maandag 6 februari 2012

Winter

Januari en februari.. het zijn niet echt mijn maanden..
En nu al helemaal niet want er ligt sneeuw……..en het is koud..!!!!
Vannacht wordt het weer een hele koude nacht hoorde in net op het journaal..brrr...
Van mij dan ook geen mooie foto's in de sneeuw.
Ik heb er op de verschillende blogs al prachtige voorbij zien komen.. heerlijk als je er zo van kunt genieten..Maar ik ben dan denk ik toch echt een op en top zomermens en kan niet wachten totdat de temperatuur weer richting de 20 graden gaat..
Ik gun het iedereen hoor, maar ik blijf liever binnen bij de kachel.
De rest van de familie geniet meer van dit winter weer.. Ze zijn zelfs al op internet schaatstochten aan het zoeken ..... morgenvroeg gaan ze naar Belt Schutsloots....Ik moest het opzoeken op de kaart... maar het schijnt daar prachtig te zijn...!

Maar goed mocht die tocht der tochten er dan toch komen dan zit ik natuurlijk wel voor de buis..met warme chocolade melk en slagroom….

Nee, nogmaals deze kou is aan mij niet zo besteed.. ben altijd al wel een huismus, maar nu helemaal.. afgelopen vrijdag stond er onverwachts een vriendin op de stoep… "loop je mee de stad in …drinken we daar even een cappuccino." En dan moet ik eerlijk toegeven…. het was lekker om te lopen en natuurlijk gezellig om weer bij te kletsen… Maar ik was wel blij dat ik weer binnen was voor de sneeuwbui echt goed los ging…!!

Eigenlijk wil ik gewoon weer op brocantejacht...leuke marktjes afstruinen..op zoek naar mooie spulletjes voor mijn webwinkel maar ja dan moet die temperatuur wel wat omhoog..!
Tenminste dat zou ik wel prettig vinden.

En verder rommel ik lekker wat in huis...daar zijn we lekker aan het veranderen... maar daar over later meer..

Voor iedereen die wel een bikkel is en niet zo'n koukleum als ik....
Geniet van het winterweer....!!

Fijne week..
Lieve groetjes Hetty

23 opmerkingen:

Elian zei

Mis jij de marktjes nu ook zo?! Heb ik ook last van! Bij ons al verwarmingsbuis kapot gevroren. Dus noodgedwongen met z'n allen voor de open haard. 'Gezellig' zei de verwarmings-monteur toen die ons zag zitten. Maar ik was blij dat hij er was, en dat we na een aantal uurtjes weer een 'gewoon' warm huis hadden! Nee, voor mij ook geen schaats-tochten, lekker binnen onder een dekentje op de bank! Groet, Elian

Carre Blanc Maison zei

Prachtige kastje.Groetjes Karolina

Jeanette zei

Wat jammer dat je niet kan genieten van dit weer, ik vind het heerlijk....vandaag heerlijk wezen hardlopen met de kop in de zon, zo fijn:-) Nu maar hopen dat de 11steden door gaar want we zitten daar zo dichtbij, zo leuk om die sfeer weer te gaan mee maken. Nog even Hetty want het is zo weer zomer hoor:-)

Nog even dit, volgens mij heb ik je nog helemaal niet vertelt hoe leuk je stukje in at home was, vond alleen je kleding iets minder maar ja dat had jij ook niet uitgekozen:-) Maar verder was alles zeer geslaagd!

Liefs, Jeanette

Miranda zei

Een heerlijk vooruitzicht, weer rondstruinen op rommelmarkten... toch heb ik vandaag wel genoten van het mooie weer tijdens een lange wandeling met de hond!

Groeten, Miranda

Verrassend Goed! zei

Wat heerlijk hoe jij over deze koude periode schrijft. Het is zo herkenbaar...ook ik heb voorkeur voor de zonneschijn. Heerlijk in een jurkje buitenlopen.Lekker zonder jas. Nou vandaag was er wel een heerlijk zonnetje,maar zonder jas naar buiten..geen denken aan!
Natuurlijk geniet ook ik van het mooie witte landschap, de natuur en al die blije koppies van de kinderen uit de buurt.
Ach het is het seizoen, sneeuw en koude is eigenlijk normaal voor deze tijd van het jaar.
Daar moeten wij het gewoon nog even meedoen.
Warme wintergroet,
Marianne

Corine(THUIS) zei

Gezellig binnen zitten is bij jou zowiezo geen straf :)
Wat gaat er allemaal gebeuren daar?? Ik ben heel benieuwd!
Groeten, Corine

Home and Lifestyle zei

Hoi Hetty!!

Hoewel mijn voorkeur zeker naar het voorjaar en de zomer uitgaat, kan ik van deze witte wereld ook wel erg genieten. Een blauwe lucht, zon erbij...heerlijk!

Maar ik ben dan weer niet zo'n held dat ik de schaatsen onderbind en dat terwijl ik vanuit de tuin zo het water op kan...dat is mij dan ook te koud!!

