het ook altijd al gauw vol en druk worden.

queenieshome zei

Ik vondt het altijd erg gezellig ,maar de laatste jaren had ik er steeds minder zin in ,kging van grote boom naar een steeds kleinere boom naar nu .....geen boom
Kheb er geen zin in ,maar ik hou wel van decoreren dus verzin ik gewoon iets anders ,tkomt goed ..

Jacqueline zei

Dear Hetty,
I am totally with you. We have a tree, I decorate all of our mantlepieces, I have a wreath on the door ans we have LOTS of candles.
It is a beautiful and magical time but, less is more.
Thank you so much for your comment yesterday. XXXX

Annelies zei

Hey Hetty,
Je bent niet de enige zo te lezen ;)
en hier is er nog één hoor!
Ik word onrustig in m'n hoofd van téveel van alles maar oh oh wat vind ik het moeilijk om een goede balans te vinden. Als ik niet uitkijk is het alweer snel té veel van alles en dat terwijl ik zo van rust houd in m'n huis, dus in m'n hoofd!
De laatste jaren heb ik 2 kleine kerstboompjes staan op de side table, versierd in rustige neutrale tinten.
En dan nog wat, gisteren was onze trouwdag, heb een aantal boeketten bloemen gekregen en dat is lief, echt! en mooi maar...téveel. 1 boeket bloemen in de kamer is me genoeg...erg hè...
groetjes, Annelies

Ger zei

Hoi Hetty,

Ook ik heb al jaren geen Kerstboom in huis, en niet omdat ik het niet mooi vind of raar.

Kan ook samen met mijn huisgenoten genieten van andere Kerstdecoraties.

Niet te druk en zeker geen nieuwe bling,bling.

Maar wel hele oude Kerstballen en figuurtjes en echt groen,zelfgemaakt bloemstuk op tafel, beetje landelijk, dat past in mijn huislijke sfeertje.

GUSTO.....denk dat wij kwamen en jullie gingen......dus troffen wij elkaar niet....
Maar ben er wel regelmatig met een post in mijn Hoorn Des Overvloeds...
en een bezoekje daar stel ook ik altijd op prijs;-)

Fijne zondag.
Lieve groet,Ger