dinsdag 14 april 2015

Hoogste tijd



Het is al weer even geleden dat ik een post geplaatst heb op mijn blog, dus op deze speciale dag ga ik er even voor zitten.

Afgelopen weken zijn we druk geweest met de tuin aan de zijkant van ons huis.
Nadat in november de tuin was leeggehaald en de beukenhaag geplant konden we nu weer verder met opbouwen.






 Allereerst moest er een plan komen.
En dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan.
Een groot stuk zwarte grond ..... tja en dan...?

Maar zo heel langzaam aan wordt het plan dat we in ons hoofd hebben ten uitvoer gebracht.
Een groot vak met taxus.... ( bij de kweker leken ze wel wat groter dan toen we ze in de grond hadden, .... ;-) tja.. )


4 bolcatalpa's ( trompetboom)  en Hortensia Annabelle
Zo samen met de beuk eromheen lijkt het al heel wat.

Maar toen het groene tapijtje erbij kwam werd het toch wel meer één geheel
Aan de zijkant van het terras bij de openslaande deuren hebben we samen een terras gelegd en een haag taxus gezet.




Ik kan niet wachten dat het gaat groeien ;-) 
( ik heb niet zoveel geduld) maar ik vrees dat het nog wel een paar jaar duurt voor het echt is zoals we het in gedachten hebben
Maar voor nu ben ik tevreden... laat het maar groeien dan sturen we her en der nog wel wat bij.

Groetjes Hetty


11 opmerkingen:

Corine(THUIS) zei

Van harte gefeliciteerd op deze bijzondere dag :-) Wat dapper dat jullie de hele tuin hebben leeggehaald! Het zal inderdaad wel even duren voordat het zo gegroeid is dat je weer wat privacy hebt. Tussen de zonnige dagen door hopen jullie dus ook op malse buien :-)

De Witte Lanteern zei

Het wordt heel mooi. Wel even geduld hebben, eer je helemaal 'vrij' zit, maar het gaat soms sneller dan je denkt. En dan hebben jullie een heerlijk plekje waar je lekker kunt bijkomen van al het werk!
Liefs, Peetje

Sabine zei

Wauw, dat ziet er heel mooi uit! Altijd leuk en een beetje spannend om in en rondom het huis wat te doen. Ik hoop dat ze snel gaan groeien, maar je zal er vast niet minder van genieten! X sabien

Home and Lifestyle zei

Er is in ieder geval een goed terras om op te zitten, ondertussen kun je vanuit je 'luie' stoel de groei van de planten goed in de gaten houden. Het heeft tijd nodig, maar het wordt vast mooi!

Liefs, Ingrid

lia zei

Een nieuwe tuin heeft even wat tijd nodig, en geduld Hetty...
Helaas zit dat niet in een of ander spuitbusje...
Het word wel mooi.

Verie - Vestywo zei

..het ziet er al goed uit! Vooral met het mooie weer doet de tuin het goed. Geniet ervan..

Lieve-Groetjes,
Verie

Marion van Wijk zei

Dat ziet er nu al leuk uit, dus dat beloofd een heel gezellige tuin te worden. Mooi ook met gras erin, altijd groen in de tuin, ik wil ook graag gras.
Geniet er van!
Groetjes van Marion

Marjan zei

Ziet er nu al mooi en sfeervol uit. Helaas moet je toch echt geduld hebben (ik heb dat ook niet hoor) om alles te laten groeien. Maar komt helemaal goed!!!

liefs, Marjan

Nadine Snijders My little white home by Nadine zei

Oh ja.. geduld is een schone zaak. Heb het ook niet haha. Ben heel benieuwd naar het resultaat, maar het ziet er al veelbelovend uit!

Lieve groet uit het Zuiden,

Nadine

Marjonel M zei

Dat ziet er mooi uit, en groeien met dit mooie weer lukt wel.

Liefs, Marjonel

Marian zei

Taxus groeit best hard hoor...voor je het weet is die groot.