maandag 27 december 2010

De dag na kerst


Hoe gezellig ik de kerst ook vind,...zo heerlijk is het om toch al weer wat kerstspullen te kunnen opruimen...Ik vind het zo vol in huis met al dat extra's.
Dus vanmorgen maar eens even aan de poets gegaan.
Ik was al vroeg op, onze middelste moest om kwart voor 7 in Epe zijn, en ja ik mocht hem brengen. Hij gaat opa helpen met oliebollen bakken, ieder jaar bakt mijn vader nog zo rond de 10 duizend oliebollen in de week voor oud en nieuw. Dat is een overblijfsel uit de tijd dat we thuis een bakkerij hadden, hij wordt nog steeds gevraagd door verenigingen om te helpen. Maar goed ik dwaal af. Ik was dus al vroeg wakker dus heerlijk de keuken opgeruimd en aan kant gemaakt.. Ik kan zo genieten van een opgeruimde keuken...geen rommel.. rust in mijn hoofd.


In de hoek staat nog een heel klein kerstboompje.. toch nog een beetje kerst in de keuken...

28 opmerkingen:

katja-Mariska zei

Dat heb ik ook.Voor man en kinderen wacht ik tot 1 of 2 januari en dan moet alles eruit dan ben ik het helemaal zat en wil mijn huis weer terug.
Het ziet er zo gezellig bij je uit.
Liefs Katja

De Lorelei Brocante. zei

Hoi Hetty,

Oohhh jaaa lekker OPRUIMEN !!!! heerlijk,ik ben ook al door het huis geweest.
Alle kleine prulletjes weggehaald en heerlijk zuigen(voor zover dat leuk is dan haha)en dweilen.....
Haardblokken opnieuw aangevuld bij de haard en meer van dat.... fijn hé
Jij weet vast niet meer wie ik ben hé ??? ik heb ooit in het verleden een boordendoosje van je gekocht voor mijn zus haar verjaardag,dat was in de periode dat jullie dochtertje de haard op haar voet had gekregen,mischien weet je het nu wel weer.

Lieve Groetjes van
Dicky Marie.

La Maison en Wonderboom zei

Hallo Hetty, eindelijk had ik tijd om eens op mijn gemak de Mart door te bladeren.
Heerlijk om die reportage van jullie mooie en sfeervolle huis te lezen en te bekijken.
Wel bijzonder voor jou om steeds gevraagd te worden voor een magazine.

Ik ben de kerstspullen wel zat, maar toch mogen ze nog even blijven.
Zal mijn luiheid wel zijn hi hi.

Groeten
Hermine

Servies en Brocante zei

Hmm, ik wilde eigenlijk de kerstspullen ook opruimen vandaag, maar vriendlief wilde dit niet hebben, hoort bij hun in de fam tot 1/2 januari te staan..dus maar de zolder opgedoken om alvast wat uit te zoeken en op te ruimen voor de verhuizing
Mooie plaatjes!!

Franse Lelie zei

Wateen heerlijke keuken heb je, echt prachtig! Hier ook de eerste kerstdingetjes weggehaald maar veel staat nog. Komend weekend gaat alles eruit en dat is dan ook weer heerlijk! Geniet ervan, en 10.000 oliebollen is heeeel veel, maar wat leuk dat je zoon gaat helpen.
Groet Jolanda

Margot zei

Als ik het zo zie, krijg ik ook bijna de opruimkriebels...maar ik hou me nog in, nog 6 dagen..
En toch is het nog wel gezellig, maar heb net ook al iets in de keuken weggeruimd.
Het ziet er heerlijk bij je uit, heel sfeervol, dus geniet ervan...
Warme wintergroetjes, Margot

karolina zei

Ik hou van de dagelijkse keuken schoon:)Jij hebt een mooie keuken met oude brocante.Leuke om te blijke groen.Vandaag vond ik een plank houten van de Zavel en echt blij ik:)Hartelijk groetjes Karolina
Ik wens u een Gelukkig Nieuwjaar 2011.Dikke kus

