woensdag 29 april 2015

Engeland

Vorige week zijn we heerlijk een paar dagen naar ons geliefde Engeland geweest.
Zodra we de boot bij Dover afrijden gaat het genieten beginnen...!!

Oké ik geef toe het eerste stuk met een aantal rotondes en een stuk snelweg is wat minder.... maar al snel buigen we er links vanaf en rijden we door kleine dorpjes.
Heerlijke Engelse kneuterigheid.
Onze eerste stop was bij de tuinen van Sissinghurst Castle Garden.

Helaas hadden we te weinig tijd om echt de tuin in te gaan, maar wel genoeg tijd voor een kop Engelse thee met scones, clotted cream and jam en te genieten van het mooie weer en de omgeving.


Vanaf hier was het nog ongeveer een klein half uurtje naar onze Bed and Breakfast, een prachtige plek  tussen de landerijen. 
Altijd weer een verassing waar je terecht komt.

Lekker een hapje gegeten bij de The Tree Cimneys onze favoriet pub.
Na een lange autorit een overtocht met de boot een bezoekje aan de tuinen van Sissinghurst en het eten in de Pub moet ik zeggen, ik had de pijp leeg.
De volgende dag stond de fair op het programma, dus een beetje op tijd ons mandje in kon ook geen kwaad..... om tenslotte uitgerust op pad te gaan. Want eerlijk is eerlijk voor de fair, daar komen we voor.
Heerlijk struinen naar mooie brocante.
En het is weer gelukt we hebben de auto weer volgepakt mee terug kunnen nemen, al viel het deze keer niet mee... er was veel moois maar de prijzen waren hoog en een dure koers van de pond maakte het er niet leuker op. ( dit omdat de euro zo laag staat)maar met een beetje goed onderhandelen een glimlach en een handdruk bij een tevreden aankoop kwamen we een heel eind.

De kunst is dan..... hoe krijgen we het mee... met een beetje puzzelen en in elkaar stapelen komen we een heel eind.
Na nog een nachtje slapen in onze B and B de volgende dag weer richting huis.
We hebben weer genoten en geboft met het weer... al was het kort het voelde als veel langer.

Afgelopen weekend heb ik de eerste artikelen op de site gezet.
En natuurlijk gaat er ook veel mee naar de Brocante boerderijfair in Emst.
Waar we ook dit jaar weer met onze kraam mogen staan.
Ik heb er super veel zin in.

Op mijn website  www.het-franse-huis.nl
vind je al vast een klein voorproefje van onze laatste aankopen in Engeland.

Fijne dag
Groetjes Hetty

5 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Met het mooie weer erbij klinkt het als een korte maar heerlijke vakantie! Fijn dat je zo goed geslaagd bent, want dat is inderdaad uiteindelijk het doel.

Liefs, Ingrid

Marie-José zei

Oh heerlijk Hetty, engeland...kwijl, zucht...
Doet me meteen weer denken aan onze rondreis door Schotland in 2009.
Zó fantastisch...
Het ziet er meteen zo mooi en kneuterig uit op de foto's ook idd.
En al was het dan maar kort als je dan zo veel beleefd in korte tijd lijkt het altijd veel langer!
Ik moet ook maar eens gaan kijken in Emst, moet een belevenis zijn.
Succes met je prachtige spullen.

Lieve groet, MJ

Marjan zei

Ohh heerlijk.... Engeland. Ik houd ook zo van dit land. En als je het zo het combineren met een fair is het met recht net een kleine (werk)vakantie.

liefs, Marjan

Judith zei

Gelukkig mooi weer tijdens de inkopen en dan ook nog een flinke buit rijker: Genieten met de hoofdletter G!

van alles wat in huis en tuin. zei

Oh wat lijkt me dat toch leuk om te doen: struinen naar spullen die je mooi vind en het dan werk noemen: wat een prachtbaan!
Maar idd lijkt me dat wel vermoeiend. Ik wil ooit een keer naar de tuinen van Sissinghurst: dat schijnt zo mooi te zijn!
Was er al wat te zien daar, je was nog vroeg in het tuinseizoen?

groet Trijnie