donderdag 23 januari 2014

Kluswerkzaamheden



Het nieuwe jaar had voor mij een slechte start.. maar gelukkig gaat het al weer wat beter. Oudejaarsdag moest ik na een valpartij foto's laten maken in het ziekenhuis. Gelukkig was er niets gebroken, maar toch drie dagen niet kunnen lopen zonder krukken... Dat kwam met een verhuizing voor de deur natuurlijk helemaal niet goed uit..maar ik heb me er door heen geslagen en gelukkig gaat het nu met mijn voet weer goed.
Vanaf vorig week al aan het sukkelen, verkouden, hoesten, geen stem...gewoon moe.
Ik vrees dat ik even te veel hooi op de vork had..nieuw huis, nieuwe baan,..druk aan het klussen..etc etc..
Maar goed.. ziek zijn is geen optie, dus vooruit met de geit, gaan met die banaan.
Vorig weekend hebben we een grote klus aangepakt, het dak van ons bijgebouw was heel hard aan vernieuwing toe..je keek dwars door de pannen zo naar de hemel.. dus... een aantal sterke mannen, voldoende bouwmaterialen, steigers en een droog weekend, dan heb je de ingrediënten voor een goed resultaat. Alle pannen moesten eraf. Platen met isolatie erop, nieuwe panlatten en de pannen er weer op.



En dan de afwerking met dakgoten spanten etc etc.. kortom een pittige opdracht.. maar het is geslaagd..!!! zaterdagmiddag rond een uurtje of 4 hadden we pannenbier ...
 
Nu kan vic zelf verder met de afwerking en kunnen we er een mooie ruimte van maken.
Dit is de ruimte direkt onder het dak... een zolderverdieping



In het bijgebouw heb ik nu op de begane grond, van mijn opslag een leuke plek gemaakt waar ik mijn brocante neer kan zetten.
Ziet er super gezellig uit een bestelling ophalen is in nu veel leuker, kun je gelijk een kijkje nemen...

 
Maar ook zonder bestelling ben je er welkom hoor... dan wel graag op afspraak.
En zo tikken we weer een klusje van ons klussenlijstje...zeg maar rustig klussenlijst af.
Maar we genieten in ons nieuwe stulpje,..al moet er nog veel gedaan worden. Het voelt goed.
Fijn weekend.
Groetjes Hetty

www.faire-un-songe.nl


18 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Weer een stap verder in het project, al kon jij die stappen aan het begin van het jaar helaas alleen maar op krukken maken :-(. Blij te horen dat dat nu weer goed gaat.

Ideaal dat je nu een mooie plek voor je spullen hebt, een eigen winkel aan huis lijkt het zo wel. Er is nog veel te doen, maar ik weet zeker dat het mooi wordt. Dat het voor jullie zo goed voelt, is al een mooi teken op zich. Houden zo!

Liefs, Ingrid

De Witte Lanteern zei

O, dat lijkt me verschrikkelijk als er van alles valt te doen en je kunt niks doen vanwege je voet! Gelukkig is het toch weer goed gekomen. Het is ook wat, een nieuwe baan, verhuizing, klussen! Op tijd je rust nemen, dan breekt het lijntje niet...Maar volgens mij hou je dat wel goed in de gaten.
Heerlijk zo'n ruimte erbij. Kan me voorstellen dat het steeds even genieten is, om er wat op te halen, hihi Zie veel leuke dingen staan....!
Liefs, Peetje

Bonjade zei

Tjee zeg...je bent toch niet van het dak gevallen....?
Maarre......zie het wel, druk druk......en ziekjes......pas je wel een beetje op......?
Af en toe even momentje voor jezelf.

Zag hieronder al hoe super alles eruit ziet.......prachtig!
Enne....een winkeltje.....Super!
Van harte!
Oh zie al mooie spullen staan ;)

Enne....je stond ook nog in het brocante boek.......mooi in beeld.....ook nog van harte!

