vrijdag 22 juni 2012

Oud woordenboekje

Vorige week liep ik op een marktje en vond dit oude boekje, ik dacht eigenlijk dat het een psalmenboekje was..maar toen ik er in keek zag ik dat het een woordenboekje uit 1887 was. Hoe leuk..!

Aan de binnenkant staat "Kramers woordentolk verkort"
Een bijzondere vondst..
Eerst dacht ik nog ...ik jou hem zelf, maar je kan niet alles zelf houden dus ik heb hem te koop gezet in de webwinkel.
Het is altijd leuk om te decoreren met mooie oude boekjes.


Het is vrijdag en we hebben heerlijk een paar dagen vrij..altijd fijn..!
Morgen maken we er maar eens een klungeldagje van.
Zondag gaan we naar de jongens toe, die vertrekken vandaag al richting J.ulianadorp aan zee.. vorig jaar zijn ze daar Nederlands Kampioen Beachhandbal geworden, en nu mogen ze hun titel gaan verdedigen..
Helaas voorspellen ze niet geweldig weer dus ik neem een dikke trui en de zuidwester maar mee...!

Fijn weekend.
Groetjes Hetty

12 opmerkingen:

It's me zei

Heel fijn weekend....liefs van mij...xxx...

ria zei

Ben gek op van die oude boekjes.Heb er zelf ook aantal.T gaat mij ook niet om titel om inhoudt maar om de mooie oude kaft.Deze die jij hebt gevonden is een juweeltje:én mooie buitenkant,én mooie binnenkant!
Lieve groet Ria

Maison Patine zei

Een antiek woordenboekje... Dat is een héél speciale vondst! Proficiat!

Ik heb gisteren ook wat boekjes gekocht. Wel niet zo oud, maar wel leuk... Ik schrijf er dit weekend ook een korte blog over.

Fijne dag,
Stefanie

Jansepans zei

Leuk zijn deze vondsten! Fijn weekend en ik duim voor een beetje mooi weer, net zo gezellig he! Liefs Janneke

oale zei

Prachtig plaatje zo! Wij hebben in onze Boelschuur ook zoveel oude boekjes, maar hier kijken ze er niet naar. Ik denk dat ze een beetje achterlopen. Ze moeten maar eens wat vaker al die mooie blogs bekijken! Groetjes en wij hopen ook op een mooie zaterdag, omdat we morgen Boeldag hebben. Het is hier op de haven, dus dat lijkt erop de kramen in de haven hahaha. Groetjes Alie

Home and Lifestyle zei

Hier ligt een soortgelijk oud woordenboekje, waar voorin de naam van mijn opa staat...wel bijzonder om dat te hebben!

Ik wens je een fijn weekend, ik hoop dat de zon zondag toch in dat hoekje van het land een beetje schijnt...zou toch lekker zijn!

Lieve groet, Ingrid

@nne zei

helemaal mijn ding, en de foto's zijn prachtig. lieve groet, @nne

Carre Blanc Maison zei

Prachtige een oude boek en ik wens u een fijne weekend met uw kinderen.Groetjes Karolina
P.S Ik heb vraag u over Anneke Gambon is een fotografisch of reportage?

Corine(THUIS) zei

Zo'n soort woordenboekje heb ik ook liggen, van m'n vader..
Oe ik wens je een warm weekend, maar ik vrees idd dat je die warmte moet zoeken in je kleding!!
Veel plezier in ieder geval.
Groeten, Corine

Ans zei

Mooi,zo'n oud boekje.
Ik houd daar ook erg van.
Zo houd ik ook erg van oude prentenboeken.

Fijn weekend
Groetjes Ans

Des guirlandes zei

Hoi, Ja dat is leuk hè? van de oude boekjes. Ik kocht laatst een klein Frans-Nederlands woordenboekje, ook heel oud met zo'n linnen kaftje en gouden letter opdruk. Het lijkt inderdaad net een klein psalmboekje. Het was op een rommelmarkt en de meneer wilde er wel 50 cent voor hebben. Ha Ha, dat boekje was voor mij!!
Leuke post!
Groetjes,
Barry

True Colours zei

Leuk zeg, dat woordenboekje. Ik kom net je blog tegen en vind het heel leuk !
Kom je ook eens bij mij op visite?

Fijne zondag.