zondag 18 maart 2012

Nieuwsbrief maart/ april 2012
Voorjaar en brocante, het onderwerp van deze nieuwsbrief.
Buiten wordt het steeds meer voorjaar, bloembolletjes en de knoppen aan de bomen staan op springen, de warmte zit in de lucht en is voelbaar.
Heerlijk,....... ik heb er echt naar uitgekeken.


April is ook de maand waarin het brocanteseizoen weer begint.

Het is heerlijk om rond te kijken op markten op zoek naar die ene ultieme vondst.
En ook al vind je die niet..de sfeer is het gaan al waard.
Ik kijk al uit naar ons Engeland tripje dat al weer gepland staat....We hebben weer een mooie B&B kunnen boeken en als het weer een beetje mee werkt dan komt het helemaal goed.

Een aantal leuke marktjes die ik tegenkwam.

24 maart heeft Hannah haar brocante loods weer geopend. kijk op Marktplaats op Hannah en je vind haar adres.

Het laatste weekend van maart heeft de Graanbuurt in Giessenburg een brocantemarkt.

In Makkinga is van maart tot oktober iedere laatste zaterdag van de maand een grote markt

En in Heerenveen is een Paasvlooienmarkt op 9 april in de schaatshal Thialf

En verder om alvast in de agenda te zetten, Boerderijfair in Emst met Hemelvaart.


Verder is april de maand van Pasen, Brocante decoreren met uitgeblazen eieren en leuke voorjaarsbolletjes in pot.

In mijn keuken hangt al jaren een krans die ik een keertje speciaal voor Pasen heb gemaakt... een krans met verschillende uitgeblazen eieren..
Heel vaak krijg ik de vraag hoe ik deze heb gemaakt...
Dus speciaal voor jullie een kleine uitleg..het is echt heel simpel

Wat heb je nodig: Lijmpistool, krans die je zelf mooi vind, wat krulhazelaartakken, veel uitgeblazen eieren.. een aantal verschillende is het mooiste, gewoon te koop bij de Action, Xenos, etc etc. wat veertjes en stro.

Door de krans steek je een aantal krulhazelaartakken , om het geheel iets grilliger te krijgen.. dan lijm je de eieren er op...gewoon lekker vol en door elkaar, en tot slot doe je her en der een veertje en wat stro.. Klaar..!!
Nu nog een leuk plekje zoeken en ervan genieten.

Geniet van het voorjaar en de Pasen en maak het binnen en buiten gezellig met mooie brocante

Met vriendelijke groet Hetty








14 opmerkingen:

Le Style zei

Wat een Super gezellige post.
Heerlijk de paassfeer die jij in huis hebt gebracht, mooi!!
Ook ik kijk uit naar nog warmere en zonnige dagen;-)
En de fairs, ja geweldig we kunnen weer genieten van de sfeer en wie weet wat we tegen komen;-)?

Fijne Zondag!!

La Maison en Wonderboom zei

Wat geef je een boel leuke brocante tips Hetty, echt de moeite waard lijkt me.
Je paaskrans is een plaatje en staat heel mooi in je keuken.

Lieve groet
Hermine

De Lorelei Brocante. zei

Hay Hetty,
Meid wat een mooie krans !! en dat gaan we maken natuurlijk dat begrijp je wel hé.... ;-)
Makkinga is een supermooie markt Hetty ik kom er regelmatig,heerlijk buiten en niet in zo,n muffe hal tenminste.
Op naar de buitenmarkten maar !!!

Fijne zondag nog

Groetjes
Dicky Marie

Jacqueline @ HOME zei

Dear Hetty,
Spring is such a beautiful time of year isn't it ? I love your wreath in your kitchen .... I LOVE your kitchen too !!
Enjoy all of the flea markets and I hope that we can give you some lovely weather when you come to England. Much love. XXXX

Franse Lelie zei

wat leuk die krans, ik he een kant en klare die wel wat opgepimpt kan worden, dus aan de slag! En leuk die boerderijfair met de Hemelvaart, ga ik onthouden als is het wat ver weg, misschien een leuk weekendje ervan maken:) lieve groet

Wonen Engelse Stijl zei

Wat een heerlijke post weer. En je keuken ziet er echt geweldig uit. Ik ben zelf een liefhebber van kransen en kransen maken, en vind jouw krans dan ook echt helemaal geweldig. Als ik de tijd kan vinden ga ik er zeker ook eentje maken!
Fijne zondag! Liefs, Sabine

It's me zei

Heerlijk he het voorjaar in de lucht !! fijne zondag liefs van mij...xxx...

Corine(THUIS) zei

Jaren geleden maakte ik ook zo'n krans, maar ik kwam er pijnlijk achter dat de hete lijm van het lijmpistool ook heet is door de eierschaal heen... pff flinke brandplek op m'n vingertop ;((
Heerlijk vooruitzicht weer al de brocantemarkten!
Groeten, Corine

Juul zei

Fijn hè als het weer langzaamaan wat beter wordt. Het begint al als ik 's ochtends niet meer in het donker naar mijn werk hoef.... Heerlijk seizoen de lente.
Groet,
Juul

Miranda zei

Het beloofd deze week prachtig voorjaarsweer te worden en een fijn vooruitzicht dat dan ook de rommelmarkten weer beginnen. Jij hebt in ieder geval al wat leuke adresjes voor ons verzameld.

Fijne avond. Groeten, Miranda

English style zei

Heerlijk zo weer de buitenmarktjes, de eerste a.s Zaterdag :-) kijk er naar uit
je krans is erg mooi, zo met die eitjes, gezellige tijd komt er weer aan.
Groetjes Yvon

Sjoukje zei

Hoi Hetty,
Wat een leuke krans heb je gemaakt, voorjaar op en top~! En heerlijk dat het rommelmarktseizoen weer begonnen is.De markt in makkinga is erg leuk en groot~! Kom er regelmatig.In Bakkeveen heb je ook een leuke markt en die is elke eerste van de maand. Ook een aanrader~!
Fijne zonnige dag, groetjes Sjoukje

Nicole zei

Ja heerlijk dat voorjaar! En de rommelmarkten weer...ik verheug me ook! Je krans is erg leuk!
Een fijne avond!
Nicole

Maison Marie et Florence zei

Heerlijk he ? Weer lekker struinen op de marktjes!
idd altijd een leuke krans die in je keuken !
Hier is het heerlijk lente weer ,ik geniet !
Groetjes uit Belgie!