woensdag 25 januari 2012

sifonflessen, sodaflessen




De één zegt sifonfles en de ander zegt sodafles of misschien noem jij het wel een spuitwaterfles...
Kortom hoe je ze ook noemt..ze zijn MOOI.....!!
Deze twee heb ik zelf in huis staan. Ze hebben al menig plekje een leuk aanzien gegeven.

De groene met het gaas eromheen kreeg ik ooit van Oma Hoffman, niet dat het mijn oma is, maar zo noem ik haar wel, het is een oude dame, inmiddels is ze 100 uit Polen.
Als meisje van 14 kwam ik daar voor de eerste keer... en mijn ouders gaan er ieder jaar nog steeds naar toe.
Op mijn trouwdag hebben mijn ouders er voor gezorgd dat Opa ( helaas is hij overleden) en Oma Hoffman naar Nederland konden komen... en ik moet zeggen dat was wel heel bijzonder.
Twee prachtige mensen die toen ook al dik in de 70 waren een reis met de trein van zeker een dag....speciaal om op de voor ons zo belangrijke dag erbij te zijn.
Ooit kreeg ik van Oma Hoffman deze mooie groen fles,..en die koester ik, ook omdat ik mooie herinneringen heb aan Polen, waar ik als kind regelmatig ben geweest.


Fijne dag
Liefs Hetty

24 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Hier staan ook een paar spuitflessen in huis, ze zijn inderdaad erg mooi en breed inzetbaar :)! Wat een mooi verhaal van 'je' oma en wat een leeftijd! Bijzonder ook dat ze op jullie trouwdag een lange reis vanuit Polen hebben gemaakt om er bij te mogen zijn! Een spuitfles om voor altijd te bewaren!

Een fijne dag Hetty! Lieve groet, Ingrid

Corine zei

Mooie oude spullen worden nog mooier als er een (familie)verhaal achter zit!
Groeten, Corine

Het lijstje van brocante zei

Wat een bijzonder verhaal achter een spuitfles,ze zijn erg mooi.
Lieve groetjes,
Silvia

Beau Blanc zei

Ook hier staan een paar spuitflessen (zo noem ik ze), maar wel mooi als er zo'n bijzonder verhaal achter zit!
Fijne dag!
Groetjes Joanike

Ger zei

Een fles met een verleden en een heden...
een pracht exemplaar mét een mooi waargebeurd verhaal!!!

Fijne dag en lieve groeten!!
Ger

Els zei

Leuk dat je aan deze sodafles zo'n mooie herinnering hebt! Ze staan inderdaad prachtig op ieder plekje in huis!
Fijne middag! Els

oale zei

Ik vind ze prachtig, dat glas en ijzer. Heb er pas zelf ook één gekocht. En het past in elk interieur, zowel sober als brocant.
Gr. Alie

De Lorelei Brocante. zei

Wat een fijne herinneringen Hetty,nee zo,n mooie fles doe je nooit meer weg hé.
Geniet er maar fijn van en wees er maar zuinig op en ook op Oma Hofman natuurlijk,al 100 jaar !! wat een leeftijd toch..

Groetjes
Dicky Marie

ida zei

Mooi zijn ze de flessen en dan één met een speciale herinnering daar moet je zuinig op zijn ,en wat een leeftijd heeft deze oma Fijn om haar nog in jullie midden te mogen hebben !
Lieve gr...ida

'Inga' zei

Zulke spulletjes zijn nog zo veel mooier als er een herinnering aan zit!

Prachtige flessen!

Lieve groet

lia zei

Dat maakt die mooie fles nog specialer.
Wees er maar zuinig op.

Liefs Lia

Miranda zei

Mooie flessen en een prachtig verhaal en dierbare herinneringen erbij!

Lieve groet, Miranda

Petra zei

Heerlijke herinneringen en een prachtige fles.

Liefs Petra

Home fourteen zei

Ik noem het spuitflessen. Heb er ook een paar staan. Wees er maar zuinig op, een mooie herinnering. Gr Jac...

It's me zei

Het verhaal erachter maakt het nog bijzonderde...liefs Ria...xxx..

Ans zei

Wat een bijzonder verhaal.
Dit maakt zo'n fles nog veel mooier.

Groetjes Ans

Maaike, brocante en theetuin zei

Ik noem ze altijd spuitwaterflessen. Zo'n mooi verhaal maakt je fles nog specialer!

Groeten Maaike

Jeanette zei

Dit soort flessen zijn een enorme aanwinst voor je interieur. Had vorig jaar gedurende mijn vakantie in Frankrijk bijna eentje gekocht, toen vond ik hem te duur, nu denk ik had ik het maar gedaan.

Groet,
Jeanette

Met Brocant Label zei

Wat een mooi verhaal zit er achter deze fles. Ik kan me voorstellen dat je deze koesterd.

Lieve groet,
Yvonne

Miss M zei

Wat een geweldig verhaal zit er hierachter Hettie!
Ik vind ze ook zo mooi en heb er ook eentje in huis staan. Laatst nog een foto van geplaatst in de post.

Liefs, Marjolijn ♥

BROCANTERIE DERDIJK zei

Prachtige fles en het verhaal erachter maakt hem nog mooier!

Liefs Esther

Nicole zei

Prachtig hoor die flessen!
En wat apart dat jullie vroeger vaak naar Polen gingen, toch niet zo gebruikelijk in die tijd. Wij zijn er ook een jaar geweest, maar dat kwam door onze van origine poolse overburen.
Fijne avond!
Nicole

Petra zei

Dat blijft het het mooist van alle spullen, de herrinering die iets kan oproepen, dat je even denkt aan haar, of hem....

Anneke zei

ze zijn prachtig en wil ze zelf ook nog eens hebben.
en leuk je verslag er van gelzen te hebben.
fijn weekend