zondag 6 februari 2011

Oma's glaasjes


Een tijdje geleden kreeg ik van mijn moeder deze mooi glaasjes... ze zijn super .. mooi geslepen glas.
Ze zijn van mij oma geweest.
Oma is 25 jaar gelden overleden.. en in het lijkt alsof het gisteren was..wat gaat de tijd snel!
Ik ben naar haar vernoemd.. Oma woonde voor ons ver weg..en ze had van ons de bijnaam Oma Beijerland... gekregen
Als we een dagje naar haar toe gingen was dat een hele onderneming.
Met de auto vanaf Epe naar Oud Beijerland... in mijn beleving deden we er heel erg lang over.. soms was er onderweg zelfs een stop en hadden we koffie in een thermosfles mee... haha,, je kan het je bijna niet voorstellen.
Als we een dagje bij Oma op de dijk (ze woonde in een dijkhuisje) waren geweest dan mocht ik altijd uit het trommeltje een rolletje voor onderweg uitzoeken.. dan duurt de reis niet zo lang zei ze dan altijd..!!
Helaas oma is niet meer .. maar haar glaasjes nog wel en die koester ik..!!
Ze zijn me erg dierbaar..

Fijne week allemaal

23 opmerkingen:

Collie-Collie zei

Prachtige geslepen glazen. Ja, leuk zijn dat soort spulletjes, door de verhalen erbok. Mijn kids vinden het ook altijd heel leuk en soms heel verbaasd over het gebruik er van.. bijv. die schotelnummerklemmetjes van pas op mijn blog...

Groetjes, Collie

oma leentje zei

Prachtig verhaal achter deze mooie glaasjes . Wees er zuinig op. Liefs Leni

Objets de Charme zei

Wat fijn dat je zulke mooie en warme herinneringen hebt aan jou oma.
Ik herken dat wel.
Het is heerlijk dat je deze herinneringen door het zien van haar oude spulletjes weer even door je hoofd kunt laten gaan.

Je glazen zijn heel mooi.

Fijne zondagavond nog.

Groeten, Alexandra.

http://truutske.blogspot.com/ zei

Ik heb genoten van het prachtige verhaal achter de glaasjes en de foto.
Een mooie herinnering aan je dierbare oma. Fijn dat jij het dan waardeerd om ze in je bezit te hebben.
Fijne dag, Trudie.

Passione Helena zei

Wat een lief verhaal!

Koester deze mooie herinnering. Wat fijn, dat jij deze prachtige geslepen glaasjes van oma hebt gekregen. Wees er maar zuinig op, het is een kostbaar bezit.

Fijne avond nog,
Liefs Helena

It's me zei

Wat een prachtige glaasjes !! mooie herinnering aan vroeger toch ?? heerlijk ......fijne week liefs Ria...

Karin zei

De glaasjes zijn prachtig, maar het verhaal erachter is goud waard. Een mooie herinnering aan je "naamgever".

natuurlijk groen en doen zei

De rolletjes voor onderweg had mijn oma ook , dat was een rolletje Bis maar wij hoefden ook maar van Greup naar MIjnsheerenland en dan had je aan een klein rolletje genoeg .Woonde je oma aan de Oostdijk of Molendijk?

groetjes Bep

vosges paris zei

Altijd mooi zulke herinneringen, ik heb zelf ook een aantal glazen nog door mijn vader gemaakt toen hij 15 was op zijn eerste bijbaantje.

Home and Lifestyle zei

Wat mooi, dit geslepen glas! De herinneringen zijn in die zin herkenbaar dat wij ook altijd helemaal naar het westen moesten rijden om mijn opa en oma te bezoeken. Een dagtrip en omdat er nog meer familie woonde vonden we dat ook altijd erg gezellig!

Lieve groet, Ingrid

English style zei

Prachtige glaasjes met een mooi verhaal erachter...
om te koesteren deze mooie glaasjes
groetjes Yvon

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Ze zijn prachtig. Glaasjes met een mooie herinnering.
Groetjes, Nicole

Claudia zei

Ik heb nog een oma in Oud-Beijerland en van haar moeder heb ik ook van die moeie glaasjes, toevallig zeg!

G-style zei

Hele mooie glaasjes en voor jou extra waardevol door alle mooie herinneringen die er aan vast zitten.

Mooie foto ook ....... fijne week Hetty,

lieve groet van Gea

Corine zei

En zo heb je er in één keer een mooie kleine verzameling bij! En het verhaal erachter maakt ze nog mooier!
Mijn ene oma had altijd eierkoeken en bananen voor onderweg klaarliggen en de andere had iid ook een trommeltje met rolletjes snoep of koetjesrepen :)
Leuk om even aan terug te denken..
Groeten, Corine(THUIS)

wonen met brocante zei

Mooie glaasjes met een mooi verhaal. Fijn hoor, zulke herinneringen. Helaas heb ik mijn omaas nooit gekend. Groetjes Peggy

kienkele zei

Dat zijn inderdaad prachtige glaasjes Hetty, en dat zijn dan weer van die herinneringen die je koestert......
Fijne avond, lieve groet, TIneke

Nicole zei

Leuk verhaal van je oma, en natuurlijk prachtig dat je nog haar glaasjes bezit!
Fijne avond nog,
Nicole

karolina zei

Hoi hetty.Glazen zijn heel mooi.Dat is leuk uw oma en familie.
Ook ik heb oude spulletjes van mijn oma en familie echt me meer voel.Grotjes liefs Karolina

Anita zei

Hele mooie glaasjes en ook een heel mooi verhaal.Dat is toch wel altijd het leukste aan oude dingen de verhalen en vaak ook een bepaald gevoel wat erbij hoort en het oproept.
Groetjes Anita

Margot zei

Ooohh, dit blijft dan zooo bijzonder...en ze zijn ook nog eens prachtig.
Warme, zonnige groetjes, Margot

Martine zei

Wat een leuk verhaal, heel mooie glaasjes!
Wij moesten 6 uurtjes in de auto blijven voor dat we bij Oma waaren!!!
Groetjes.

All Seasons zei

Wat een leuke verhaal over je oma, Hetty. Ik ben de laatste posten ook over mijn oma geschreven, ze is me zo dierbaar..
Liefs,