Tamar zei

Lekker is dat he, ik wilde ook al de boom weghalen maar stuitte op hevig verzet!!
dus ik moet nog een weekje wachten

Ziet er weer heerlijk bij je uit
alvast een heel goed uiteinde en super 2011 toegewenst

lieve groetjes,
Tamar

ZoutHout zei

Hhahaah.. gelukkig nog iemand pfff dat scheelt het is dat ik vandaag de hele dag weg was maar de kerstboom valt al uit en kerst is over hahaha... dus morgen gaat die eruit :) Oliebollen daar wordt ik jaloers op... hier geen oliebol te vinden maar wat goed van Opa dat hij de traditie voorzet: Fijne jaarwisseling met een hele berg oliebollen.

liefs uit Zweden

yvet zei

Dag Hetty,bij ons blijft alles nog even staan tot 1 januari en dan gaat het ook gauw uit huis! Lekker opruimen weer! groetjes Yvet

It's me zei

Nu al opgeruimd??? nee ik laat het altijd tot na oud en nieuw hoor....veel te leuk nog alles......maar ik heb geen boom hoor!! dus hier en daar wat spulletjes......en mij engel blijft het hele jaar !!! die is zoooo mooi!!....liefs fijne week van mij....xxxx......

Jeanette zei

Ik ga mijn boom ook binnenkort eruit doen. Ook de kerstversieringen weer opruimen, geeft inderdaad weer een opgeruimd gevoel. Heb dan altijd wel het gevoel dat mijn kamer twee keer zo groot is. en hoe richt ik het met de andere spullen weer gezellig in.
Goede jaarwisseling,

Groet,
Jeanette

Nicole zei

Ja Hetty klinkt me heeeel bekend in de oren...ook ik heb al heeel veeel opgeruimd, is me dan ook allemaal teveel opeens.
Fijne week wenst je,
Nicole

P.ieternel zei

Heey,

Zijn we allemaal weken bezig met de Kerst. Alles gezellig maken, heerlijk zo vol en zo leuk. Totdat de Kerst voorbij is, dan gaan we weer over op ruimte. Dan vinden we het vol te vol... Hup alles weer naar zolder om ons volgend jaar weer weken van te voren alles weer vol te krijgen....

P.ieternel

Corine zei

Ik 'mag' de boom er helaas ook nog niet uit doen, lekker dat bij jou de keuken in ieder geval weer rust uitstraalt :)
Stoer hoor dat je vader elk jaar van de partij is met het bakken van de oliebollen en geweldig dat de kleinzoon hem daar dan mee helpt!
Wel afschuwelijk vroeg vanochtend...maar je hebt je lange vrije dag goed besteed :)
Groeten, Corine

Judith zei

Ik zou je het liefst nadoen... vandaag dacht ik ook al: "Zo stom, kerst is nu voorbij en we zitten nog in dat kersthuis!" Maar Bas vindt het toch wel erg gezellig die kerstsfeer, dus tot na nieuwjaarsdag moet ik het nog 'uitzitten'!
Geniet lekker van je gepoetste huis, dikke X van mij

p.s. Had je m'n mail gehad afgelopen week? Ik heb nl. 2 emailadressen van je in m'n bestand staan en nou twijfel ik aan mezelf...

Nieneke zei

Wat hebben jullie toch een prachtige en gezellige keuken!! Enne....hoe RUIKEN opa en kleinzoon na zo'n dagje????? (van die geur ga ik spontaan weer aan de poets...)

Kind An Huys zei

Ja, gek is dat he, als kerst achter de rug is willen we het liefst alles weer opgeruimd en schoon hebben, maar inderdaad bij mij blijft de boom ook nog wel tot in het weekend staan, omdat mijn zoontje het nog zo mooi vind...
Maar bij jou ziet het er alweer heerlijk rustig en schoon uit!!
Ik wens jullie alvast een mooi en gelukkig 2011 toe!
Lieve groet, Anne.

