maandag 6 mei 2013

Poppenkind

Tijdens onze zoektochten naar mooie brocante kom je soms hele bijzondere dingen tegen.. zo ook dit Poppenkind..
Zonder kleren zomaar liggend in het gras.
Ik kon haar niet laten liggen ze moest mee..!

Ik vind het echt een schatje..


Ik heb eigenlijk geen verstand van poppen.
De mevrouw achter de kraam wist me te vertellen dat het een pop was van rond 1920 en waarschijnlijk een Armand Marseille , mocht iemand me er iets meer over kunnen vertellen dan hou ik me aanbevolen.
Achter in het nekje staat Dollypop.. daar heb ik  al op gegoogeld.
 

Eigenlijk is het de bedoeling dat ze in de webwinkel komt, maar ik weet nog niet of ik er afstand van kan/ga doen.. en dan is er ook al een liefhebber..
Maar het is natuurlijk wel zo leuk als het verhaal achter de pop bekend is.


Mocht je me kunnen verder helpen dan hoor ik het graag.
 Fijne week.
Groetjes Hetty 

4 opmerkingen:

lia zei

Leuk Hetty.
Ik heb ook nog drie hele oude poppen. En ook al zitten ze momenteel niet in het zicht, ik wil ze niet kwijt.
Een hele grote heb ik vorig jaar wel verkocht. Die had haren, en dat trok me toch iets minder.
Heb me er toen die tijd weleens in verdiept, en weet dat als ze tandjes hebben, ze dus ook apart waren en extra duur. En dat was ook met slaapogen, en als ze zo'n mama geluidje maakte met op de kop houden.
Deze lijkt wel heel erg op mijn Minerva, qua kopje. En ik dacht eigenlijk dat die Armand poppen een heel andere uitstraling hadden, minder kinderlijk (als je begrijpt wat ik bedoel)
Denk er nog maar eens goed over na, want weg is weg!!

Liefs Lia

Jolanda zei

Prachtige pop!
Fijne avond,

Jolanda

Nicole Vienerius zei

Ook ik ben geen poppenkenner, Hetty, maar toch vind ik de pop erg leuk. Goede vondst!
Groetjes, Nicole

Alie zei

Wij kregen pas geleden ook een aantal poppen voor in onze Boelschuur van een mevrouw, die ze had laten taxeren. We hadden ook een pop van Armand Marseille en die werd geschat op 150 euro.