zondag 15 mei 2011

Onze stadstuin


Het groene hart van ons.. ligt achter onze keuken...de tuin.
Vanuit de woonkeuken loop ik zou mijn stadstuintje in.. groen zoals groen bedoeld is..rust en sfeer.
De buxus hebben we afgelopen vrijdag weer een knipbeurtje gegeven en deze staat er nu weer lekker strak bij.
De kegel in de pot, is door een lieve vriend veranderd in een mooie spiraalvorm..
Het is nu een kwestie van tijd.. en dan zal het een prachtige buxusvorm zijn..
De zuil in de tuin heb ik voorzien van een mooi grijs kleurtje en de pot gevuld met een prachtige Jasmijn..

Ook al is het dan een kleine tuin ik kan er heerlijk mijn dingetje in doen.. en ook hier leuke hoekjes maken.
En natuurlijk als het zonnetje schijnt is het hier heerlijk toeven.. schaduw door de bomen voor wie er schaduw wil. maar ook volop zon..
Helaas vandaag niet zoals jullie zien zijn de tegels nog een beetje vochtig, dit komt de regenbui die we vanmorgen hebben gehad...

Voor Eva is er achterin de hoek ruimte om heerlijk op de trampoline te springen..
Vorig jaar hadden we hem niet opgezet, maar Eva miste hem toch wel. Dus dit jaar mocht ie weer uit de doos...Ook voor haar voet een goede oefening...

Ook mijn verjaardagscadeau... het hoofd......... is voor mij nog steeds een super object in de tuin.. stoer zo tussen al dat groen..!

Wat mij betreft mag de zon snel weer terug komen zodat we weer kunnen genieten van onze tuin.
Fijne zondag.

Liefs Hetty

37 opmerkingen:

Lynda zei

wat een rust straalt jullie tuin toch uit zeg! Ik neem me steeds weer voor het "wat rustiger"te houden in de tuin, maar ja:)....lukt niet helemáál, maar elk jaar een beetje meer:D!.

Liefs,
Lynda

Home and Lifestyle zei

Wat heb je toch een sfeervolle tuin Hetty en zo klein oogt je tuin helemaal niet hoor! De grijze kleur van de schutting, de pilaar en het tuinhuisje vind ik ook erg mooi...we hebben hier vorig jaar de schutting grijs gebeitst en daar kan ik ook nog altijd van genieten.

Vanaf woensdag schijnt het weer wat droger en warmer te worden, dus ik hoop dat je snel de tuin weer in kan!

Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

G-style zei

Ik vind het nog een behoorlijke tuin hoor en prachtig ingericht !!

Heerlijk groen door al die buxus en mooi ook die leibomen over je terras heen .

fijne dag vandaag , hartelijke groet Gea

Kom Achterom zei

Mooie stadstuin heb je zeg!!
Ik vind het altijd heel chique die buxus zo in vakken!! moooi mooi!!
fijne dag Yolanda

Collie-Collie zei

Wat een prachtige groene tuin heb je. Daar kan je ook tijdens de niet zonnige dagen heerlijk van genieten.

Bij ons is er momenteel een waterig zonnetje, die soms op komt en evensnel weer verdwijnt en weer opkomt... niet om buiten te zitten dus.

Groetjes, Collie

Colin zei

Geweldige tuin heb je, helemaal het sfeertje wat ik zo mooi vind; ik bladerde in de meivakantie in een stapel oude Ariadnes ... en volgens mij zag ik daar ook al eens een stukje van je tuin toch? Groetjes, Colin

lia zei

Ja, heerlijk rustig qua kleur en planten. In veel dingen lijken onze tuinen wel een beetje op elkaar.
En ik ga deze minder zonnige dagen ook maar eens gebruiken om de buxus te knippen.

fijne dag, lieve groet Lia

Tuur zei

Prachtige tuin!
En ineens lees ik je oneliners aan de rechterkant...
dank je wel...klinkt heel...maar ik had het even nodig!

Nostalchique zei

Prachtig mooie tuin, wat een sfeer en eenheid, echt een inspiratie!

Petra zei

Je hebt een heerlijke tuin!!!
Ik ben ook dol op snoeien, liefst elke dag even...hou alleen niet van opruimen daarna...

Fijne zondag!

Margot zei

Stadstuin??? Kasteeltuin zul je bedoelen...Het straalt rust, elegantie en gezelligheid uit...
En die stoere kop, is een prachtige schildwacht...
Geniet ervan...maar dat lukt zeker..als het weer het toelaat...
Warme groetjes, Margot

Mayflower zei

Wat hebben jullie een prachtige tuin Hetty. Het straalt zo'n heerlijk rustige sfeer uit. Mooi de buxus in spiraalvorm. Ik heb er ook eentje in de tuin staan, ook ooit eens geknipt uit een kegelvormige buxus.
Ik wens je veel zonnestralen zodat je heerlijk kunt genieten van het buitenleven.
Lieve groet, Mea

Franse Lelie zei

Mooi rustige tuin heb je, heel sfeervol. De kleur van je schutting en schuurtje zijn supermooi. Bij mij nog steeds overwegend de houtkleur en manlief wil dit zo laten....helaas. Zelf ben ik wat meer van de bloemen maar ik vind dit ook erg mooi! Lieve groet en geniet er lekker van.

Inka en André. zei

Prachtige tuin,hoor,.....fijne zondagmiddag

All odd things zei

Wat is het toch altijd een feest om in jullie tuin te mogen kijken.
Het is een tuin om trots op te zijn!
Fijne zondag,
Marielle

Ger zei

Binnen weet jij het helemaal in jou slijl in te richten en natuurlijk stopt dit niet bij de drempel van de buitendeur.