Claudia zei

Wat is het toppunt van genieten: Juist ja, een schoon huis!

Nostalchique zei

Die boom mag er voor mij ook wel weer uit, maar we wachten nog even tot nieuwjaarsdag. Bij jou ziet het er in ieder geval weer prachtig uit! Petje af voor opa, al die oliebollen bakken.

lia zei

Grappig dat ook jij hetzelfde idee hebt van de kerst als ik (en nog een handje vol anderen)haha....
Heerlijk opgeruimd het nieuwe jaar in.

Fijne jaarwisseling
lieve groet Lia

Willy zei

Dit jaar heb ik alleen maar een klein boompje en die laat ik nog even staan voor de sfeer. Maar ik begrijp precies wat je bedoelt, als alle spullen weer opgeruimd zijn voelt dat in je hoofd ook zo.
Oliebollen heerlijk, leuk dat je vader nog graag bakt.
Fijne jaarwisseling

Ger zei

Ha,ha....jij maakt korte metten met de kerstversieringen omdat het een beetje vol is in je huis en kerst voorbij is....
Lekker doen waar jij je goed bij voelt.
En je zitten ergeren aan de kerstversieringen....nee moet je niet doen, er zijn ergere dingen op dee'z aard!

Ik versier niet enkel omdat het 25 december is en Kerst en omdat iedereen het doet of omdat het in een of ander magazine staat met mooie afbeeldingen over wat de nieuwe trend dit jaar is etc.
Nee, bij mij zit er toch ook altijd wel het echte Kerstmis achter, dat we de geboorte van het Kindeke Jesus vieren,en de drie wijzen uit het oosten zijn ook welkom op 6 januari.
Net als alle andere gasten die hier aanschuiven voor,tijdens en na de Kerstdagen.
Gisteren was er weer geen plekje vrij aan de grote tafel tijdens het eten,het was gezellig en de kerstversieringen droegen daar aan bij.

Natuurlijk moet ook ik tussen de bedrijven door wat poetsen, en dat is nodig ook met zoveel gasten over de vloer en het gespetter in mijn keukentje tijdens het bereiden van al het lekkers.
Maar ik heb een geluk....het is echt 'n keukentje!!!
Dus poetsen is daar geen groot karwei;-)
En voor de rest blijft er niet veel tijd over om te poetsen dan met de franse slag en dat overleven we hier ook wel tot na Oud en Nieuw mijn verjaardag en Drie Koningen.

Maar dadelijk steek ik mijn voetjes onder een ander haar feestelijk gedekte tafel, op uitnodiging van zuslief voor lunch.

En de oliebollenbakkers zullen ook veel bezoek krijgen en het zal er GEZELLIG zijn, dat is één ding wat bij ons hoog in het vaandel staat!!

Fijne jaarwisseling en alle goeds in 2011 gewenst!!

Liefs,
Ger

queenieshome zei

Heerlijk als alles weer opgeruimt is
Ook hier is alles alweer weg ,normaal deed ik dat op 1januari ,maar kon me niet meer bedwingen
Fijne jaarwisseling !
Gr Amy

THE BLACK BARN zei

WAT IS JE VITRINEKAST MOOI ZEG GEWELDIG!
MAAR JE KEUKEN OOK TROUWENS!!

IK WENS JULLIE EEN GEZOND 2011 TOE!!

LIEVE GROET,
MIRANDA

Collie-Collie zei

Ah, ben ik niet de enige. Ik kijk de boom + boompje héél erg weg. Terwijl ik een aantal jaren geleden het jammer vond om voor Bridget's verjaardag alle versiersels en bomen weg te halen, en nu denk ik "Arch! dat duurt nog bijna 2,5 week!!!" Hoe kan een mens veranderen...

Groetjes, Collie

Inspiration i vitt zei

So nice you have it at your home. Happy New Year and many varm hugs to you/INgela.

villaextra zei

oooooooooo wat mooi...wat een droomkeuken...en de rest, heb me meteen maar aangemeld als volger...liefs, sylvia