zondag 14 september 2014

Ons klushuis

Iedere dag een stukje verder in ons klushuis.
Druk druk druk, met heel veel dingen.
Mijn website werkt weer naar behoren en de afgelopen tijd op veel markten gestaan.
Ik vind het heel erg leuk om te doen, inmiddels al zoveel leuke mensen ontmoet.
Dat geeft mij energie.
En ondertussen klussen we ook in een klushuis er behoorlijk op los.
Zo was het toen we het huis vorig jaar november kochten
Er is al heel veel gedaan, maar het verwijderen van de kachel was toch echt wel een klus,...



De kast heeft inmiddels een andere kleur gekregen.
Ik heb hem geschilderd met verf van Pure and Original.
Ik mag het misschien niet zeggen, voor sommigen van jullie is het misschien vloeken in de kerk.... maar wat een "vervelende "verf.

Nu vind ik schilderen al niet leuk... het is echt niet mijn ding.
Maar met deze verf ..................Grrrrrrrrrr...!!!
Ik zal wel iets niet goed gedaan hebben.
Hoe dan ook het resultaat is voor nu oké... maar ik denk niet blijvend..!
Voor nu goed genoeg, laten we het daar op houden.
De buitenkant van het huis wordt momenteel geschilderd.
En zodra dit klaar is gaan we binnen de kozijnen onder handen nemen.
Deze worden allemaal roomwit.
Als het goed is komen deze week de  gordijnen.
Dat geeft dan ook weer wat meer aankleding.
Het is allemaal nog een beetje kaal. Maar het moet ook een beetje passen.
Een spijker is zo in de muur geslagen, maar zo jammer als later blijkt dat het niet de juiste plek was...;-)

Het is een heerlijk huis en we hebben het hier super naar ons zin.
De ruimte de vrijheid en het buurtje.. het is goed...!!! 

Ik ga nu de auto maar eens uitpakken, deze zit nog vol van de markt in Elburg gisteren.

Fijne zondag
Groetjes Hetty
Brocante Het Franse huis. 




13 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Het ziet er heel mooi uit, de 'Hetty stijl' komt hier ook weer goed in terug. Ik heb wel bewondering voor jullie, want klussen, werken, op inkoop gaan en op markten staan....pfftt..ik word al een beetje moe als ik het lees ;-). Maar gelukkig krijg jij er energie van!!

Een fijne zondag! Liefs, Ingrid

lia zei

Fijn dat het huis jullie zo goed bevalt.
En leuk om te zien dat je zo lekker bij je eigen stijl blijft. Succes met de buitenklus Hetty.

De Witte Lanteern zei

Wat een verschil met hoe het eerst was. Dit is weer echt jouw stijl, een heerlijk sfeervol huis. Haha, moet wel lachen om je 'verf-verhaal'. Ik heb voor het eerst de Annie Sloan-verf gebruikt. Kun je meteen over alles heen verven, zeggen ze. Misschien ben ik ook nét met de verkeerde ondergrond begonnen, heel donker gelakt hout. De verf 'pure white' werd dus beige...Maar de rest lukte wel, gelukkig.
Veel succes met de buitenboel! Geniet ook af en toe van deze heerlijke nazomer!
Liefs, Peetje

De Meidenmuts zei

Ja het is echt een verschil hoe het eerst was. Mooi om te zien dat je zo'n ruimte zo kan omtoveren. Mooi gedaan.
De kast heeft een mooie kleur. Ik heb ook verf gebruikt voor de kasten van P&O, en de kleuren vielen allemaal anders uit. Dat was ook balen....maar ik heb de kasten toen met
paste wax bewerkt en ben er nu tevreden mee.

Groetjes Anita

Anneke zei

Wat fijn dat het zo mooi wordt. Echt jouw sfeertje he? Maar met de verf weet ik ook niet wat we fout is gegaan. Wij hebben de verf van carte colore gekocht want wij willen een houten bed schilderen. Maar ik vind de sfeer in je kamer al geweldig, succes nog met alles.
Liefs Anneke

It's me zei

Wat leuk jullie huis...heerlijk dat het hield bevalt.....liefs Ria....x!

van alles wat in huis en tuin. zei

Klussen kan leuk zijn maar als er moeten achter zit dan is het minder. Maar het ziet er prachtig uit! Wat een werk hè!
En wat belangrijk is het toch om te wonen op een plek die naar je zin is!
Ik had ook naar Elburg willen gaan maar helaas kwam er wat tussen....jammer!

groet Trijnie

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Het wordt al helemaal je huis Hetty, heerlijk sfeervol ook. Ik heb ook zo staan foeteren op mijn servieskast die inmiddels al een aantal lagen verf heeft gehad en nu maar moet blijven zoals hij is. Ik heb ook regelmatig gedacht of dat aan de verf zou liggen (overigens geen P&O) of gewoon aan mij :)

het Moonhuis Monica zei

Ooh wat wordt het leuk zeg en die kachel vind ik prachtig!
Je pakketje is goed aangekomen zaterdag, bedankt daarvoor!!

Liefs Monica

Ans van Ispelen zei

Een heel verschil met hoe het was.
En wat de verf betreft...ik heb er geen ervaring mee.
Maar de kleur van de kast vind ik in ieder geval prachtig.

Groetjes Ans

Corine(THUIS) zei

Jullie klushuis lijkt al bijna geen klushuis meer! Fijn dat het zo goed voelt, je ziet ook echt jouw stijl helemaal terug.

Anita r zei

Het word mooi je huis.
Ik heb net een ook het bericht over je keuken gelezen.
Nou dat is een hele verandering.
Ontzettend mooi geworden.

fijne week gr. Anita

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

het klushuis van jullie wordt een plaatje, wat sfeervol, fijn weekend Pauline