In deze sfeervolle en rustige tuin zal het goed vertoeven zijn, prachtig!!!

Geniet er van en fijne zondag!
Lieve groeten,Ger

Ans zei

Een hele mooie rustige sfeer heb je in je tuin.
En toch met een stoere uitstraling.
Erg mooi.

Nog een fijne zondag
Groetjes Ans

San zei

Ik vind je stadstuin er echt heel mooi uitzien super om jaloers op te worden!

Groetjesss

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Mooie, gezellige tuin heb je. En die buxusvorm is prachtig. Mooi dat groen met wit en grijs, heerlijke sfeer.
Groetjes, Nicole

Carre Blanc Maison zei

Hoi Hetty.
Sfeervolle tuin van Hetty:)
Ik vind uw tuintafelen zijn zo prachtige ook vazen.Een fijne zondag.
Groetjes Karolina

Marieke Reintjes zei

Heerlijke tuin toch,...precies de kleuren dij wij hier ook hebben,...lekker genieten....
Groetjes Marieke

Bine Beldecor zei

Hello Hetty,
your little Garden is a charming paradise, I love the buxus and white flowers, the combination with old and vintage stuff, really gorgeous...
Wishing you a relaxed and sunny week
Bine

Nicole zei

Prachtig die tuin van jullie! Mooi met al die buxussen, en potten etc!
Fijne avond,
Nicole

It's me zei

Wat een heerlijke tuin heb je toch Hetty !!...fijne week liefs Ria...xxx...

Bonjade zei

Wat een heerlijke prachtige sfeervolle tuin hebben jullie zeg.
Zie nergens de trampo staan? Staat ie verdekt opgesteld? Oh hier smeken me ook om zo'n ding....maar ja het oog hè? dat wil ook wat....
Ben verliefd op jullie heerlijke plek
Fijne week
Liefs

English style zei

Heerlijk als de tuin helemaal af is en zo'n rust uitstraalt
PRACHTIG !!! en die grijs/blauwe kleur, supermooi !!
welk kleurtje is dat ?? geweldig is ie
groetjes Yvon

Jeanette zei

Klein maar fijn. Jouw tuin straalt zeker een bepaalde rust uit. Dat moet goed toeven zijn als het lekker weer is.

Groet,
Jeanette

All Seasons zei

Wat een rust straalt jouw tuin uit, erg mooi. Hier hebben de buxessen ook een knipbeurt nodig, maar ik ben daar nog niet aan toe gekomen, misschien volgende week als het wat bewolkt is. Ik heb nog pijn in m'n armen van de haagbeuk knippen :-)
Enne de Hop groeit ook al flink door...

Lieve groet,
Patricia

Samira // Spraak-Water zei

Wat een fijne tuin. Ik vind al dat groen erg mooi. Maar ook dat blauw van de schutting en het huisje is prachtig! En het hoofd staat daar prachtig te pronken :)

Lieve groetjes Samira

RUW MET STIJL zei

En leuke en gezellige tuin. Het ziet er erg mooi uit.
Geniet ervan.
Ellen

Corine zei

Een echte stadstuin, mooie stijlvast en wat ziet het er altijd lekker fris uit als het net geregend heeft!
Eind van de week kun je de tuin weer in begreep ik...
Groeten, Corine

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

MMmmmmm heerlijke tuin heb je mijn droom hhahah heb zelf een klein achterplaatje leuk maar zo tuin is wel erg mooi , maar ja kan niet alles hebben hahahah ... ik heb de zee bijna om de hoek ... trouwens leuke site hoor ben pas nieuw en volg je site oke veel tuinplezier en lees je mischien op mijn blog .... groetjes rosita

Judith zei

En dan te bedenken dat dit gezellige stukje grond jullie hoofden zo breken:-)
Sfeertje hoor Het, liefs Judith

MoniqueNostalgique zei

Hoi Hetty,

Vandaag had ik een klant in de winkel die jouw salontafel wil hebben... jawel de jouwe!
Ze had het gezien in woonstijlmagazine en vroeg of ik zoiets verkoop.
Ik zei meteen, ohhh dat is het huis van Hetty,
misschien wil ze de salontafel wel verkopen want ze heeft ook een verkoopblog.
Dus misschien krijg je binnenkort een mailtje met de vraag of je je salontafel met ijzeren onderstel wilt verkopen.
Ik denk:ik meld het maar even, dan weet je waar het vandaan komt.
Mocht je 'm niet willen verkopen, dan wil je haar misschien vertellen waar je 'm hebt gekocht?
Nou, dat was het weer..

Lieve groet,
Monique

MoniqueNostalgique zei

Ik ben benieuwd!
Bedankt voor je reactie en we wachten het af...

Lieve groet,
Monique

p.s. goed dat ik het weet, dat jullie het zelf gemaakt hebben, dan heb ik meteen een adresje voor als ik weer eens vraag ernaar heb, hihi...
Tjonge, je zult het nog eens druk krijgen... tijd voor een shop!

Musje zei

Wat heb je een prachtige tuin,veel groen en fijne zitjes,lieve spulletjes,ja hier hou ik van,alleen ik vind veel bloemen ook leuk,dus heb ik geen rustige tuin zoals jij,ehmm dat wilde ik eigenlijk wel en dan alleen witte bloemen,maar niets zo veranderlijk als de mens,als ik haha,fijne avond,lieve groet Joke.

Kind An Huys zei

Wat een prachtige tuin...e zo sfeervol met al die leuke hoekjes!!
Ik hoop dat er nog veel zonnige dagen voor jullie komen!
Liefs, Anne.