zondag 10 juli 2011

Postzak jasje


Nee ik ben nog niet op vakantie, wel is mijn vakantie begonnen en heb ik heerlijk 5 weken vrij.. Eigenlijk was het niet mijn bedoeling om nog een post te plaatsen,.. maar deze wilde ik toch even aan jullie laten zien.
Afgelopen weken ben ik druk geweest met mijn postzakken jasje... ( bijna niet achter de pc gezeten ... en dat zegt veel)
Op zolder had ik nog een paar zaken liggen en via MP er nog ééntje bij besteld om uit eindelijk voldoende stof te hebben.

Ik had de jasje gezien op de brocantemarkt in D.iepenheim.. het bleef in mijn hoofd rondgaan en uiteindelijk na het vinden van het juiste patroon ben ik gewoon aan de slag gegaan.. Al jaren niet meer echt iets voor mezelf gemaakt.. maar ik heb het ooit wel geleerd.

En zie hier het resultaat..
Hij is super goed gelukt en het staat ook super.

De pop is net iets dikker dan dat ik ben dus hij oogt hier ietsjes strakker..
Bij mij valt het jasje aan de achterkant strak tegen elkaar.Hij staat hier een beetje uit.
In ieder geval is mijn opdracht geslaagd en ben ik tevreden over het eind resultaat.

Nu ga ik echt vakantie houden.. De spulletjes voor de vakantie bij elkaar gaan zoeken, wasjes draaien, boodschappen doen.. bedenken wat er allemaal mee moet.. En dan hopelijk een paar weekjes zon, zee en strand en niet veel meer dan een goed boek en af en toe een lekker terrasje .. nu al wel vakantie.. maar bijna op vakantie.. TOT LATER
Liefs Hetty

32 opmerkingen:

De Lorelei Brocante. zei

Jee, dat is mooi geworden Hetty !!
Het hoeft niet mee hoor naar je vakantie bestemming daar heb je dit niet nodig,Heet!!! haha.. ook best fijn hé een vakantie zonder jas.

Geniet ervan.

groetjes
Dicky Marie.

Home and Lifestyle zei

Maxima kan voortaan bij jou terecht Hetty...wat is dit gaaf zeg!! Knap gemaakt!! Jaren geleden maakte ik ook nog wel eens iets zelf, maar inmiddels is dat al weer lang geleden!

Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe...lekker genieten van de zon en van elkaar!

Lieve groetjes, Ingrid

All Seasons zei

Wat leuk jou toch nog even te zien hier, Hetty. Nouja te zien, je paspop dan wel met een geweldig leuk jasje. Wat heb je dit mooi gemaakt. Tja naaiwerk verleer je nooit hoor, ik heb het vak allemaal van mijn oma geleerd, zo fijn om dit allemaal te kunnen.
En nu, hup aan de gang om alles bij elkaar te pakken. Wij hebben nog een 2 weken, eerst de 4-daagse :-)

Geniet van de zon, zee en strand ☼
Tot laters
Liefs,

Le style zei

Super, wat Subliem gemaakt!
Pracht idee.....

Een hele fijne, zonnige vakantie gewenst!

Hartelijke groetjes

Martine zei

Jemig, wat heb je dat mooi gemaakt. Ontzettend gaaf en stoer. Ik weet nog dat Maxima zo'n jasje had en die vond ik ook al zo mooi. Superknap dat je dat zelf gemaakt hebt, Top! Ik heb zelf postzakken liggen om er kussens van te maken, maar ben er nog niet aan toegekomen (= geen zin). Ik ben wel handig achter het naaimachine maar bij mij moet alles snel klaar en daardoor gaat het altijd mis, naald breekt, garen breekt, stof dubbel genaaid enz. Vandaar dat ik het elke keer uitstel.
Een heel prettige vakantie, geniet ervan.

lieve groet, Martine

Pieternel zei

Zo je bent echt goed zeg. Super leuk gedaan. Maar huh vakantie? Je mag nog bij mij aan de gang 2 middagen, doe je je jasje aan wie weet komt er nog een bestelling uit voort... Die je dan zelf mag maken natuurlijk.

Tot donderdag.

Werkgroetjes Pieternel

Annelies zei

Jeeeeee Hetty wat ontzettend gaaf zeg!Echt knap gemaakt ook. Moet je wel geduld voor hebben..
Hier kun je s'avonds heerlijk mee flaneren langs de boulevard ;-)
Nogmaals een hele fijne vakantie, en lekker genieten!
liefs, Annelies

detuinkamer zei

Nou Hetty , Super mooi vindt ik het jasje geworden !!!.
Wat heb je dat snel gedaan, na de vakantie ga ik een dag minder werken
dus hoop ik dat ik tijd over heb om er ook een te maken.
Een hele fijne vakantie.

WitZandGrijs zei

Hai Hetty,

Jee zeg, wat schitterend ! Fantastisch mooi ! Ik zou m zo aantrekken. Het doet me inderdaad denken aan het jasje (pak) van Maxima. Je kan zo bij die mode-ontwerper Tamineau in dienst joh! Ik kan helaas niet goed met een naaimachien omgaan. jammer nou....
Njoy your holiday!! Ingeborg

Lynda zei

oooooh hadden we m graag bij JOU aan gezien!!! wat een prachtig exemplaar Hetty....is er iets dat jij NIET kunt??? Geweldig!!!!

Fijne vakantie!

