woensdag 29 februari 2012

Muziekboeken

Vorige week was ik bij mijn ouders, al een tijdje had ik in mijn gedachten dat ik moest vragen of mijn vader nog oude muziekboeken had liggen..en iedere keer was ik weer thuis en was ik het vergeten. Maar vorige week............"pap,..heb jij misschien nog oude muziekboeken waar je niets meer mee doet..je weet wel van die oudjes." hij begon al te lachen... hij kent me....maar stond op en ging eens kijken. Mijn vader speelt zolang ik me al kan heugen Orgel, maar geef je hem een Accordeon, Trompet of Mondharmonica daar kan ie ook op weg....gewoon een muzikale man...die ook al jaren zingt in een koor. Helaas dat zit wel in zijn genen maar niet in die van mij.... Ooit zat ik op een kinderkoor,..en werd mij vriendelijk verzocht om mijn mond te houden bij de liedjes met de hoge tonen...;-) Ik dwaal af....... mijn vader opzoek en ja hoor hij kwam met een paar oude exemplaren te voorschijn.
Inmiddels hebben ze een mooi plekje bij mij in huis gevonden.. en zo leuk één boek is met kinderliedjes...Ik kan het niet laten ik zing toch stiekem een deuntje.. waarop ik van Eva de vraag krijg..."zing je voor mij mam ??...... dan mag je wel stoppen hoor...hahaha....!! Dus ik leg ze neer voor de sier....en hou wijselijk mijn mond.
Ik vind het een super muziekboek, ergens kwam ik het jaartal 1952 tegen En bij het Woord ter Inleiding staat .. Ik hoop dat onze kleintjes mijn nieuwe liedjes druk zullen zingen, vlug of langzaam, luid of zacht, -- al naar de tekst het eischt, Maar voor het laatste zullen hoop ik. de Moeders en Onderwijzeressen wel goed zorgen...!
Kortom liedjes uit de oude doos...Hoe bijzonder,..Uit het stapeltje bij mijn vader vandaan..! Geweldig toch..!
Fijne dag verder. Groetjes Hetty

22 opmerkingen:

Jacqueline @ HOME zei

Dear Hetty,
My Dad was very musical....he played the saxophone and clarinet and could get a tune out of any instrument.My mum was a singer so there are lots of musical connections in our family. When our dad died, we found lots of old music.
Your music of nursery rhymes reminds me of some I had when I was a little girl and learning to play the piano.I was born in 1951 so that would be about right. It looks lovely in your home and will be an heirloom in the future. XXXX

Stella zei

Prachtig dat jouw vader dit nog had liggen enne...van mij mag je zingen hoor ;)
Lieve groet,Stella
enjoyablethings-ster.blogspot.com

'Inga' zei

Ha, ik zing ook alleen maar als ik denk dat niemand het hoort, omdat ik anders ook zulke opmerkingen krijg! Terecht.
Mooi boekje, zijn de illustraties van Rie Cramer?

Lieve groet

lia zei

Leuk die oude boeken. En ga jij voortaan maar onder de douche zingen hihi..)

Zie trouwens aan het schrijftafeltje dat je weer aan het schuiven bent geweest.

Liefs..

Home and Lifestyle zei

Ik zie oude muziekboeken nog wel eens bij de kringloop liggen maar als ze van je vader zijn, is dat toch veel specialer. Troost je, ook ik word vaak verzocht om mijn mond dicht te houden als ik aan het zingen (?) ben!

Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Els zei

Oude boeken blijven mooi om mee te decoreren. Het maakt deze nog leuker omdat ze ook verwijzen naar je muzikale vader!
Lieve groetjes Els

cindy 'wonenmeteenhart" zei

gaaf zeg dat je vader dat nog had liggen

en zo bij jou krijgt het en mooi plekje he

gr cindy

Judith zei

Grappig... ook ik was vroeger een hele ijverige deelnemer van het kinderkoor, maar zingen kan ik dus ook niet. Ach joh; als je er maar lol in hebt!

En deze oude muziekboeken van je vader gaven je volgens mij meteen weer een goede reden om wat te gaan rommelen in huis?!?

Ik wens Eva veel sterkte toe.... hihi

Groetjes Judith

De Lorelei Brocante. zei

Oo wat leuk !! en van je vader dat is dan weer zo speciaal hé.
Ik heb nog van die oude notenboekjes voor de blokfluit met van dat mooie vergeelde papier(hoe muzikaal is dat dan ;-))haha.
Ook leuk op de stapel.

lieve groetjes
Dicky Marie

le ciel flamand zei

Mijn jongens zeggen ook altijd 'mamaaaaa' als ik meezing in de keuken met de radio ;0) . Leuk dat je die boeken van je vader kreeg, ze hebben een mooi plekje gekregen in je huis! Wat een leuke prentjes ook!

Liefs,
Annelies

It's me zei

Geweldig Hetty !!...liefs Ria...xxx..

Maaike ♥ brocante en theetuin ♥ zei

Leuk die oude boeken, helemaal als ze zo'n verhaal hebben!

Groeten Maaike

Pauline Kick - beeldend kunstenaar zei

Heel bijzonder deze muziekboeken met die prachtige illustraties. Helemaal bijzonder als het de binding met je eigen familie heeft.

groeten Pauline

Corine(THUIS) zei

Leuk, zeker omdat het van je vader is! En ja voor jou weer even reden om lekker met je spullen door huis te dansen :)) (zonder gezang!)
Enne..kan Eva zelf wel zingen??

Miranda zei

Mooie boekjes en extra speciaal omdat ze van je vader zijn. Gezellig hoekje heb je ermee gemaakt. De tekst van Eva wordt hier (helaas) ook vaak gebruikt ;)

Groeten, Miranda

Martine zei

wat leuk die muziekboeken, vooral omdat ze van je vader zijn.
Dus we zien je volgend seizoen niet bij The Voice of Holland? hi hi.
( mij ook niet hoor, want ik kan ook totaal niet zingen. Als de kids me horen zingen, beginnen ze al te zuchten en te smeken om op te houden)

groetjes, Martine

Home fourteen zei

Weer wat bij de verzameling, en op wat voor manier!!! Dat is zeker het leukste nog daaraan!!! Gr. Jac...

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Leuk dat je vader ze nog had. En lekker blijven zingen hoor, ik galm me wat af als iedereen uit huis is.
Fijne dag en groetjes, Nicole

hemelswitwonenmetbrocante zei

Wij hebben ook zo'n 'zangtalent' thuis, zijn we niet altijd blij mee. Maar wat een leuk muziekboekje, die tekeningen van vroeger hebben toch iets speciaals!
Groetjes, Bertha

Margot zei

Wat een gezellige boekjes...maar verder hou ik ook mijn mond dicht hoor...haha..
Groetjes, Margot

Anneke zei

wat een leuke boekjes heb je en wat een heerlijk gevoel he om een eigen webwinkeltje te hebben.
ga meteen even kijken.
fijn weekend meisje en geniet maar van alles.
liefs An

Jolanda zei

Ziet er weer gezellig uit! mooie webwinkel!

Fijne middag,

Jolanda
Woonwinkel 't Zolderrijk