Pfff......zo ben ik weer een beetje bij volgens mij.....;)

Beterschap en liefs

Miranda zei

Fijn om te horen dat je je inmiddels weer wat beter voelt. Na een vervelend begin van het nieuwe jaar, nu dus weer volop aan de slag! Leuk zo'n eigen plek voor al je mooie spullen.

Fijne avond.

Anoniem zei

Hetty, bij jou hoef je je nooit te vervelen...je hebt een zeer bewogen leven. Heel veel uitdagingen, maar ook pech. Dagje uit wat anders afliep, nu de valpartij. Knap zoals je dat allemaal doet. Uiteindelijk komt het gelukkig wel weer goed. Ben ik blij om.

Ik kom zeker een keer kijken naar jullie nieuwe huis en naar je brocante winkeltje. Lieve groetjes
Monique. www.moniques-style.nl

Hann¥ zei

Wat een pech zeg en daarna ziek...zat je niet mee....
Fijn dat het dak klaar is.....prachtige grote ruimte op zolder.....
Heerlijk een plekje voor je spullen...
Fijne avond..
Liefs,Hanny

Easyliving zei

Ik kom straks zeker een keertje kijken, lekker op de fiets!

Groetjes Dinka

Miss M zei

Ooh, wat een pech heb je gehad!
Maar denk je nu wel een beetje aan jezelf? Weet het, is moeilijk, is lastig, maar ziek is ziek he...
Fijn dta het nu al goed voelt. Ben reuze benieuwd hoe het eruit ziet als het eenmaal klaar is.
En je spulletjes staan er mooi bij zo!

Veel succes verder en beterschap... liefs, Marjolijn

lia zei

En zo word je droom steeds meer werkelijkheid.
Je hebt de laatste tijd ook veel gedaan Hetty, en neem af en toe ook even de rust die je nodig hebt.
Je "winkeltje" ziet er leuk uit.

Liefs lia

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Wat een geweldige ruimte voor je 'winkeltje', helemaal leuk!

Anneke zei

Ja zo'n ongeluk komt zeker nu niet uit he? Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat. Het begin is er he? Je winkeltje ziet er leuk uit.
Liefs Anneke

Jacqueline @ HOME zei

Dear Hetty,
So sorry to hear of all your troubles but hope everything is now back on track.
We had a new roof last Spring so I know what it's like !!
Have a lovely weekend Hetty. XXXX

Alie zei

Heerlijk toch zo'n gave schuur, altijd nog een droom van mij.

van alles wat in huis en tuin. zei

Gelukkig is het dak nu af: weer een zorg minder! En die schuur: prachtig lijkt me dat!
Gaat het weer beter met je been krijg je die verkoudheid, ja daar zit je natuurlijk niet op te wachten!! Beterschap en geniet van je plekje.

Fijn weekend
groet Trijnie

Mayflower zei

Wat een prachtige nieuwe stek voor jullie Hetty en wat heerlijk zo'n groot bijgebouw waar je al je mooie spullen in kwijt kan.
Succes nog met alle klussen en hopelijk knap je snel weer op.

Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

La Maison zei

Ach wat zal dat pijnlijk geweest zijn en zeker heel onwelkom.
Wat ik zo zie van het bijgebouw is het iets heel leuks zeker nu je ,,showroom,, erin zit.
je slaapkamer ziet er ook prachtig uit.
Veel geluk in jullie nieuwe huis en je laat vast meer zien hè?

Lieve groet
Hermine

THE BLACK BARN zei

WAT EEN MOOI PLEK OM JE SPULLEN TE VERKOPEN.
FIJNE DAG,

MIRANDA

Judith zei

Goh, ik heb de nodige posten gemist... dat krijg je als je zo weinig in blogland vertoefd. Maar na mijn mail weet je dat er andere dingen zijn die mijn aandacht, tijd en vooral energie vreten;-)

Fijn dat het zo goed vooruit gaat met die kluslijst en je winkeltje: Hij is er! Geweldig, gefeliciteerd lieverd, het is je gegund!!!

Nog veel succes met zowel je winkel als de klussen die nog gedaan moeten worden.

Liefs XXX