Liefs,
Lynda

little sweet things zei

Wow hetty, wat heb je dat netjes gedaan. Je kan trots zijn op jezelf!
Fijne vakantie, 5 weken??? ik ben jaloers haha.
Groetjes, Sas

Corine zei

Jee Hetty! Ik heb je net gemaild maar moet nu ik dit zie toch ook hier even reageren..geweldig gedaan!
Pff ik heb het ook allemaal geleerd en het zal met wat geduld ook nog wel lukken, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zoveel zin meer heb om tijd en energie in zulke lastige projekten te stoppen.. En toch..als ik dit zie gaat het wel kriebelen..
Groeten, Corine

Maison Louise zei

Dat heb je mooi gemaakt, ziet er goed uit. Toch wel makkelijk zo'n paspop en helemaal als het je maat is.

Vast een hele fijne vakantie!

Groetjes Loes

Ger zei

Je bent er echt blij mee en trots op jezelf zó te lezen...

En van mij krijg je er nog een compliment bij, super goed gemaakt!!!

Ik heb een hekel aan naaiwerk, was toen mijn kinderen klein waren op naailes, maar het lukten voor geen meter.
Nooit mochten we van de lerares op les iets leuks maken uit een of ander blad, altijd zelf patroontekenen en ik maakten wel rokken,jurken en een winterjas voor mijn dochter.
Maar heb mijn eigengemaakte kleding nooit gedragen, veels te tuttig naar m'n idee.
Ben er ook na een jaar mee gestopt.

Ik leg mijn creatieve ideeën wel in andere dingen.

Rest mij nog jullie een fijne vakantie te wensen!!!

Tot over een poosje dan zal ik zeker weer op jou posten reageren.
En je weet het......zou het ook leuk vinden als je dan eens bij mij komt kijken als je zin en tijd hebt:-)

Lieve groeten!
Ger

RUW MET STIJL zei

Het jasje ziet er erg mooi uit. Super.
Geniet van de vakantie.
Groeten Ellen

Jeanette zei

Wat een geweldig leuk jasje, knap van je dat dat na jaren zo goed lukt. Ik zou bijna zeggen, mag ik er ook eentje.

Fijne vakantie en tot gauw.

Groet,
Jeanette

Miranda zei

Wat een geweldig jasje en dan ook nog helemaal zelfgemaakt; een topproject! Geniet van je vakantie; van zon, zee en strand en van een goed boek.

Groeten,
Miranda

La Flotte zei

wat super mooi gemaakt, en dat met die stugge stof!Je zult vast een goed naaimachine hebben waar dit coole jasje onder vandaan komt,écht prachtig gemaakt!

Fijne vakantie!

Home is where the heart is zei

Dat je het ooit geleerd hebt kun je wel zien en hebben we al eerder van kunnen genieten. Het jasje is er-rug gaaf. Zelf heb ik net mn spullen weer naar beneden gehaald...eerst t zwarte vouwgordijn afmaken (roep ik weken dat ik dat ga doen) en erna iets voor op vakantie voor mezelf maken, weet alleen nog niet wat en hoeveel zin ik heb maar als ik je jasje zie, krijg ik volop zin om iets te maken, dank je :)))
Fijne vakantie!!!
Lieve groet Brigitte

English style zei

Mooi geworden Hetty, vind het model van het jasje ook erg leuk !
Fijne vakantie gewenst
Groetjes Yvon

Onder de knotwilg zei

Wat is je jasje geweldig leuk geworden! Echt super!

Alvast een hele fijne vakantie, geniet van de voorpret! Tineke

Collie-Collie zei

Wat een pracht van een jasje is het geworden, je hebt hem schitterend gemaakt en de stof lijkt mij toch niet echt makkelijk om mee te werken. Fijn dat alles helemaal gelukt is!!

En nu lekker voorbereidingen voor de vakantie... heb ik ook veel zin in!!

Groetjes, Collie

Margot zei

Als de postbezorgers er nu ook zo bij zouden gaan lopen....elegantie ten top...ook voor Maxima (even doorsturen naar haar...haha...)
Knap gedaan hoor...
Een heel fijne vakantie toegewensd...en mijn laatste wasjes zijn ook aan het draaien...tot op de zonovergoten terrasjes dan maar...
Enjoy,
groetjes, Margot

Jansepans zei

Wauw! Wat is tie gaaf geworden! Dat kan je zeg. Ik wens je een hele fijne vakantie. Tot daarna... Lieve groet Janneke

Anoniem zei

Wat een pracht van een jasje geworden,zeg ...
Echt super.
Het modelletje vind ik ook zo mooi.
Heb je het ook gevoerd?
Dat vind ik altijd het moeilijkst.

Fijne vacantie toegewenst.

groet van Hilda

Little Things zei

Wat ziet dat er mooi uit zeg! Heel knap gemaakt! Enne...je bent er van verzekerd dat je een jasje hebt dat niemand anders heeft! M'n complimenten hoor!

Groetjes, Marije

D@nielle zei

wow ik vind'm fantastisch !

De Nostalgische Nonnevot zei

Hetty wat goed van je, een super idee van je. Ga je creativiteit volgen hoor, Nicole*

THE BLACK BARN zei

Dit is een heel mooie jasje!
Knap hoor!
Past heel mooi bij jou woonstyle!

Fijne vakantie,

Miranda

Erica zei

Very unique cardigan!

San Diego Mobile Notary

liselt zei

SUPER.........SUPER..........SUPER....!!!!!!!!!! ZIET ER GEWELDIG UIT.

FIJNE VAKANTIE EN TOT GAUW!

LIEFS LISELOT

Nille zei

Wat een geweldig jasje!
Ik wou dat ik zoiets in de winkel kon kopen!