Nog een fijne avond, neem een kruik mee naar bed ;)! Lieve groet, Ingrid

xxx roxy zei

hahah wat herken ik dit!!!
ik blijf het liefst ook heerlijk bij de kachel , jeetje wat mis ik de houtkachel nu !
en wil ook weer heerlijk struinen op de markten :)
fijne week
liefs roxy

Jansepans zei

Ach arme jij. Je ziet iedereen genieten maar je kan niet eens meedoen. En dan duurt het ook nog zo lang... Sterkte in de kou. Welterusten. Liefs Janneke

It's me zei

Wat heerlijk om dit te lezen....er zijn er meer die er niet van houden de kou !!...zo slecht voor mijn lijf he...ik wil lente....yes !!..zon warmte...vrolijkheid.....ik wil weer genieten uit dit dal komen......please.....geef me zon !!...en dit vraag ik niet voor mezelf maar voor alle mensen die niet van de winter houden......liefs van mij...xxx...

Ans zei

En ik ben dus wel zo iemand die enorm geniet van deze witte wereld.
Maar,ik kan begrijpen dat niet iedereen dat heeft.
Enne...het is alweer februari,dus het voorjaar ligt alweer in het verschiet.

Groetjes Ans

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

Lekker gezellig binnen met een kop warme chocolademelk heeft ook wel wat. Maar de lente mag van mij komen.
Fijne dag en groetjes, Nicole

ria zei

Ben blij te horen dat ik niet de enige ben die dit weer niks vind...Ik verlang naar 25 graden,strand,leuke jurkjes,blote benen....Maar ook dat komt vanzelf weer.
Wat heb je allemaal voor veranderingen in petto in je huis?Ben benieuwd!T ziet er in ieder geval heel gezellig bij je uit!!
Lieve groet Ria

BROCANTERIE DERDIJK zei

Ik kan wel genieten van deze witte wereld, maar voor mij hoeft het ook niet te lang te duren!
Verheug me ook weer op het rondstruinen van de brocante markten, heerlijk om te doen.

Groetjes,
Esther

Franse Lelie zei

Hier ook een lente en zomermens, maar dit zonnige winterweer kan ik wel waarderen. Lekker een wandeling maken door de knerpende sneeuw. Het ziet er gezellig uit bij je thuis, ben benieuwd wat je gaat veranderen! Lieve groet

De Lorelei Brocante. zei

Ach Hetty toch,wat jammer dat je hier niet van houd want het is zo heerlijk buiten.
Maar de zomer is ook zo heerlijk hé,gelukkig ik hou van allebei en geniet hier dan ook volop van.
In de middag 5 kliometer lopen en dan thuiskomen en warme koffie,een knalrode kop van de kou :-)) maar wel zo lekker.........
En dan met het plaidje op de bank,oh wat wil een mens nog meer.
Nog eventjes Hetty dan gaat het dooien meid, kop op...

Grtjssss
dicky Marie

Kiki zei

Achter glas met het zonnetje erbij is het heerlijk, onze pubers hebben vandaag een vrije dag van school en kunnen dus lekker schaatsen. Ik kan ze vanaf ons huis zien schaatsen, zo leuk...Maar zelf ben ik ook liever binnen hoor...Even met je gezicht in de zon buiten is wel even lekker. 's Nachts is het mij ook te koud en neem ik lekker een warmwaterkruik mee in bed, haha...
Groetjes Kiki

Jeanette zei

Ik vind het ook wel koud (zeker vandaag) maar ik geniet er ook van. Die heerlijke hollandse kneuterigheid, ijsbaan, koek en zopie, elfstedentocht (van mij mogen ze). Heb zelf ook al 2 keer geschaatst met mijn zoon, wat een genieten.

Groet,
Jeanette

lia zei

Ik moet eerlijk toegeven dat het mij toch steeds makkelijker afgaat. Misschien wen ik er gewoon een beetje aan, of is het omdat ik tegenwoordig aldoor warm heb hihi.... Want met een warme jas aan, vind ik het heerlijk om een wandeling te maken.

Maar goed, binnen is het ook gezellig, en totaal geen straf. Ben benieuwd wat jullie aan het doen zijn.

Lieve groet Lia

Met Brocant Label zei

Nou ik herken me zelf echt in jouw verhaal haha. Ik heb het ook snel koud, heb winterhanden en altijd koude voeten. Dus leuk al die winterplaatjes, het schaatsen ook superleuk alleen voor mij ook liever niet in de kou. Nou we gaan nog even door bikkelen en dan kunnen we straks ons hart weer ophalen.

Lieve groet,
Yvonne

oale zei

Vorige week waren wij ook in een brocante schuur en koud dat het er was, koud!! Ben ook echt een zomermens en kan de warmte er niet in krijgen, brrrrrrrrr.

Maison Marie et Florence zei

Ook ik ben niet gemaakt voor dit koude weer hoor ,en verlang naar het voorjaar ,brocante marktjes;-)
Ik kruip hier ook lekker voor onze houtkachel hoor!
Groetejsuit het Koude Belgie!
Manuela

Judith zei

Ach, bij jou is het binnen gewoon goed toeven, dus waarom de kou in gaan dan?!

En die veranderingen zijn al in gang, te zien aan je eethoek boven?! Ben ook benieuwd naar de verandering van a.s. zaterdag, want dan moet er natuurlijk meteen weer met vanalles geschoven worden:-)

En dat inkopen... nog ff geduld en we kunnen weer volop marktjes bezoeken!!!
Liefs mij X