vrijdag 21 maart 2014

Onze aanbouw

In vogelvlucht neem ik jullie mee in het project wat aanbouw of keuken heet.... nu is het een aanbouw maar straks wordt het onze keuken.
2 weken gelden zag de achterkant van ons huis er nog zo uit.
Links achter de muur de kleine keuken en rechts bij het raampje de entree met de wasmachine en droger en de badkamer.




Zaterdag 8 maart is de fundering uitgegraven, daarna moest er beton worden gestort.. dit is de fundering waar de buitenmuur op komt te staan.





Nadat het beton gestort was kon er gesloopt worden, eerst zou alleen de achtermuur eruit gaan, maar na toch wat verder gekeken te hebben bleek dat het verstandiger was om de aanbouw helemaal te vernieuwen....

Ben super trots op de kids, zonder te vragen werd er meegeholpen.
 3 dagen zijn we aan het puin ruimen geweest, gelukkig hadden we prachtig weer... maar pff wat was het een klus.
Nadat alles opgeruimd was...kon er weer worden opgebouwd..
Dat voelt een stuk beter dan afbreken.

 Vorige week vrijdag is het beton voor de fundering gestort 
En deze week groeit ons huisje weer aan.
Nu wordt ook echt zichtbaar hoe het eruit gaat zien.
Uiteindelijk krijgen we er 2 meter bij.
Onze keuken wordt nu 25m2 groot.
Bij het kleine raampje maken we weer een ruimte waar de wasmachine en droger komt te staan. 


Vandaag staan we een dagje stil, het dak moet er op, maar het regent te hard.. dat gaat helaas niet lukken..
Maar zodra het droog is gaan we weer op volle kracht vooruit.
De nieuwe keuken staat al in de garage, ik kan niet wachten tot hij geplaatst gaat worden.. maar ik heb geduld... ;-) 

Vorige week werd er door de postbode ook nog een leuke verrassing gebracht,
Ik had een super leuke give away gewonnen van het blog
  Huis & Zo   
Een super lief pakketje van Arianne en Jeanette 
Zodra mijn nieuwe keuken  een feit is ga ik de molen mix koek bakken.
voor nu duimen op droog weer dan kunnen we weer verder.
En verder wens ik jullie een lekker weekend.

Lieve groetjes Hetty
 

15 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Aan deze klussen ontkom je niet als je er een stuk bij aan bouwt, maar je krijgt er straks een ruime woonkeuken voor terug. Ik ben heel benieuwd voor welke keuken je bent gegaan! Veel succes met het vervolg!

Fijn weekend en liefs, Ingrid

Pure & White zei

Spannend Hetty! Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden!

Fijn weekend!
Dineke

Verie -Vestywo- zei

Heel leuk, Hetty, dat je ons zo laat mee kijken in de verbouwing! Het gaat heel mooi worden, dat weet ik zeker. Hier schijnt de zon, hopelijk bij jullie ook en kunnen jullie vol goede moed verder! Veel succes hoor.

Lieve-Groetjes, Verie

Esther zei

Het ziet er veelbelovend uit! Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten tot je de molenkoek kunt maken. Succes met alles.
Groetjes, Esther

Anneke zei

Dat wordt een mooie grote keuken zeg. Heerlijk he dat ze nu aan het opbouwen zijn. Je kan zeker niet wachten met inrichten he? Spannend hoor.
En wat fijn dat de kinderen ook zo flink meewerken.
Ik wens je een heet fijn weekend.
Liefs Anneke

Joke zei

Je moet even door de rommel heen kijken .
Maar dan krijg je er wel een supper keuken voor terug.
Spannend hoor.

Groetjes Joke

Sanny zei

Hoi Hetty,

Het is een hele ingrijpende verbouwing zeg.
Maar wat zullen jullie straks een supergave keuken krijgen.
Ik ben heel erg benieuwd naar de vorderingen en niet te vergeten het eindresultaat. Misschien kan er dan weer een fotoreportage in een mooi woonblad gemaakt worden :)

Fijn weekend!
Sanny

Corine(THUIS) zei

Na het weekend beloven ze een paar dagen droog.. even afwachten dus, maar jullie gaan lekker hoor!

lia zei

Hier was het vanmiddag droog met een zonnetje.
Maar we krijgen vast nog meer droge dagen, en voor je het weet mag jij binnen weer lekker inrichten.

Fijn weekend en succes verder.

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Jullie gaan wel op een behoorlijk tempo! En met zoveel m2 wordt het vast een fijne woonkeuken. Succes met het dak!

wilma zei

Leuk zeg!! Heb je blog net ontdekt via viavia....
Hoop nog lang mee te lezen !!
Groet, Wilma

caro zei

een flinke klus sterkte nog bijdeze verbouwing ben benieuwd naar het eind resultaat maar ik neem aan dat je dat straks laat zie groetjes caro

Johanna betuwe zei

Spannend hoor je nieuwe aanbouw/keuken ! Word vast heel mooi leuk dat je ons zo laat meegenieten ben erg benieuwd hoe het gaat worden :-)
Wens jullie veel mooi weer en succes met de verbouwing ,

Lieve groet Johanna ( Elfies home )

Home fourteen zei

Die maartse buien zijn vervelend he, maar na regen komt zonneschijn!! En zo ook een mooie keuken. Dat kunnen we wel aan je overlaten!! Ik kijk uit naar je volgende blog!! gr.....Jac........

Nicole Rêveenblanc zei

Wat spannend Hetty! Kan me heel goed voorstellen dat je zo gauw mogelijk je keuken klaar wilt hebben.
Succes nog verder!
Nicole